Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Mobiele Telefoon

Wat is je budget?
Max 225€

Ze wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze gebruikt de telefoon eigenlijk voor de meest basic taken: bellen, whatsappen, mailen en browsen. Ze heeft nu een Motorola One Vision, al sinds 2019! Deze krijgt dus geen updates meer en sommige apps werken ook niet meer soepeltjes. Een fijn update beleid zou fijn zijn, ook moet de opvolger dus niet over 2 jaar zo traag zijn dat het niet meer werkbaar is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aangezien ze de Motorola erg fijn vind en gewend is, heb ik hier naar zitten kijken. Zelf kwam ik op de G85 uitvoering: Motorola Moto G85 5G, 8GB ram, 256GB opslag Grijs maar die heeft blijkbaar een redelijk gedateerde Cpu (Qualcomm Snapdragon 6s Gen3 (SM6375). Zou een G84 misschien meer passen, ook al is die al iets langer op de markt? uitvoering: Motorola Moto G84 5G, 12GB ram, 256GB opslag Midnight Blauw
Zelf heb ik een Oppo Find X5, daar ben ik erg content mee dus heb ook naar een goedkopere Oppo zitten kijken. Zou de Reno 12F 4G iets zijn?
uitvoering: OPPO Reno12 F, 8GB ram, 256GB opslag Grijs
De reviews zijn erg wisselend over deze telefoon. Een andere Oppo mag dan ook wel, als deze maar een beetje toekomstbestendigd is.
Samsung is geen optie, die hebben we gehad en zijn daar geen fan van!

Welke vragen heb je hier nog over?
Hierboven heb ik al veel gemeld, maar de telefoon moet kwalitatief gewoon goed zijn en lang genoeg updates krijgen zodat ze weer minimaal 4 jaar ertegen kan. Ze is zuinig op de telefoon maar heel technisch is ze niet. Zeker na een hersenoperatie is het lastig wennen aan nieuwe dingen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:22
Eigenlijk geef je zelf al de grootste uitdaging aan, dat is wennen aan nieuwe dingen. Dus het beste is weer een Motorola, of een andere telefoon met eenzelfde schil als op de Motorola zit zodat alles zit waar ze gewend is het te vinden.

Voor software support, dat begint te lopen op de datum van lancering, dus een ouder toestel, is vaak al een deel door de support tijd heen. En veel merken besparen op die support voor hun budget toestellen, net als op de hardware, dus snelheid. Ik zou ook een 4G toestel vermijden als het half kan, 5G is namelijk de focus in de netwerken en geeft betere dekking.

De Motorola G85 krijgt tot Juni 2028 support dus wat dat betreft zit je goed, maar de processor durf ik niet over te zeggen.
De G84 stopt al updates September 2026, je kunt op deze pagina de modellen selecteren:
https://en-emea.support.m...zaW9uSUQiOiJwbm5TVG9RcSJ9

Oppo Reno 12 F krijgt maar updates tot en met September 2027 (nast een afwijkende schil vs Motorola):
https://communityin.oppo.com/thread/908079985846648840

Dus ik zou voor de G85 gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 14-11-2024 14:23 ]

• pilskes
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:21:
Eigenlijk geef je zelf al de grootste uitdaging aan, dat is wennen aan nieuwe dingen. Dus het beste is weer een Motorola, of een andere telefoon met eenzelfde schil als op de Motorola zit zodat alles zit waar ze gewend is het te vinden.

Voor software support, dat begint te lopen op de datum van lancering, dus een ouder toestel, is vaak al een deel door de support tijd heen. En veel merken besparen op die support voor hun budget toestellen, net als op de hardware, dus snelheid. Ik zou ook een 4G toestel vermijden als het half kan, 5G is namelijk de focus in de netwerken en geeft betere dekking.

De Motorola G85 krijgt tot Juni 2028 support dus wat dat betreft zit je goed, maar de processor durf ik niet over te zeggen.
De G84 stopt al updates September 2026, je kunt op deze pagina de modellen selecteren:
https://en-emea.support.m...zaW9uSUQiOiJwbm5TVG9RcSJ9

Oppo Reno 12 F krijgt maar updates tot en met September 2027 (nast een afwijkende schil vs Motorola):
https://communityin.oppo.com/thread/908079985846648840

Dus ik zou voor de G85 gaan.
Dank je voor je tips. Een Oppo zou je dus niet doen?
Ik heb zelf ook ooit een Motorola gehad, ik vond het destijds een prima telefoon maar miste toch iets..

Is er misschien een andere telefoon/merk dat ik mis? Het hoeft dus geen flagship te zijn als deze maar enigzins futureproof is.

• swhnld
Nothing Phone 2a zit iets boven je budget met ook 4 jaar updates?
uitvoering: Nothing Phone (2a), 8GB ram, 128GB opslag Zwart

Maar binnen je eisen van:
  • Geen verandering voor partner. 4 jaar updates. Budget 225 Euro
Zie ik alleen de G85.

En de Oppo is wel verandering plus maar 3 jaar updates vandaar dat ik die afschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Motorola Moto G75 valt nu net binnen je budget(wacht eventueel op mogelijke black friday deals). De cpu is sneller als die in de G85 en de G75 krijgt 5 jaar OS updates en 6 jaar beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Telefoons van Samsung uit de A of M serie zijn best goede telefoons voor een redelijke prijs. heb zelf al tijdje de A54 en hiervoor ook telefoon uit de M serie gehad.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Toet3r schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:32:
Telefoons van Samsung uit de A of M serie zijn best goede telefoons voor een redelijke prijs. heb zelf al tijdje de A54 en hiervoor ook telefoon uit de M serie gehad.
pilskes schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:15:
Samsung is geen optie, die hebben we gehad en zijn daar geen fan van!
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Best Buy Guide: De beste smartphones tot 300 euro

Lijkt mij ook haast wel verplichte kost, die maakt men ook niet voor niets natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

had ik overheen gelezen :)

@pilskes Wat maakt dat jullie geen fan zijn van samsung?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mag het 4 euro meer zijn voor een veel beter specced telefoon? Dan de uitvoering: Motorola Edge 40 Neo Zwart zou ik zeggen.

Heb zelf ook al jaren Moto, Edge 30 neo nu zakelijk en prive binnenkort een Edge 50 neo (nu Moto G plus)

Geen fan zijn van Samsung snap ik helemaal btw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:32:
Mag het 4 euro meer zijn voor een veel beter specced telefoon? Dan de uitvoering: Motorola Edge 40 Neo Zwart zou ik zeggen.

Heb zelf ook al jaren Moto, Edge 30 neo nu zakelijk en prive binnenkort een Edge 50 neo (nu Moto G plus)

De Edge 40 Neo is zeker een zeer goede telefoon, maar loopt met nog iets minder dan 3 jaar updates wel achter op de andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
RepareerDroid schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:27:
De Motorola Moto G75 valt nu net binnen je budget(wacht eventueel op mogelijke black friday deals). De cpu is sneller als die in de G85 en de G75 krijgt 5 jaar OS updates en 6 jaar beveiligingsupdates.
Het updatebeleid is een groot pluspunt, wel een wat oudere GPU/SOC. Wel 1 om in gedachten te houden!
The Eagle schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:32:

Prima telefoon die Edge 40, maar zoals al werd vermeld al een dik jaar op de markt dus een jaar minder ondersteuning over.. Misschien eens kijken of de Egde 50 Fusion nog in prijs daalt met Black Friday.

Aangezien het niet heel veel haast heeft, wacht ik op Black Friday en hopelijk heb ik dan wat duidelijker wat slim is om aan te schaffen.
Toet3r schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:52:
[...]

had ik overheen gelezen :)

@pilskes Wat maakt dat jullie geen fan zijn van samsung?
Diverse familieleden hebben een Samsung en ondanks dat dit telefoons zijn die nog redelijk nieuw zijn, heb ik zelden zo'n traag toestel gezien als die van hun! Ook vind ik het gewoon niet fijn werken. Jaren gelden een Samsung gehad, na overstap naar een ander merk nooit meer teruggekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
De Edge 50 Fusion is nu €269 bij Belsimpel. Bij deze telefoon krijg je wel een (snel) lader, dus dat scheelt ook weer in de kosten.

https://www.belsimpel.nl/...uw?utm_source=2001&cntd=1

Doen?

[ Voor 24% gewijzigd door pilskes op 18-11-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-05 21:13
Twijfel ook tussen dat Motorolas.
Edge 50 Fusion is nu 269
Moto G75 is 249
Moto G85 is 219 - 8GB
Moto G75 is 239 -12GB

Dan lijkt me de G85 de beste deal? Is 8 GB voldoende of best 12 GB voor 20 euro meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tits schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:07:
Edge 50 Fusion is nu 269
Moto G75 is 249
Moto G85 is 219 - 8GB
Moto G75 is 239 -12GB

Dan lijkt me de G85 de beste deal? Is 8 GB voldoende of best 12 GB voor 20 euro meer?
Bij normaal gebruik is 8 gb voldoende, alleen bij veel multitasking met zware games e.d. is extra geheugen wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Tits schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:07:
Edge 50 Fusion is nu 269
Moto G75 is 249
Moto G85 is 219 - 8GB
Moto G75 is 239 -12GB

Ik denk dat ik vrijdag (Black Friday) nog even afwacht en dan de Edge 50 Fusion bestel. Bij deze telefoon krijg je wel een lader bij, bij de G85/G75 niet. Naar mijn mening is de Edge 50 Fusion het extra bedrag zeker waar.

Hier de vergelijking:
Vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
pilskes schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat ik vrijdag (Black Friday) nog even afwacht en dan de Edge 50 Fusion bestel. Bij deze telefoon krijg je wel een lader bij, bij de G85/G75 niet. Naar mijn mening is de Edge 50 Fusion het extra bedrag zeker waar.

Hier de vergelijking:
Vergelijking
Zeker een mooi toestel, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasaba
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Grappig dat ik deze discussie nu pas lees. Ik heb gisteren nl. zowel de G85 als de Edge 50 Fusion besteld voor mij en mijn vrouw. Abo's moesten/mochten verlengd worden en bij Belsimpel (icm 50+) volgens mij de beste deal gevonden (toestellen kosten nu resp. 149 en 188).
Heb ook heel lang zitten twijfelen tussen deze en andere telefoons, maar dit leek mij uiteindelijk de beste keuze.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Jasaba schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 01:58:
Grappig dat ik deze discussie nu pas lees. Ik heb gisteren nl. zowel de G85 als de Edge 50 Fusion besteld voor mij en mijn vrouw. Abo's moesten/mochten verlengd worden en bij Belsimpel (icm 50+) volgens mij de beste deal gevonden (toestellen kosten nu resp. 149 en 188).
Heb ook heel lang zitten twijfelen tussen deze en andere telefoons, maar dit leek mij uiteindelijk de beste keuze.
Succes!
Ik heb net de Edge 50 Fusion besteld, ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden.
Pagina: 1