Ik ben eindelijk zo ver in onze renovatie dat ik aan de waterleidingen kan beginnen. Uiteraard is het bedoeling om een en ander van meerlagenbuis te gaan maken. Echter, door de vele merken en vooral ook goed bedoelde adviezen en ervaringen uit mijn omgeving zie ik door de bomen het bos niet meer. Op dit moment twijfel ik tussen twee merken en systemen (perstangen voor beide systemen kan ik krijgen / huren / kopen).
Het betreft Uponor en Alupex(.be).
Van beide systemen hoor ik goede verhalen (Nederlandse en Belgische installateurs), maar het gigantische prijsverschil tussen uponor en Alupex laat me twijfelen. Voor geisoleerde buis (75 meter 20x2 6mm) isolatie bedraagt het prijsverschil rond de 280 euro.... Ik heb redelijk wat lengte te overbruggen, ook met warmwater leidignen dus geisoleerde buizen is een een must.
Heima24 heb ik ook al bekeken, maar gezien de beperkte verschillen in prijzen en de voor mij makkelijkere beschikbaarheid van de Alupex laat ik dat hier even buiten beschouwing.
Iemand nog tips? of wijsheid in deze?
Het betreft Uponor en Alupex(.be).
Van beide systemen hoor ik goede verhalen (Nederlandse en Belgische installateurs), maar het gigantische prijsverschil tussen uponor en Alupex laat me twijfelen. Voor geisoleerde buis (75 meter 20x2 6mm) isolatie bedraagt het prijsverschil rond de 280 euro.... Ik heb redelijk wat lengte te overbruggen, ook met warmwater leidignen dus geisoleerde buizen is een een must.
Heima24 heb ik ook al bekeken, maar gezien de beperkte verschillen in prijzen en de voor mij makkelijkere beschikbaarheid van de Alupex laat ik dat hier even buiten beschouwing.
Iemand nog tips? of wijsheid in deze?