Leuk idee voor harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
:9~ ik heb me toch een idee, iedereen kent wel de cable select van de hdd. Nu dacht ik dus lets make things heel anders door knopies te maken aan de voorkant waarmee je van hdd kan schakelen tussen master/slave. Probleem hoe kan ik de hdd dit laten weten dat ik dit dus zo schakel tussen m/s? is uit gewoon slave en aan gewoon uit, zo niet hoe kom ik er anders achter? Iedereen begrijpt wel dat de knopjes voor op de kast moeten.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

wel grappig ID, maar jij mag degene zijn die het eerste test :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Moet makkelijk zijn. Je moet alleen 2 exact dezelfde hdd's hebben omdat anders je bios er problemen mee kan hebben. Verder zal een normale dubbele dubbelpolige schakelaar voldoende zijn denk ik.

Verwijderd

Het is wel een leuk idee als je een paar sloten leeg hebt staan maar om nou vaak te gaan gebruiken das een 2de ,denk ik maar je kan het alleen maar omschakelen als je hd uit is (d8 ik )

suc6

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik heb gelezen dat je bij CableSelect pin 28 uit de slave moet halen ofzoiets

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 00:10

McFizban

Hackito ergo sum.

Is het dan niet handiger om via je BIOS een andere boot drive te kiezen ?
Je moet toch rebooten, want je master/slave settings worden alleen tijdens een boot gelezen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Echt een probleem waar je eerst eens een search voor mag doen.

Eerst even zoeken voor je hier gaat vragen

Even een uitleg, wil je switchen zal je dus de 28 draad moeten hebben. De controler zal op de middelste connector moeten, de beide drives op de uiteinden.

Maare waarom wil je je switch gebruiken? Met een goede bootmanager (ranisch kan het, gebruik de search maar) kan je van de 2de hd booten hoor.

edit:

En of twee dezelfde hd hebben, of autodetect in je bios aanhebben, start je compu wel trager op...

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Is toch niet zo moeilijk...
je hebt hd's.
Als de jumper eromheen zit is ie bijv. master zo niet dan is ie slave. Dus wat doen ze. Draadjes aan die pinnen solderen. Een schakelaar en er dus voor zorgen dat als de schakelaar naar boven staat de ene hd als het ware aan staat (master b.v.) en de ander slave. En dus ook gelijk andersom. Je kan het makkelijst ff een relaytje nemen...

Uncomfortable silence can be so loud...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Alleen schakelen als de PC uit staat :)

Verders je HDD's in de BIOS op auto zetten.

Had ik vroeger ook om tussen 2 OS-sen te schakelen, gewoon je master/slave jumpers verwijderen en naar een schakelaar toevoegen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op donderdag 13 september 2001 16:05 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Moet makkelijk zijn. Je moet alleen 2 exact dezelfde hdd's hebben omdat anders je bios er problemen mee kan hebben. Verder zal een normale dubbele dubbelpolige schakelaar voldoende zijn denk ik.
2 identieke HDD's lijkt me niet nodig, moderne biossen kunnen op automagische hdd detectie gzet worden en ik neem aan dat men niet van plan is de settings te wissellen als de pc aan staat.
Overigens is dit al eens eerder langs gekomen, zelfs met links naar een site met schema's.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Brengt me wel even op een andere vraag.

Weet iemand hoe je een drive inactief aan een controler kan laten hangen. Ik bedoel, ik wil meer dan 2 drives aan 1 ide poort, dat kan niet, weet ik. Maar weet iemand hoe je eventueel een drive zo aan een kabel kan bevestigen dat de controler deze drive niet ziet?

(ocht het antwoord ook via de searcvh te vinden zijn bied ik nu al m'n excusses aan).

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Tis heel goed mogelijk dit maar tuurlijk alleen waneeer de pc uit staat. Je hoeft geen 2 dezelfde hd te hebben, het is alleen bedoel om mee te schakelen met os zonder een andere os per ongeluk te beschadigen. Maareuh ik ben zeker wel het eerste slachtoffer die dit gaat doen.
Op donderdag 13 september 2001 16:23 schreef ascii het volgende:

Weet iemand hoe je een drive inactief aan een controler kan laten hangen. Ik bedoel, ik wil meer dan 2 drives aan 1 ide poort, dat kan niet, weet ik. Maar weet iemand hoe je eventueel een drive zo aan een kabel kan bevestigen dat de controler deze drive niet ziet?

(ocht het antwoord ook via de searcvh te vinden zijn bied ik nu al m'n excusses aan).
kijk als dat lukt dan is het helemaal mooi

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54

80-polige schakelaar :)

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 16:26 schreef Straat het volgende:

[..]

let us know more

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
^KICK^

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op donderdag 13 september 2001 16:43 schreef Cloontje het volgende:
^KICK^
Na 13 minuten al?
Ik wil je dringend verzoeken dit _niet_ weer te doen!

Verwijderd

Ik zou ipv Cable-select kiezen voor:
switch om harddisk-jumpers op 2 HD's master-slave -> slave master te schakelen.

Nodig 4 pluggen die op jumperpinnen passen, 4 2-aderige kabels en een schakelaar met 8 aansluitingen, 2*maak 2*verbreek.

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ene HD op CS zetten en op de andere een stekkertje met draadjes op het jumperblok zetten naar een schakelaar.

Als je 1 HD zo nu en dan helemaal dood wil hebben, ook een schakelaar opzetten, maar dan tussen de voeding en de HD

BIOS op autodetect

Klaar

8-)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
ja leuk hoor maar als je dat dus doet detecteerd die domme pc van me dus wel dat er iets zit maar weet niet wat het is.

Verwijderd

ZerO:

Overigens is dit al eens eerder langs gekomen, zelfs met links naar een site met schema's.
Ik heb net even niets gevonden met een search hier, zoek jij soms anders? (zal straks ook eens verder op inet gaan fietsen)
Straat:

Eeeuh, ben ik heel erg flauw als ik een oplossing met minder pooltjes zoek? (en nee geen 40-polige switch voor ata-30 !)

(db inactief, hmm kan ik even verder zoeken....)

Zoooo effe gezocht, maar heeft iemand meer kennis van de ide interface? Er zit een /reset in en een io_ch_rdy. Weet iemand hoe de initialisatie en de overdracht bij een ide harddisk in elkaar zit? Via inet alleen schema's met pin layouts gevonden, (nog) niets over de verschillende draadjes en wat die doen.

(even een kleine toelichting: Zou ik via /reset niet een drive in slaap standje kunnen houden? hmm....)

Verwijderd

Dat niemand dit nog gevraagd heeft....
Waarom :?

Ik zie het nut er echt niet van in

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ja kijk hier! :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

bouw een schakelaar tussen de 2 pinnenjtes van de master jumper. schakelaar aan = hdd master schakelaar uit = (geen jumper =) hdd slave

• Sine
  • Laatst online: 12:34
Precies ..

In m'n p1 had ik zo'n setup

bios op auto detect
en dan omschakelen tussen 2 harddisks

geen probleem

(wel alleen maar schakelen met de spanning er af)

Repareren doe je zo.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

niemand ooit gehoord van HD sledes.. jeez..
als het echt moet kan je daar dan ff een schakelaartje op maken voor die jumper aan de achterkant en klaar..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

.. Stom idee ..

Meer stomme ideeen:
- Een knopje om je powerled uit te doen
- Een knopje om je diskdrive uit te schakelen
- Een knopje om je cpufan de andere kant op te laten draaien

>:)
Pagina: 1