Opslaan mails in Outlook 2019

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugustF
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik sla mijn mails altijd op in een Outlook-berichtindeling in de diverse mappen. Bij een Windows crash ben ik de mails die ik wil bewaren dan niet kwijt. Ik gebruik Windows 10 en Office 2019 waarop mijn vrouw en ik ieder een aparte account hebben. Sinds een migratie naar een andere pc doet zich het verschijnsel voor dat als ik zo'n opgeslagen e-mail wil openen door er op te klikken er een venster met allerlei tekens verschijnt. Het icoon van het file is ook niet het gebruikelijke envelopje doch een onbekend document icoon. Ik kan het bestand wel openen door te kiezen voor "openen met".
Het bijzondere is nu dat mijn vrouw onder haar account deze opgeslagen mail wél zonder meer kan openen door er louter op te klikken. Onder haar account verschijnen de files met het envelopje icoon.

Ik heb er geen idee van hoe dit verschil kan ontstaan. Wie weet de oorzaak en hoe los ik het op?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk klopt in jouw account de koppeling niet tussen die bestanden en Outook.

Ga naar de eigenschappen van het bestand, kies openen met en zet die standaard op Outlook. Dan zouden de iconen ook moeten verspringen naar het gebruikelijke envelopje.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18

Blokker_1999

Full steam ahead

@AugustF Mag ik zeggen dat dit een beetje vreemd klinkt?

Bij een crash van Windows horen je mails gewoon nog op de server te staan. Bijkomend maakt het niet uit of je nu 1 enkele PST file op je harde schijf hebt staan danwel individuele emails in een foldertje. Als je harde schijf crasht, ben je alsnog alles kwijt.

Nu, zoals nelizmastr aangeeft klinkt het alsof er gewoon een foutieve associatie is met de bestanden en Outlook. Je Windows weet niet goed met welk programma de mails geopend moeten worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.