Vraag

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zoek een? Android met goede camera, accuduur, eSim, 256GB+, liefst 6.2 - 6.4 inch, liefst waterdicht, betalen met telefoon.

Wat is je budget? 400-800 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... Reizen (backpacken ZO Azie en in Europe op de fiets), dus graag iets met goede foto's, ik speel geen games.

Wat heb je zelf al gevonden? https://tweakers.net/pric...;2048646;2089144;2051444/

Ik heb ook naar de Oneplus 12R gekeken maar die heeft geen eSim, idem met de Realme GT6. Via deze site wat filters ingesteld - https://www.kimovil.com/e....9,f_max_d+screenSize.6.9 . Als ik daar de screensize naar 6.4 inch max zet staat de Xiaomi bovenaan.

Welke vragen heb je hier nog over? Hebben jullie nog advies over welke telefoon aan de bovenstaande voorwaarden voldoet?

Zelf neig ik naar de Xiaomi 14 ivm de camera en omdat de specs er erg goed uit zien, maar de software maakt me een beetje zenuwachtig (bloatware, custom EU rom lees ik over, maar dan wellicht issues met google pay).

Ik gebruik nu een iPhone XS, bevalt me goed maar de baas wil hem terug om ik uit dienst ga :)

[ Voor 27% gewijzigd door marshallq op 14-11-2024 09:28 ]

Beste antwoord (via marshallq op 15-11-2024 16:30)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
marshallq schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:07:
Op dit moment neig ik zelf het meeste naar de Xiaomi 14 ivm prijs (rond 600 EUR in een deal met abbo), net de reacties in het tweakers topic gelezen over deze telefoon en waarschijnlijk komt het wel goed met de software...
Ik zou ook gewoon voor de Xiaomi 14 gaan, die voldoet aan al je wensen en de bloatware is gewoon te verwijderen. Een andere ROM is normaal gesproken dan ook niet nodig.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik zou ff in de BBG van Smartphones kijken: Best Buy Guide: De beste high-end smartphones

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• marshallq
  • Niet online
Dankjewel en daar had ik ook al naar gekeken, maar kwam er nog niet helemaal uit.

Op dit moment neig ik zelf het meeste naar de Xiaomi 14 ivm prijs (rond 600 EUR in een deal met abbo), net de reacties in het tweakers topic gelezen over deze telefoon en waarschijnlijk komt het wel goed met de software...

Honor heeft blijkbaar minder jaren aan support.

De OnePlus 12 komt erg goed uit de benchmarks maar is met een deal voor 750 EUR nog net aan de prijzige kant en heeft als nadeel een IP65 ipv IP68 rating en het formaat is groter dan wat ik voor ogen heb.

• Quazier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:32
Ik zat zelf ook ongeveer met hetzelfde zoekprofiel te zoeken en dan kwam ik nog de Pixel 9 (Pro), Xperia 5 V en Asus Zenfone 10 tegen die allemaal hun eigen ups en downs hebben.

Voor jouw use case zou ik snel-laden ook zeker niet onderschatten, als je aan het rondreizen bent is het maar wat fijn als je even in een half uur je batterij weer voor 80% vol kan pompen. Wat dat betreft zou je met de Xiaomi 14 dus wel goed zitten. Wat de eventuele nadelen van de Xiaomi zou ik even de specifieke Xiaomi 14-serie thread doorlezen, kijken hoe andere mensen ze ervaren hebben.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Als ik het zo lees kom je bij mijn telefoon uit: Samsung A55. Maar dan de 256GB variant.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:17
Gezien de iPhone je erg goed bevalt, waarom niet kijken naar een iPhone 14 (plus) waar je weer een jaar of 4-5 mee kunt doen?
Die zijn er in de 265 Gb opslag rond de 800 Euro ook wel te vinden:
product: Apple iPhone 14
De paarse 256 staat nu blijkbaar via Amazon zelfs voor 629 Euro.
uitvoering: Apple iPhone 14, 256GB opslag Paars

• marshallq
  • Niet online
Quazier schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:04:
Ik zat zelf ook ongeveer met hetzelfde zoekprofiel te zoeken en dan kwam ik nog de Pixel 9 (Pro), Xperia 5 V en Asus Zenfone 10 tegen die allemaal hun eigen ups en downs hebben.

Voor jouw use case zou ik snel-laden ook zeker niet onderschatten, als je aan het rondreizen bent is het maar wat fijn als je even in een half uur je batterij weer voor 80% vol kan pompen. Wat dat betreft zou je met de Xiaomi 14 dus wel goed zitten. Wat de eventuele nadelen van de Xiaomi zou ik even de specifieke Xiaomi 14-serie thread doorlezen, kijken hoe andere mensen ze ervaren hebben.
Snelopladen is zeker gewenst, zeker met toerfietsen even snel ergens koffie halen en opladen is erg handig.

Xperia 5 V en Asus Zenfone 10 zien er op papier een beetje duur uit voor wat je krijgt en zijn het hem beide net niet.
Barrycade schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:07:
Als ik het zo lees kom je bij mijn telefoon uit: Samsung A55. Maar dan de 256GB variant.
Inderdaad ook een meer budget optie, maar laad niet zo snel op en camera is gemiddeld?
swhnld schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:33:
Gezien de iPhone je erg goed bevalt, waarom niet kijken naar een iPhone 14 (plus) waar je weer een jaar of 4-5 mee kunt doen?
Die zijn er in de 265 Gb opslag rond de 800 Euro ook wel te vinden:
product: Apple iPhone 14
De paarse 256 staat nu blijkbaar via Amazon zelfs voor 629 Euro.
uitvoering: Apple iPhone 14, 256GB opslag Paars
Nee, ik wil geen iPhone meer, maar nav mijn comment snap ik je gedachtengang en bedankt voor het idee.

[ Voor 87% gewijzigd door marshallq op 14-11-2024 15:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
marshallq schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:07:
Ik zou ook gewoon voor de Xiaomi 14 gaan, die voldoet aan al je wensen en de bloatware is gewoon te verwijderen. Een andere ROM is normaal gesproken dan ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Ok als het budget ruimer is de S23-lijn?

Waarom kijk je naar de Chinese merken persé? Samsung heeft langere ondersteuning qua updates namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Bedankt allemaal, ik heb onverwacht een telefoontje gekregen voor een eerder geannuleerde pixel 9 pro, omdat men die niet kon leveren tenzij ik meer (324 EUR) wilde betalen voor een andere kleur, dat men hem toch voor 750 euro aan mij wil leveren.

Anders was het de Xiaomi 14 geworden, ondanks de zorgen over software + support op lange termijn.
Pagina: 1