Toon posts:

(beeldbewerking) autom. imgs resizen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag daar was ik weer eens..

Hier op t werk krijg ik per week minimaal 3 mapjes aangeleverd met daarin ongeveer 40 foto's op 1024x768. Nou wil ik een proggie waarmee ik deze foto's automatisch naar 640x480 kan schalen en opslaan.

Ik heb in Photoshop wel de functie bestand - automatisch - webgalerie gevonden maar deze maakt er een complete website omheen... en je kan alleen het formaat wijzigen in procenten..:?

tot nu toe heb ik het altijd gedaan zoals hierboven beschreven, en dit gaat uiteindelijk wel, maar het moet makkelijker kunnen >

bronmap kiezen
doelmap kiezen
formaat kiezen (in mijn geval 640x480)
op ok drukken

Is er een proggie like that?!?!?!
Zou wel cool zijn.....

Ivy

Of kan het wel in Photoshop op een makkelijke manier? En praat me niet van handelingen, of je moet een goede weten..

Verwijderd

Ik heb al een tijdje geen soep meer gebruikt, maar ik kan me herinneren dat je een batch process kon aanmaken, iets wat dezelfde handeling x keer herhaalde...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks tegen handelingen, maar als ik in een handeling verwerk dat ie het bewerkte bestand ook moet opslaan, dan slaat ie het steeds over elkaar heen op. Dus:

ik bewerk een bestand en laat het door een handeling 0001.jpg noemen. nu open ik het 2e bestand en laat het ook die handeling doen zeg maar , en als ie hem dan opslaat slaat ie hem over die ander heen op. Dus noemt hem ook 0001.jpg.....

Computers..... |:(

Iemand ( concretere ) oplossing!??!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ja zoek even op action en batch. Vraag is al een aantal keren voorbij gekomen. Met batch kun je ook makkelijk een doel-dir aangeven. En F1=HELP.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Dit topic is gesloten.