Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Ik heb een ander huis gekocht en een tweedehands Elga Ace uit 2020 aangeschaft.
Firmware 16.6, Toshiba buitenunit.
Deze keuze op basis van mijn ruime ervaring in mijn vorige huis met de Loria 6008 met SWW vat.

De binnenunit opgehangen en aangesloten op het CV-systeem.
Een Anna thermostaat gekocht en voorzien van Elga-software.
Kon alles netjes uitlezen maar binnenunit natuurlijk niet in bedrijf gezet.
Gisteren de stroom eraf en de buitenunit aangesloten, gevacumeerd en druk getest.

Als ik de stroom er opzet gaat de rode let knipperen.

Als ik de inbedrijfstellingsstappen volg (tijdelijk de Chronotherm eraan gehangen) dan gaat dat allesmaal goed
De buitenunit test gaat goed, de koelleiding wordt warm
Pomptest gaat ook goed, alles netjes ontlucht

Maar als ik de laatste stap in bedrijfstellen kies, dan gaat de rode led weer knipperen.

CV-ketel heb ik niet aangesloten (Nefit), zou dit een probleem kunnen zijn?

Ik krijg geen foutmeldingen, bij de eerste keer opstarten wel een melding 128, storing van buitenunit maar dat zag ik op de Anna app en niet terugkomen op de Chronotherm.

Wat ook niet helemala duidelijk is, als de binnenunit spanning krijgt start deze dan ook automatisch op of moet de knop naast de rode led nog ingedrukt worden?

Ben benieuwd

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Blijkbaar heeft lang uitzetten en daarna opnieuw opstarten geholpen.

Wat ik wel zie dat de compressor op 90% draait en de aanvoertemp net geen 29 graden is, dat lijkt me aardig hard werken voor deze aanvoertemp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6vw4bloyO7-dW9UC2v4FKMsdV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r76ugSyTFpRypZUApFbBJx2x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cxR1Ex6UymWacvvueTNHJSwihc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrLcD5GIwo2uhOPht3wfToZw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door sgsdebruijn op 13-11-2024 13:14 ]

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz