CV ketel / rookafvoer: pur schuim hier veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Ik zag net mickey mouse in mijn keuken de cv-ketel in klimmen :( :( :( . Ik open een half losse montageplaat die verticaal op mijn cv ketel staat en ik zie de volgende situatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5u7Plf3HcLTIndxPqx1LhZ3A0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/esNGTK3dirIMEHXiiOSsVTcz.png?f=fotoalbum_large

Staalwol gaat hier niet helpen vrees ik. Een vriend tipte me dat pur schuim een optie is. Maar ik vroeg me af of dat wel veilig is? Ik heb het nog nooit gebruikt. Ik lees tegenstrijdige info op verschillende fora

Hoeveel ml zou ik naar schatting nodig hebben btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ohja en wat zouden jullie aanraden: met een schuimpistool of gewoon zo een busje met een slang? Wat werkt prettiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09 14:26

kujinshi

seven heroes

Zie ik tape om een gat in je CV afvoer af te dekken? Dat moet je niet willen.....

Voor de rest, omdat het zo'n brei aan leidingen is, is staalwol denk ik wel goed tegen muizen. Pur Schuim maakt dat het een zootje wordt wanneer die afvoer(en) en CV leidingen wel eens vervangen moeten worden. Muizen knagen volgens mij PUR ook gewoon weg in de tijd.

Mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Jezus ik stond daar niet eens bij stil. Ik heb hier nooit aangezeten dus moet de installateur van de woningbouw zijn geweest. Gvd hoe gevaarlijk is dat?

Staalwol dacht ik aan maar vrees dat het teveel te duur wordt dan vanwege de grootte van het gat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

TTMJ! schreef op woensdag 13 november 2024 @ 03:46:
Jezus ik stond daar niet eens bij stil. Ik heb hier nooit aangezeten dus moet de installateur van de woningbouw zijn geweest. Gvd hoe gevaarlijk is dat?
Voel eerst eens of er wel een gat onder zit. Ik zie het andere stukje op de cv ketel zitten. Mogelijk zat het er alleen maar om iets onschuldigs op z'n plaats te houden dat er nu niet meer zit. Iemand die een hangmandje voor de schoonmaakspullen of iets dergelijks er tegenaan gehangen had of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucon op 13-11-2024 06:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doe eens rustig joh, nergens voor nodig om deze taal te gebruiken om iets wat waarschijnlijk al jaren zo zit.

Rookgas staat niet onder hoge druk, dus die blaast je tape er echt niet af. Bovendien is alutape best sterk, zo lang het geplakt zit. Tussen je vingers scheur je dat spul zo in stukjes.

Is het netjes om zo een RGA-gaatje op te lossen? Nee, daar moet eigenlijk een luchtdichte bocht op. Daar is het nu mooi de tijd voor, nu kun je bij de afvoerleidingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:54
Is het tegenwoordig nog toegestaan om verschillende materialen rookgas afvoer te mixen? Ik zie pp (wit en zwart) en alu pijpjes.

Waarom zou staalwol niet kunnen werken? De temperatuurbestensldigheid is hoger dan van de (meeste) pur varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Ik heb hier nooit aangezeten dus moet de installateur van de woningbouw zijn geweest.
Is de woning nog steeds van de woningbouw? Waarom zou je er dan zelf aan gaan lopen hannessen? Bel gewoon de woningbouw dat je last hebt van ongedierte?

Ik geloof niet dat deze rookgasafvoer voldoet aan de nieuwe CO-keur regels (qua materiaalgebruik, beugels etc.) dus zou er zeker geen pur in spuiten, waarschijnlijk moet dat bij het eerstvolgende onderhoud dan allemaal los omdat de rga vervangen moet worden...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:10

Theo

moederbord

PUR tegen muizen gaat niet altijd werken, simpelweg omdat muizen PUR kunnen wegknagen. Staalwol gaat dan wel helpen omdat ze hier niet doorheen kunnen komen.
Heb je echt grote kieren permanent te dichten tegen muizen? Dan kun je gewapend PUR overwegen, een paar lagen kippengaas als afdekking en dat helemaal volpurren. Dan kunnen muizen er ook niet zomaar meer doorheen knagen vanwege het staaldraad in het PUR.

Maar bedenk wel dat PUR niet zomaar verwijderd kan worden. Wil je dus ooit nog bij die leidingen en buizen kunnen komen dan is PUR geen goed idee en is staalwol de enige goede optie.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@TTMJ!
Niet zelf gaan rommelen, maar lekker de woningbouw erbij halen. Deze afvoer voldoet sowieso niet meer aan de nieuwe wetgeving.
Daarnaast is het voor muizen belangrijker om de zorgen dat ze niet meer over je plafond kunnen lopen. Je moet dus vooral alles links en rechts dichtmaken boven het plafond, dus eerder rondom je afvoeren en niet tussen de afvoer en de CV.

[ Voor 9% gewijzigd door chrisborst op 13-11-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Woning is inderdaad van de woningbouw. Staalwol heb ik weleens voor kleine gaten gebruikt. De foto's laten alleen niet goed zien hoe groot het gat is, daarom dat ik naar PUR neig. Het is echt een flinke holte. En de achterkant is moeilijk te bereiken. De hoeveelheid staalwol die ik nodig heb is ook flink duurder dan een busje PUR.

De woningbouw zegt dat ongedierte mijn eigen probleem is. Maar ik heb ze dit gat nog niet laten zien. Ik zal ze even wat foto s sturen en kijken hoe ze reageren. Misschien gooien op tocht of isolatiemateriaal wat de woning in vliegt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:54
TTMJ! schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:10:
Woning is inderdaad van de woningbouw. Staalwol heb ik weleens voor kleine gaten gebruikt. De foto's laten alleen niet goed zien hoe groot het gat is, daarom dat ik naar PUR neig. Het is echt een flinke holte. En de achterkant is moeilijk te bereiken. De hoeveelheid staalwol die ik nodig heb is ook flink duurder dan een busje PUR.

De woningbouw zegt dat ongedierte mijn eigen probleem is. Maar ik heb ze dit gat nog niet laten zien. Ik zal ze even wat foto s sturen en kijken hoe ze reageren. Misschien gooien op tocht of isolatiemateriaal wat de woning in vliegt ofzo
Groot gat, kan je er dan niet een paar gipsblokken of (delen) baksteen in prakken met wat mortel, restjes afstoppen met staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
tcw82 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:20:
[...]

Groot gat, kan je er dan niet een paar gipsblokken of (delen) baksteen in prakken met wat mortel, restjes afstoppen met staal.
Waarom dat ipv bijv schuim? Denk dat ze dat ook minder goed kunnen waarderen bij de woningbouw :9

Anyway contact gehad.. Schijnt weer onder een andere aannemer te vallen die de cv ketels beheert. Die hebben me gevraagd om even te wachten met eigen oplossingen tot iemand van hun er eind volgende week naar komt kijken... vind dat veels te traag want ondertussen zitten er weer nieuwe keutels in m'n keuken. Heb het gisteren nog ontsmet met 10% bleek.. Zo blijf je aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09 14:26

kujinshi

seven heroes

Stuk gaas voor spannen waar de muizen er tussen uitkomen.

Gaas kost niet zoveel en kan je iig tijdelijk het oplossen tot volgende week.
Pagina: 1