Van de week zijn bij onze nieuwe woning in de serre nieuwe kozijnen en ramen geplaatst.
Bij het slopen van de oude kozijnen bleek dat de stalen H balken en de houten balken gewoon op de kozijnen zelf geplaatst waren. Er was dus geen draagconstructie aanwezig
We hebben het opgelost door een tweetal stalen palen / kolommen van ongeveer 8 bij 8 cm onder de stalen H-balken te plaatsen, vast te lassen en te verankeren.
Ik heb nu echter wel een uitdaging met het isoleren. De stalen palen staan aan de binnenkant gelijk met de voorkant van het kozijn. De bedoeling was om daar een plaatje voor te zetten, maar nu het een stalen kolom is, zal dat altijd een koudebrug zijn. Een paar vragen.
Schopje naar BK
Bij het slopen van de oude kozijnen bleek dat de stalen H balken en de houten balken gewoon op de kozijnen zelf geplaatst waren. Er was dus geen draagconstructie aanwezig
We hebben het opgelost door een tweetal stalen palen / kolommen van ongeveer 8 bij 8 cm onder de stalen H-balken te plaatsen, vast te lassen en te verankeren.
Ik heb nu echter wel een uitdaging met het isoleren. De stalen palen staan aan de binnenkant gelijk met de voorkant van het kozijn. De bedoeling was om daar een plaatje voor te zetten, maar nu het een stalen kolom is, zal dat altijd een koudebrug zijn. Een paar vragen.
- Heeft het zin om de paal met pur af te vullen? (Paar gaatjes boren en volspuiten) of maakt dat helemaal niets uit voor de isolatie omdat het staal rondom loopt?
- Wat is het best isolerende materiaal wat zo dun mogelijk aangebracht kan worden, maar toch enige isolatie biedt?
- Ga ik last krijgen van condens omdat deze paal altijd koud zal zijn en ik aan de binnenkant niet een koof van 5 of 10 cm kan plaatsen (gaat er werkelijk niet uit zien als ik dat doe)
Schopje naar BK
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 15-11-2024 10:01 ]