franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Vraag
Beste antwoord (via franssie op 13-11-2024 15:04)
Als die niet werkt zal je dus een M.2 SATA moeten vinden als vervanging.
[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 13-11-2024 15:07 ]
The devil is in the details.
Alle reacties
Als die niet werkt zal je dus een M.2 SATA moeten vinden als vervanging.
[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 13-11-2024 15:07 ]
The devil is in the details.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Past dus gek genoeg wel in het slot (zou je niet verwachten vanwege de twee inkepingen) maar soit, SATA dus,.MAX3400 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:00:
Twee zaken; de ene is een NVME drive, de andere een SATA-drive; de vraag is dus meer of jouw laptop wel NVME wil praten. En, "past als een handschoen"; ik vraag me af hoe & waarom want de ene is volgens mij een M-key en e andere ee B/M-pin
@Hahn @MAX3400 dank beiden!
EDIT: en gewoon in 5 minuten
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 13-11-2024 15:06 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05505821.pdf
Het slot ondersteunt dus alleen maar Sata.
Zie ook: https://h30434.www3.hp.co...-to-SSD-nvme/td-p/8089121
review: HP 14-bp020nd Review - Instapper met ips en i3
en wellicht ook de processor i3-6006U - deze draait nu inmiddels prima op Windows 11 24-H2 home.
in afwachting van de nieuwe SSD en een 8 GB bankje verwacht ik dat ik beter wel opnieuw de Windows installatie kan doen (dat gaat met een 2 GHZ proc niet sneller dan een goede puzzel van zeg 500 stukjes, dus trek er een paar uur voor uit)
Startup is wel 15 seconden op de standaard 128 GB ssd en 4 GB ram.
Enige wat niet meekwam met de installatie met een USB stick was multitrack van het trackpad (standaard microsoft media creation, geen rufus, MS herkende de oude installatie en vroeg niet om een key dus de upgrade naar win 11 was tot mijn verbazing keyless - de installatie vroeg wel mijn USB te verwijderen voor een upgrade ipv nieuwe installatie, maar de vorige gebruiker is weg op de laptop dus ik ben blij eerst een backup gedaan te hebben)
De windows 10 driver van HP sp79746.exe heeft het touchpad probleem voor mij opgelost, dus ik kan weer scrollen met twee vingers
Lange middag, maar weer een stukje electronica toekomstbestendiger kunnen maken (ik type dit overigens van een Lonovo, maar die heeft een i5 die 1.8 ghz doet, maar wel meekwam in het originele update progeamma, de i3-6006U was lang uitgesloten maar nu blijkbaar wel toegestaan.
Moedervordje van de hp-14-bp020nd ondersteund prima TPM en secureboot, zeker in de laatste BIOS al is die ook al een paar jaar oud
Dus wellicht heeft iemand die ook ooit op die BBG deze laptop gekocht heeft er nog iets aan.
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 13-11-2024 18:37 ]
SSD uitvoering: Transcend 825S 500GB
RAM uitvoering: G.Skill Ripjaws F4-2133C15S-8GRS
Loopt allemaal als een zonnetje, voor zover dat han met 2 GHZ processor.