Beheren meerdere ipads

Pagina: 1
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Mijn vriendin heeft een praktijk in de zorg. Voor het afnemen van psychologische testen wordt er een applicatie aangeschaft en een zestal ipads. De keuze voor ipads hangt samen met de applicatie. De praktijk heeft geen IT afdeling. Bij verlies of diefstal willen de ipads kunnen traceren of wissen (AVG gevoeligheid). Wij hebben nu geen kennis van het apple eco systeem.

Vraag:
Wat is de beste manier om de ipads te beheren? 1 account met een zestal ipads of 6 individuele accounts voor de ipads. Andere restricties zijn niet relevant. Simpelweg wissen bij verlies of diefstal is het voornaamste. Wellicht zijn er zaken die ik over het hoofd zie?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25

Releases

Ja maar!

Per iPad een named account gekoppeld aan mail adres van het bedrijf.
Deftige MDM oplossing om zo ook restricties te zetten op gebruik van de iPad, password/login policy.
Eventueel nog koppelen aan DEP oplossing van Apple zelf.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 21:48
Ik zou contact opnemen met een zakelijke reseller en overleggen of het mogelijk is Apple business manager kunt gebruiken. Dit is een cloud-omgeving bedoelt voor de dingen die jullie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
@Releases @Piebas Hier had ik dus geen weet van. beide zinvolle tips. En liever het met een externe partij even goed inregelen dan dat er later ongewenste effecten ontstaan.

Dank voor de schoppen in de goede richting