Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:37
De titel zegt genoeg, moeders moet een nieuwe laptop. Vroeger volgde ik de ontwikkeling in computerhardware nauwkeurig, maar helaas ben ik daar niet meer thuis in. Ik ben voornamelijk opzoek naar de juiste laptopmerken/specificaties en welke merken/specificaties ik moet mijden, voor mijn gevoel is er nu heel veel.

Wat ga je met je laptop doen?
Internet en mail.

Wat is je budget?
500,- (het liefst tweedehands)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop is altijd binnen bij de eettafel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een betrouwbaar merk met niet al die software van de fabriek af.

Beste antwoord (via Quepasa op 18-11-2024 13:51)

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@Quepasa
Mocht je de 14" Lenovo met i5 overwegen, dit zijn de actievoorwaarden van Paradigit, 'Black Friday' lijkt al begonnen te zijn:
Black Friday-deals bij Paradigit! Van 11 november tot en met 2 december vind je bij ons scherpe aanbiedingen op techproducten. Onze prijzen staan vast, dus je hoeft niet te wachten op extra kortingen later in de actieperiode.
Ik durf alleen niet te zeggen hoeveel ze d'r op voorraad hebben en het is momenteel de enige shop met een zodanig goede deal op die laptop en de laagste prijs in de pricewatch voor deze laptop ooit.

€ 470,- bij Paradigit tegenover € 531,- bij Azerty.

Bij Azerty lijkt Black Friday ook al 'in gang' te zijn, maar daar komt deze laptop (nog) niet in terug.

Als hij uitverkocht is, kun je 'm voor 60eu duurder bij Azerty kopen :)

Maar de kans dat hij binnen een redelijke tijd bij een andere winkel 60eu goedkoper wordt dan dat hij bij Paradigit is, lijkt mij heel sterk.

Het risico van 60eu duurder lijkt mij niet de moeite waard om te hopen op een winkel die net 5 of 10 eu onder de prijs van Paradigit gaat zitten.

Lang verhaal kort:
Persoonlijk zou ik niet te lang wachten, gebaseerd op het prijsverloop, prijzen bij andere winkels etc.

Mocht je binnen 14 dagen een goedkopere optie vinden, zou je 'm in theorie nog terug kunnen sturen, maar het blijft een goede deal voor 14" laptop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Quepasa schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:00:
Wat is je budget?
500,- (het liefst tweedehands)
Waarom 2e hands? Voor dat geld koop je een prima nieuwe laptop die voldoet aan de eisen.

Een willekeurige Dell, HP, Lenovo of Asus die tijdens de aankomende Black Friday sale voor rond de 500 Euro verkocht is imho een prima keuze.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Tweedehands omdat de kop er dan af is of is dat niet relevant in deze situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

Thomg

Aww yiss

Je kan nu voor 450 euro een zeer deftige laptop krijgen.
https://www.bol.com/nl/nl...-16-inch/9300000178119771

Maar eerlijk gezegd denk ik dat die al overkill is.

Ik zou je moeder wel even vragen hoe groot ze de laptop wilt hebben. Mijn oom die niet al te best meer kan zien vind een 17 incher wel fijn waar mijn moeder 14 inch fijner vind zodat ze ermee op de bank kan zitten bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:34

Soggy

vroemmmm

Is een Chromebook een optie? Ideaal voor een beetje browsen en mail... En werken met een Chromebook ben je zo aan gewend!

categorie: Laptops

[ Voor 0% gewijzigd door Soggy op 13-11-2024 12:55 . Reden: typo ]

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Quepasa schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:10:
Lijkt me niet. Er zijn geen bijzondere eisen en ruim voldoende budget voor nieuw, ik zou dan iets tweede hands gaan zoeken.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Quepasa schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:10:
Voor veel hardware helaas niet. Ja de kop is eraf, maar in die 3/4 jaar is de prijs voor nieuwe hardware ook gedaald. Dus je koopt voor hetzelfde geld nieuw vaak dezelfde prestaties. Enkel hele specifieke modellen en hardware is 2e hands handig. Bijv. een MS surface of een videokaart.

@Quepasa
De eisen die jij aan de laptop steld kan bijna elke laptop wel vervullen.
Pak deze laptop, echt een mooi ding:
https://www.coolblue.nl/p...mn-82yu00u9mh-qwerty.html

Als je een tweedekans pakt ben je voor 448 klaar.

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Deze laptop als ze graag 14" wil en is dubbel zo snel dan een 7520U

uitvoering: Lenovo V14 G4 IRU (83A0006GMH)

Maar dan zelf nog wat RAM toevoegen indien dat gaat bottlenecken.

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je 16" wil, dan is de 7530U hierboven wel écht de moeite waard tegenover een 7520U, de eerste is praktisch dubbel zo snel.

Dat maakt het eerste jaar niet uit maar als je d'r 5jaar mee wil kunnen doen...

Dus deze 16" of de 14" uit mijn reactie (met extra ram) zou ik aanbevelen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het primair voor internet en mail gebruikt, in de woonkamer, dan zou ik een iPad overwegen. Dat is zo veel handiger dan een of andere Windows-ding.

🌞🍃

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

kamerplant schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:17:
Als je het primair voor internet en mail gebruikt, in de woonkamer, dan zou ik een iPad overwegen. Dat is zo veel handiger dan een of andere Windows-ding.
Een 'iPad' is een tablet, geen laptop.
En daarnaast klinkt het alsof het niet de eerste laptop is voor moeder.

Een 11" scherm is wel wat klein en het typt voor geen meter.
En als je Windows gewend bent, is Apple ook wennen, dus dat voordeel ben je kwijt.

Daarnaast, welke iPad dan?
Mocht ze een tablet overwegen, dan kun je in de best Buy Guide wellicht wat vinden:
https://tweakers.net/best-buy-guide/tablets/

[ Voor 13% gewijzigd door Accretion op 14-11-2024 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 23:52
Mijn vader van 90 kon er anders totaal niet aan wennen en vond het een onding, ongeschikt voor menselijk gebruik :)

• Quepasa
Thomg schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:36:
Je kan nu voor 450 euro een zeer deftige laptop krijgen.
https://www.bol.com/nl/nl...-16-inch/9300000178119771

Maar eerlijk gezegd denk ik dat die al overkill is.

Ik zou je moeder wel even vragen hoe groot ze de laptop wilt hebben. Mijn oom die niet al te best meer kan zien vind een 17 incher wel fijn waar mijn moeder 14 inch fijner vind zodat ze ermee op de bank kan zitten bijv.
Goede tip, ik zal even horen wat ze fijn vind.
Soggy schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:50:
Is een Chromebook een optie? Ideaal voor een beetje browsen en mail... En werken met een Chromebook ben je zo aan gewend!
Nee, gaat de voorkeur niet naar uit. Ik wil het liefst de bekende omgeving zoveel mogelijk houden voor haar
Ipad is ook niet handig voor mijn moeder, het moet een laptop zijn.
Accretion schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:59:
Deze laptop als ze graag 14" wil en is dubbel zo snel dan een 7520U

uitvoering: Lenovo V14 G4 IRU (83A0006GMH)

Maar dan zelf nog wat RAM toevoegen indien dat gaat bottlenecken.
Thanks, ik ga ze meenemen! @FredvZ had blackfriday benoemd en die gaan we gebruiken maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@Quepasa
Mocht je de 14" Lenovo met i5 overwegen, dit zijn de actievoorwaarden van Paradigit, 'Black Friday' lijkt al begonnen te zijn:
Black Friday-deals bij Paradigit! Van 11 november tot en met 2 december vind je bij ons scherpe aanbiedingen op techproducten. Onze prijzen staan vast, dus je hoeft niet te wachten op extra kortingen later in de actieperiode.
Ik durf alleen niet te zeggen hoeveel ze d'r op voorraad hebben en het is momenteel de enige shop met een zodanig goede deal op die laptop en de laagste prijs in de pricewatch voor deze laptop ooit.

€ 470,- bij Paradigit tegenover € 531,- bij Azerty.

Bij Azerty lijkt Black Friday ook al 'in gang' te zijn, maar daar komt deze laptop (nog) niet in terug.

Als hij uitverkocht is, kun je 'm voor 60eu duurder bij Azerty kopen :)

Maar de kans dat hij binnen een redelijke tijd bij een andere winkel 60eu goedkoper wordt dan dat hij bij Paradigit is, lijkt mij heel sterk.

Het risico van 60eu duurder lijkt mij niet de moeite waard om te hopen op een winkel die net 5 of 10 eu onder de prijs van Paradigit gaat zitten.

Lang verhaal kort:
Persoonlijk zou ik niet te lang wachten, gebaseerd op het prijsverloop, prijzen bij andere winkels etc.

Mocht je binnen 14 dagen een goedkopere optie vinden, zou je 'm in theorie nog terug kunnen sturen, maar het blijft een goede deal voor 14" laptop.

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De 16" Lenovo met 7430U is ook enkel bij Bol.com beschikbaar en de prijs van 450eu is netjes voor 1TB, 16GB, 1920x1200.

Je kunt ook andere van Lenovo IdeaPad3's in de vergelijking zetten, maar die komen er niet veel beter uit; of je moet willen wachten totdat die in de verkoop gaan.
Niet-uitbreidbaar 8GB is wat mij betreft geen optie en de 16GB versie is alleen bij een ietwat vage/nieuwe(?) webwinkel te krijgen.

Als je wil, kun je ook nog eens de pricewatch bekijken en die twee CPU's aanklikken (en alles wat beter is) met minimaal 8GB RAM en dan sorteren op prijs (dit is wel even een snelle selectie m.b.t processors, als je het echt heel goed wil doen sorteer je op prijs en zoek je de snelste processor in die prijscategorie door ze steeds onderling te vergelijken).

Om te zoeken naar de goedkoopste met 16GB RAM of 8GB-uitbreidbare, maar ik verwacht dat je praktisch tot een vergelijkbare conclusie komt als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Bedankt voor de reacties! Het is de Lenovo geworden met i5, ze zal er blij mee zijn.
Pagina: 1