Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc puur voor het gamen gaan gebruiken. Op het moment heb ik geen PC, maar ik wil graag zelf een pc bouwen. Ik zal spellen gaan spelen zoals:
- Black ops 6
- Overwatch
- Battlefield
- Warzone
- GTA 6 (als die uit is)
- Elden ring
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 1500-1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb thuis twee keer de: MSI MAG 27CQ6F Quad HD 180Hz Curved VA Gaming monitor staan. Daarom wil graag gaan gamen op 1440p.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vrij weinig verstand van het bouwen van een PC, dus ik heb het e.e.a. gelezen, alleen ik merk dat ik vind het lastig om een keuze te maken. Hieronder een klein lijstje. Ik weet niet zo goed hoe het werkt met een mooie tabel maken, dus ik schrijf het maar even op.
Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Videokaart: RTX4070 super of Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6
Behuizing: Chieftec APEX AIR (80eu)
Processorkoeling: Thermaltake TOUGHAIR 710 Black CPU Cooler cpu-koeler (99eu)
Geheugen intern: Kingston FURY 64 GB DDR5-5600 Kit werkgeheugen (190 eu)
Voeding: Corsair RM850x (2021), 850 Watt voeding (120eu)
SSD: Kingston FURY Renegade 2 TB SSD (135 eu)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het forum al aardig doorgelezen en naar andere adviezen gekeken. De keuze tussen AMD en Geforce vind ik lastig, vooral omdat ik veel verschillende spellen speel. Ook vind ik het lastig om te kiezen tussen AMD en Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet bepaalde eisen. Het zou mooi zijn als de PC niet te veel herrie maakt. Mijn voorkeur heeft lucht gekoeld (geen idee waarom
)
Ga je overklokken?
Geen verstand van, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen over mijn voorgestelde build. Ik vind vooral het bepalen van de processor en videokaart heeeel lastig. Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken, aangezien er zo veel keuze is. Als er dingen in mijn lijst staan die eigenlijk overkill zijn, zoals de voeding of wat dan ook, dan hoor ik het graag. Ik ben nu aan het orienteren, zodat ik straks met black friday de onderelen kan bestellen. Mijn budget is dus tussen de 1600-1800 euro. Als dit goedkoper kan vanwege de games die ik wil gaan spelen, is het mooi meegenomen
. Ik heb mensen in mijn omgeving die me kunnen helpen met het bouwen van de PC.
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!
Ik wil de pc puur voor het gamen gaan gebruiken. Op het moment heb ik geen PC, maar ik wil graag zelf een pc bouwen. Ik zal spellen gaan spelen zoals:
- Black ops 6
- Overwatch
- Battlefield
- Warzone
- GTA 6 (als die uit is)
- Elden ring
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 1500-1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb thuis twee keer de: MSI MAG 27CQ6F Quad HD 180Hz Curved VA Gaming monitor staan. Daarom wil graag gaan gamen op 1440p.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vrij weinig verstand van het bouwen van een PC, dus ik heb het e.e.a. gelezen, alleen ik merk dat ik vind het lastig om een keuze te maken. Hieronder een klein lijstje. Ik weet niet zo goed hoe het werkt met een mooie tabel maken, dus ik schrijf het maar even op.
Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Videokaart: RTX4070 super of Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6
Behuizing: Chieftec APEX AIR (80eu)
Processorkoeling: Thermaltake TOUGHAIR 710 Black CPU Cooler cpu-koeler (99eu)
Geheugen intern: Kingston FURY 64 GB DDR5-5600 Kit werkgeheugen (190 eu)
Voeding: Corsair RM850x (2021), 850 Watt voeding (120eu)
SSD: Kingston FURY Renegade 2 TB SSD (135 eu)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het forum al aardig doorgelezen en naar andere adviezen gekeken. De keuze tussen AMD en Geforce vind ik lastig, vooral omdat ik veel verschillende spellen speel. Ook vind ik het lastig om te kiezen tussen AMD en Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet bepaalde eisen. Het zou mooi zijn als de PC niet te veel herrie maakt. Mijn voorkeur heeft lucht gekoeld (geen idee waarom
Ga je overklokken?
Geen verstand van, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen over mijn voorgestelde build. Ik vind vooral het bepalen van de processor en videokaart heeeel lastig. Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken, aangezien er zo veel keuze is. Als er dingen in mijn lijst staan die eigenlijk overkill zijn, zoals de voeding of wat dan ook, dan hoor ik het graag. Ik ben nu aan het orienteren, zodat ik straks met black friday de onderelen kan bestellen. Mijn budget is dus tussen de 1600-1800 euro. Als dit goedkoper kan vanwege de games die ik wil gaan spelen, is het mooi meegenomen
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!