Beste tweakers,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een airco in de woonkamer staan (7 kWh) met de buitenunit aan de zijkant van het huis.
Aan de zijkant van het huis is nu één lange schuur gebouwd van 9 meter lang en 1,50 meter breed.
De buiten unit van de airco staat nu ook in deze schuur, ongeveer 1,50 meter van de deur aan de achterzijde.
Dit zou geen probleem zijn bij de mensen die ik het heb nagevraagd.
Echter nu blijkt dit wel een probleem te zijn. Ik gebruik de airco om de woonkamer te verwarmen en daardoor wordt de temperatuur in de schuur behoorlijk koud. Hierdoor gaat de airco volgens mij minder presteren omdat de lucht waaruit de warmte moet worden gehaald staat kouder wordt.
Boven de deur aan de achterzijde zit een sparing om lucht binnen de laten en onder is hij 5 cm open.
Dit lijkt niet genoeg te zijn om te voorkomen dat de temperatuur in de schuur daalt en waarschijnlijk bij koelen in de zomer stijgt. Wanneer ik de deur aan de achterzijde openzet, lijkt de airco weer goed te functioneren.
Hoe zou dit probleem opgelost kunnen worden? Graag jullie tips,. ik zit hier nu erg mee in mijn maag.
Bijvoorbeeld gat boven de deur groter maken?
Gat in het dak maken (afvoer zeg maar)?
Airco verplaatsen op het schuurdak?
Bijgesloten de foto's van de situatie.
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/APcNsPKam3457wkG7Zpvgdab.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cp6hBW99I2S7GbsxX70bJFU2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A2tnExfXNnDVGjy3epN2x4pF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een airco in de woonkamer staan (7 kWh) met de buitenunit aan de zijkant van het huis.
Aan de zijkant van het huis is nu één lange schuur gebouwd van 9 meter lang en 1,50 meter breed.
De buiten unit van de airco staat nu ook in deze schuur, ongeveer 1,50 meter van de deur aan de achterzijde.
Dit zou geen probleem zijn bij de mensen die ik het heb nagevraagd.
Echter nu blijkt dit wel een probleem te zijn. Ik gebruik de airco om de woonkamer te verwarmen en daardoor wordt de temperatuur in de schuur behoorlijk koud. Hierdoor gaat de airco volgens mij minder presteren omdat de lucht waaruit de warmte moet worden gehaald staat kouder wordt.
Boven de deur aan de achterzijde zit een sparing om lucht binnen de laten en onder is hij 5 cm open.
Dit lijkt niet genoeg te zijn om te voorkomen dat de temperatuur in de schuur daalt en waarschijnlijk bij koelen in de zomer stijgt. Wanneer ik de deur aan de achterzijde openzet, lijkt de airco weer goed te functioneren.
Hoe zou dit probleem opgelost kunnen worden? Graag jullie tips,. ik zit hier nu erg mee in mijn maag.
Bijvoorbeeld gat boven de deur groter maken?
Gat in het dak maken (afvoer zeg maar)?
Airco verplaatsen op het schuurdak?
Bijgesloten de foto's van de situatie.
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/APcNsPKam3457wkG7Zpvgdab.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cp6hBW99I2S7GbsxX70bJFU2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A2tnExfXNnDVGjy3epN2x4pF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xveSlklPIaxewmtWtpOfraPc.jpg?f=fotoalbum_large)