Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Verwijderd
suc6
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Je moet toch rebooten, want je master/slave settings worden alleen tijdens een boot gelezen.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Eerst even zoeken voor je hier gaat vragen
Even een uitleg, wil je switchen zal je dus de 28 draad moeten hebben. De controler zal op de middelste connector moeten, de beide drives op de uiteinden.
Maare waarom wil je je switch gebruiken? Met een goede bootmanager (ranisch kan het, gebruik de search maar) kan je van de 2de hd booten hoor.
En of twee dezelfde hd hebben, of autodetect in je bios aanhebben, start je compu wel trager op...
je hebt hd's.
Als de jumper eromheen zit is ie bijv. master zo niet dan is ie slave. Dus wat doen ze. Draadjes aan die pinnen solderen. Een schakelaar en er dus voor zorgen dat als de schakelaar naar boven staat de ene hd als het ware aan staat (master b.v.) en de ander slave. En dus ook gelijk andersom. Je kan het makkelijst ff een relaytje nemen...
Uncomfortable silence can be so loud...
Verders je HDD's in de BIOS op auto zetten.
Had ik vroeger ook om tussen 2 OS-sen te schakelen, gewoon je master/slave jumpers verwijderen en naar een schakelaar toevoegen.
2 identieke HDD's lijkt me niet nodig, moderne biossen kunnen op automagische hdd detectie gzet worden en ik neem aan dat men niet van plan is de settings te wissellen als de pc aan staat.Op donderdag 13 september 2001 16:05 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Moet makkelijk zijn. Je moet alleen 2 exact dezelfde hdd's hebben omdat anders je bios er problemen mee kan hebben. Verder zal een normale dubbele dubbelpolige schakelaar voldoende zijn denk ik.
Overigens is dit al eens eerder langs gekomen, zelfs met links naar een site met schema's.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Weet iemand hoe je een drive inactief aan een controler kan laten hangen. Ik bedoel, ik wil meer dan 2 drives aan 1 ide poort, dat kan niet, weet ik. Maar weet iemand hoe je eventueel een drive zo aan een kabel kan bevestigen dat de controler deze drive niet ziet?
(ocht het antwoord ook via de searcvh te vinden zijn bied ik nu al m'n excusses aan).
kijk als dat lukt dan is het helemaal mooiOp donderdag 13 september 2001 16:23 schreef ascii het volgende:
Brengt me wel even op een andere vraag.
Weet iemand hoe je een drive inactief aan een controler kan laten hangen. Ik bedoel, ik wil meer dan 2 drives aan 1 ide poort, dat kan niet, weet ik. Maar weet iemand hoe je eventueel een drive zo aan een kabel kan bevestigen dat de controler deze drive niet ziet?
(ocht het antwoord ook via de searcvh te vinden zijn bied ik nu al m'n excusses aan).
80-polige schakelaarOp donderdag 13 september 2001 16:23 schreef ascii het volgende:
let us know moreOp donderdag 13 september 2001 16:26 schreef Straat het volgende:
[..]
80-polige schakelaar
Na 13 minuten al?Op donderdag 13 september 2001 16:43 schreef Cloontje het volgende:
^KICK^
Ik wil je dringend verzoeken dit _niet_ weer te doen!
Verwijderd
switch om harddisk-jumpers op 2 HD's master-slave -> slave master te schakelen.
Nodig 4 pluggen die op jumperpinnen passen, 4 2-aderige kabels en een schakelaar met 8 aansluitingen, 2*maak 2*verbreek.
Als je 1 HD zo nu en dan helemaal dood wil hebben, ook een schakelaar opzetten, maar dan tussen de voeding en de HD
BIOS op autodetect
Klaar
Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!
Verwijderd
Ik heb net even niets gevonden met een search hier, zoek jij soms anders? (zal straks ook eens verder op inet gaan fietsen)ZerO:
Overigens is dit al eens eerder langs gekomen, zelfs met links naar een site met schema's.
Eeeuh, ben ik heel erg flauw als ik een oplossing met minder pooltjes zoek? (en nee geen 40-polige switch voor ata-30 !)Straat:
80-polige schakelaar
(db inactief, hmm kan ik even verder zoeken....)
Zoooo effe gezocht, maar heeft iemand meer kennis van de ide interface? Er zit een /reset in en een io_ch_rdy. Weet iemand hoe de initialisatie en de overdracht bij een ide harddisk in elkaar zit? Via inet alleen schema's met pin layouts gevonden, (nog) niets over de verschillende draadjes en wat die doen.
(even een kleine toelichting: Zou ik via /reset niet een drive in slaap standje kunnen houden? hmm....)
Ja kijk hier!Op donderdag 13 september 2001 16:23 schreef ascii het volgende:
Alle proemn in n drek
Verwijderd
In m'n p1 had ik zo'n setup
bios op auto detect
en dan omschakelen tussen 2 harddisks
geen probleem
(wel alleen maar schakelen met de spanning er af)
als het echt moet kan je daar dan ff een schakelaartje op maken voor die jumper aan de achterkant en klaar..
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Meer stomme ideeen:
- Een knopje om je powerled uit te doen
- Een knopje om je diskdrive uit te schakelen
- Een knopje om je cpufan de andere kant op te laten draaien