Upgrade.. ja of nee??

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Heej luitjes..

tot nu toe heeft m'n pc'tje me zonder veel problemen gediend, maar het is tijd voor wat nieuws.

M'n huidige systeem:

Asus P3B-F
Celi 466 @ 525 mhz
64 MB PC-100 & 128 MB PC-133
Asus GF2MX

SB128 (bah :p)
IBM 40 GB HDD 7200 RPM
Quantum 10 GB HDD 7200 RPM
Aopen 12x DVD
HP 8x4x32 CdReWriter

Ik heb toendertijd een P3B-F moederbord gekocht, want ik wilde na de celi voor een P3 gaan (als ik weer wat geld had ;p). Maar uiteraard kwam AMD na een paar weken met de Athlons (we zaten nog in het K6-2 tijdperk, wist ik veel) dus ik voelde me dus een beetje genaaid |:(

Anyway.. zit nu dus nog steeds met die celi cpu.
Wat raden jullie me nu aan? Gewoon wachten tot P4 (of nieuwe AMD cpu ofzo) standaard is en gelijk een heel nieuw systeem aanschaffen waarbij alle onderdelen up to date zijn? Of bijvoorbeeld nu een celi 900 mhz of P3 erin gooien?

Help me plz :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Cel/P3 optie is goedkoper. Je PC kan in principe verder nog prima een jaartje mee! Misschien een tikkie meer geheugen, maar dat is dan ook alles. De Audigy is misschien ook een optie als je veel met geluid werkt, of (mits je een gamer bent) kijken of je niet een leuke GF2Pro kan kopen. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• RedruM
Ohja, ik was vergeten te vermelden dat ik veel game.
Ik zou dus graag met deze pc de nieuwste games kunnen blijven spelen :) Maximum detail niet noodzakelijk maar wel medium.

Ik zat er btw ook aan de denken om een SBlive! te kopen met zo'n 4 speaker setje ofzow.. :)

Monitor is trouwens 17 inch :p

Verwijderd

hiya Red..neem gewoon ff een celly 4 the time being..kost bijna nix en gaat prima in CS met mx2(ik hier met celly633@950)...

• RedruM
Als ik voor zo'n turbo celi ga, wordt de GF2MX dan niet snel de bottleneck?

Btw draait zo'n 100 mhz FSB celi gewoon op m'n P3B-F?

Op informatique site staat:

Intel Celeron CPU's 100Mhz, 128Kb cache, FCPGA

Waar staat da FCPGA btw voor?

Gaat zo'n ding gewoon in m'n slot1 -> socket370 (of omgekeerd:P) converter?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Even kijken wat voor een type je slot 1 converter is. PPGA of FCPGA of beide. Gaat niet altijd zomaar

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Budget is natuurlijk alles bepalend, maar als je het geld hebt...

Ik heb laatst een AMD Athlon 1.4Ghz+Mobo+Kast+512MB gekocht, koste bij elkaar nog geen 1200 piek.

Daar kun je voor the time being gewoon ff de rest in hangen, en dan kun je weer ff vooruit.

Verwijderd

ik zou gewoon voor een celly gaan met zeker wat extra geheugen, dat is voor jouw op dit moment de meeste "bang for the buck".

RGZ

MASH

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Koop een Cellie 900 laat die op 1200 draaien.
>>Moet kunnen volgens de overclockers Database.
Koop mischien wat meer Geheugen 128 ofzo..
Mischien een andere VGA Kaart.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

je 466 is nog een ppga...celly2 is fcpga...het lijkt me dat je ook een nieuwe slotket moet kopen dus...

Verwijderd

Wat je nu kunt doen is met een slot-converter (fc-pga -> slot 1) er een nieuwe celeron of P3 (met 100 MHz bus.... tenzij je lef hebt, dan kan er ook een 133 MHz bus op, waarschijnlijk) op zetten. Kun je weer ff verder. Beetje geheugen erbij eventueel... Kost toch geen fuck.

Wat je ook zou kunnen doen is wachten tot er volgend kwartaal (Q4 2001 dus) de tualatin celeron uitkomt. Deze komt uit op 1.2 GHz met 100 MHz bus. En door de tualatin core zou het wel eens de perfecte overclocker kunnen worden. Het is alleen onbekend of je een tualatin ook op een BX-chipset kunt laten draaien... sommige mensen zeggen van wel, anderen van niet. Dus dat wordt afwachten.

Oh ja, het gerucht gaat dat die celeron tualatin 256 kB cache krijgt..... :9~

• RedruM
Owkee, bedankt voor alle antwoorden..
Ik zal binnenkort een nieuwe celi bestellen en 's kijken of ie erop past..misschien ook nog wat ram ja..

Verwijderd

denk eraan ook een slot1 convertor mee te bestellen en eventueel een koeler als je oem koopst. Volcano2 is erg goed. (30 piek)

Verwijderd

Ik heb ook upgrade gedaan, van een Intel 350 MHZ naar dit :

Server tower met :
Asus A7M266 plank
512 MB DDR memory met TT koelerplaatjes erop
AMD 1.4 GHZ met TT copper shim en Dragon Orb III 7000RPM
Maxtor 40,9 GB harde Schijf

Dat was alles en rest allemaal uit oude PC, kostte me iets meer dan 1500 piek en ik ben er heel tevreden mee...:)

Ik zou zowieso voor AMD gaan, de redenen zijn te vinden op tientallen forums waar "DE" discussie uitgebreid staat...;)

Q out

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
Mooiste zou een P3 ofzo erin zetten, hoef je geen mobo te vervangen. Zit ik te denken aan rond de 1GHz toch wel :) Weet ook niet wat je precies te besteden hebt.
Pagina: 1