• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
(hee, dat rijmt :) )

Ik draai nu Win2k Pro en heb daarnaast Win98 staan. Die laatste gebruik ik eigenlijk niet meer en kan dus wel weg. Met de aanstaande komst van XP vraag ik me af wat nu de meerwaarde is daarvan boven Win2k. Ik gebruik m'n PC (Athlon 1,1 ghz / 512 mb) eigenlijk alleen voor surfen, branden, divx, mp3 en webdevelopment (php). Games boeien mij niet zo. Ik ben zeer tevreden over Win2k, dus ik vraag me af waarom ik nu over zou stappen.

De islam kan uw vrijheid schaden

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

kijk ook eens hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~oprog/PLAATJESMAP/search.jpg

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
als je zelf al zeer tevreden bent waarom zou je over stappen dan, ik bedoel de drivers voor XP zijn voorlopig nog niet echt spetaculair te noemen.

En win2k is een stukje stabieler(is mijn eigen mening) :)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik zou gewoon nog een maandje of 2 wachten als er wat drivers zijn aagespoeld :)
Daarom draai ik nu nog steeeds w2k pro.

Verwijderd

het branden is er wel heel makkelijk,
tenminste de gewone brand dingen,

als je bootable cd's ofzo wilt maken kun je toch beter nero, of een ander progie installeren dan.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 15:54 schreef rdgf het volgende:
Ik ben zeer tevreden over Win2k, dus ik vraag me af waarom ik nu over zou stappen.
ik snap dat nooit hoor als je tevreden bent hoef je toch niet over te stappen, en nog iets anders, waarom probeert niet iedereen dat gewoon ff zelf met een dual boot???

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Johnny E

Dôh !!

XP is zeker de moeite waard, oke het is een zuurstok os als je alle eyecandy aan laat staan maar ook rock solid, snel en leuk om mee te prutsen :)

1 aanbeveling geheugen heel veel geheugen, maar dat mag met de huidige prijzen geen probleem meer zijn.

Specs!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik stap nog niet over omdat ik geen engels OS wil, anders zou ik het wel meteen doen :)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zou bij win Win2K pro blijven. Windows XP is Win2K +wat extra's. Als je die extra's niet gebruikt dan is 2000 beter.
Hetzelfde eigenlijk met Windows 98 SE versus ME.

Als je Windows 2000 met Service Pack 2 en DX 8 hebt, is het qua performance meestal een tikkeltje sneller als WinXP.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Als je tevreden bent met wat je hebt, stap dan niet over. Ik gebruik w2k, en dat draait goed, heb XP ff op een andere bak staan, en is aardig, maar heeft geen meerwaarde voor mij. Alles werkt onder w2k, dus blijf ik daar gewoon bij.

Ik zou alleen overstappen als er echt redenen zijn om dat te doen. De reden dat het nieuw is, is natuurlijk totaal geen reden, alhoewel veel mensen het juist daarom wel doen, erg wazig...

Mijn motto: Als iets uitstekend werkt, waarom dan iets anders gaan gebruiken?

Verwijderd

Hier nog wat meer te vinden:

[topic=227222/1/25] :)

Verwijderd

Als je Windows 2000 met Service Pack 2 en DX 8 hebt, is het qua performance meestal een tikkeltje sneller als WinXP.
Ik heb alleen op de server (win2k) Service Pack 2 staan, omdat dit een aantal LAN problemen oploste. En op mijn pc heb ik weer alleen DX 8 staan. Uit jouw verhaal blijkt, dat ik eigenlijk allebei de proggies moet installeren op beide pc's, of niet ..?

thnx :)

Verwijderd

Gewoon overgaan !!!

Heb thuis ALLE hardware (inclusief teken-tablet) kunnen installen zonder problemen.

Ik heb net op t werk XP geinstalled en loopt nu met de Novell Client, MS Exchange (outlook 98 :r ). Ben tot op heden nog geen problemen tegengekomen qua software die niet wil lopen.

Nu alleen nog een 2e videocard inbouwen en klaar is klara !

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Gewoon doen!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik heb het wel gedaan en ben er meer tevreden mee dan win2k. Het werkt leuker/fijner en sneller. Zolang je maar veel geheugen hebt, en dat heb je genoeg zie ik. Ook dat verhaal van de drivers valt mee. Ik heb nog geen één probleem met drivers gehad in winXP.

Zeker een aanrader voor een ieder! Maar jah, je kan eerst nog even een weekje 2k+XP draaie.. heb ik ook gedaan....

Verwijderd

Ik heb een dualboot gemaakt..(2K en XP) XP draait prima en snel idd. Alles werkt ook als een trein. Is alleen wel engels, maar dat vind ik niet erg. Verder denk ik niet dat je er veel mee opschiet. Er zijn wat nieuwe dingen die wel leuk zijn om mee te spelen, maar niet echt schokkend ofzo.
Overigens draait XP beter dan 2K bij mij. In 2K heb ik vaak programma fouten (van Media player bijv.).

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEH!!!!!!
W2K is tha best!

• ErA
  • Laatst online: 21:14

ErA

je zegt het zelf :D
Ik ben zeer tevreden over Win2k, dus ik vraag me af waarom ik nu over zou stappen
Niet doen dus.

Verwijderd

Wat een bullshit allemaal zeg.
Als hij tevreden is kan hij toch nog wel meer tevreden worden. Jezus triest man.
XP doet het vet goed. Bij mij is het nog geen enkele keer vastgelopen en ik heb nog geen foutmelding gehad. Het werkt vet snel en met die pc van jou kan je zeker beter XP draaien. Dan ben je zeker meer tevreden. Bijna alles is iets verbeterd. Je moet je desktop theme wel op classic zetten anders ziet het er erg kinderachtig uit.

Jezus

hepdaXP

• frosty1878
  • Laatst online: 04-07 09:29
xp driver ondersteuning is op het moment ronduit slecht te noemen... als je met win2k drivers moet gaan kloten kun je irritante en onverwachte lockups verwachten... mijn oordeel is net als veel andere, wachten op officiele release datum + 2 maanden (zodat er hopelijk goede drivers beschikbaar zijn)..

-- keep it clean

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb het probleem gehad met win2k, in het begin echt een kut os doordat proggies niet ondersteund werden, en er geen goede drivers waren. Nu draai ik win2k en ben super tevree. Dus ik denk dat ik nu maar ff wacht totdat winxp een beetje ouder geworden is, en die kinderziektes eruit zijn.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ik ben heb hier een dual-boot systeempje met 2k en xp en xp werkt best wel aardig vooral over het installeeren was ik erg tevreden (zover dat kan over windows).
Xp herkende nl al mn apparaten en had daar ook nog de goede drivers voor :)
maar met 2k is ook nog prima te werken hoor 8-)

Verwijderd

hmm.
Ik heb nu WinXP prof. draaien.
Nog nooit zo weinig problemen met een niewe Win OS gehad.
Casema Com21 automatisch herkent, target pentablet geen probleem.
Alleen nog kijken of Studio van pinnacle wil werken, ik heb daar over toch nog wat neg. geluiden gehoort.
Ik weet video zit er standaard in maar met studio kan je video editen, heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Heb XP nu net een dag draaien. Erg lekker OS, als je de layout op classic zet ziet het er erg gelikt uit. Kan eindelijk mp3'tjes spelen en andere dingen doen zonder dat de mp3's skippen (dat was onder win ME wel anders bij mij helaas).

Wanneer komt de Nederlandse versie uit?

Oja, al mijn hardware werd automagisch in 1 keer goed gedetect, en zelfs mijn kabelinternetconnectie heeft ie helemaal automagisch zelf geconfigureerd... Erg vaag, ik dacht net: goh laat ik de internetconnectie ff instellen zodat ik kan surfen, blijkt alles al te werken... Hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen is mij een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Hmmm, het klinkt toch allemaal wel zeer interessant! Ik denk dat ik gewoon maar eens een dualboot aanmaak met XP en Win2k. Mocht XP bevallen, dan gooi ik Win2k er wel af :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een week krijg ik (eindelijk ;) ) ook Win XP.
Ik draai nu WinME, wat een ***** gaar OS is dat :r
Nog ooit zo iets onstabiels gezien. Alle Win OS dingen zuigen big time vind ik (nooit Win98 SE gehad, alleen de 1e.. :( )
Hopen dat dat XP 100 x beter is dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eerst ook altijd dat ME gaar was, maar sinds ik het erop heb staan bevalt het me toch prima :?
net eergister dualboot gedaan en XP erop gezet, en de framerate is idd ietsjes hoger dan in ME bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 19:22
Op donderdag 13 september 2001 16:10 schreef Bobbert het volgende:
Ik stap nog niet over omdat ik geen engels OS wil, anders zou ik het wel meteen doen :)
Precies, ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 18:54

ddZ

Ik heb er sinds gisteravond ook Windows XP Professional erop staan---> voorheen dualboot w9x - w2k, nu dus dualboot w9x - WinXP.

Ik heb nu gewoon het gevoel dat mijn bak gewoon sneller is geworden; surfen enz.

Vanavond (zit nu op mijn werk :( ) eventjes fotosoep & max installen + games die het niet deden onder w2k.

Maar de eerste indruk is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Hét voordeel van XP is (voor mij dan tenminste) de Switch User function. Dan kan ik tegelijkertijd blijven downloaden op mijn profile terwijl mijn moeder inlogged op haar profile om haar e-mail te lezen :)

Ook een mooi voordeel is de snelheid waarmee de hybernate function werkt in de XP, en de opstartsnelheid in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 18:54

ddZ

Op vrijdag 14 september 2001 13:36 schreef steenz het volgende:
Hét voordeel van XP is (voor mij dan tenminste) de Switch User function. Dan kan ik tegelijkertijd blijven downloaden op mijn profile terwijl mijn moeder inlogged op haar profile om haar e-mail te lezen :)

Ook een mooi voordeel is de snelheid waarmee de hybernate function werkt in de XP, en de opstartsnelheid in het algemeen.
Klopt ja! Mijn bak is tevens internetbak, dus in dit geval kan mijn pa zijn email (het email-adres bij chello is van hem) lezen, terwijl ik met andere dingen bewezig was.
Errug fijn :)
Pagina: 1