Haperende bluetooth AVR-X1700H

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Mijn vraag
Als ik vanaf mijn laptop muziek afspeel via Bluetooth naar mijn Denon AVR-X1700H dan "hapert" dit af en toe. De muziek blijft wel spelen, maar af en toe valt het geluid heel kort weg. En dan komt het meteen weer terug. Heel irritant omdat je telkens denkt er is iets en dan speelt het toch gewoon verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMp3vvSXtUUI6ZW9-wOLcrm1Jkw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DdJsaTB1eLAdCOw5nuANBsfT.png?f=user_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Precision 5570.
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Factory reset receiver.
Bluetooth device verwijderen en opnieuw pairen.

Het klinkt een beetje alsof de verbinding af en toe wegvalt. Zou het kunnen zijn dat het gewoon slecht BT bereik is? De receiver staat in een tv meubel, maar met open voorkant van het meubel. Afstand tot laptop is 4-5meter.

Zou het helpen om gaatjes te boren in de bovenkant van het tv meubel zodat de antennes meer rechtop kunnen staan?
Is er een antenne verlengkabel mogelijk?

Of wellicht is het juist de Dell laptop, dat merk heb ik altijd problemen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Opperpanter2 op 12-11-2024 22:13 . Reden: plaatje ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

Emiel1984

Made in NL

Gebeurt dit ook als de laptop dichterbij staat? Dit lijkt op verstoring van andere apparatuur.
Bluetooth werkt op 2.4Ghz tot 2.48Ghz (afhankelijk van het kanaal) dus wifi-apparatuur kan verstoring veroorzaken. Je zou eventueel de bitrate van de audio ook kunnen verlagen om te zien of dat verbetering geeft.

Is er ook voldoende ruimte om de receiver om alles koel te houden?
Heb je ook de laatste versie firmware op de received staan en gebruik je de laatste bluetooth drivers op je laptop?

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 12-11-2024 22:29 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Alles is up-to-date. Ik heb niet echt goed vergelijkingsmateriaal met de laptop dichtbij of telefoon. Kan ik wel proberen. Ik bedenk me wel dat er een chromecast achterin de reciever zit die natuurlijk op WiFi zit. Ook staat er een TV bovenop het meubel ook met WiFi. Ikheb deWifi van de receiver zelf uitgezet gisteren, misschien helpt dat nog.
Bitrate van de audio heb ik niet echt invloed op denk ik? Windows en de receiver zelf kiezen een protocol/codec om het door windows gemixte geluid te laten horen. Ik zou niet weten hoe ik daar aan de bitrate kan sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Op dit moment heb ik een ander probleem, krijg helemaal geen geluid meer uit de Denon via BT. Pairen gaat goed, connecten ook. Soms krijg ik paar seconden muziek, daarna wordt de verbinding vebroken. Soms blijft de verbinding wel in stand, blijft ook de naam van mijn laptop of telefoon zichtbaar op de Denon. Maar geen geluid. Factory reset gedaan en het leek opgelost gisteren paar uur muziek kunnen luisteren. Vandaag probleem weer terug. Volgens Denon support een hardware issue, maar lijkt me toch sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Laatst online: 22:51
En hoe gaat het als je niet je laptop maar je telefoon gebruikt om bluetooth af te spelen? Heb je dan hetzelfde probleem of is het dan opgelost (om het een en ander uit te sluiten).

Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om geluid te casten naar je chromecast in plaats van Bluetooth.

Wil je wel per-se Bluetooth gebruiken maar kan je het probleem met je Denon niet opgelost krijgen dan zou ik gewoon een losse bluetooth ontvanger aansluiten, vaak een stuk beter bereik (en je kan de ontvanger met een kabel bijvoorbeeld op het meubel zetten. Bijvoorbeeld:
https://www.amazon.nl/UGR...-ontvanger/dp/B0CQCPM16Z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De antenne van de receiver zit aan de achterkant en die moet de antenne van de laptop kunnen 'zien'. Bij een laptop zit die aan de voorkant of in het scherm. Bluetooth komt wel enigszins door hout of lichte muren heen, maar niet door metaal (de receiver en laptop zelf!) of door de persoon die achter de laptop zit.

Het helpt als de antenne van de receiver rechtop staat, zodat die over de receiver heen kan kijken.

[ Voor 73% gewijzigd door TBTL op 13-11-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je Denon heeft BT versie 4.2, je Dell 5.2.
En Dell en BT chips gaat niet altijd even lekker lees ik her en der.

Maar waarom BT gebruiken? Je Denon ondersteunt Spotify connect, DLNA en wat diens meer zij. BT is wel het laatste dat je zou willen gebruiken imho.

Waar staat je muziek, hoe speel je die af, en kun je die niet via een andere / betere manier naar de Denon krijgen :?

Simpelste manier is een dlna server op je laptop draaien en dan met de heos app daar vanaf spelen. Dlna server kan zelfs via Windows Media Player gefixt worden iirc. Al zou ik dat niet aanraden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
In het menu van de denon onder algemeen waar de reset zit, zit ook een netwerk reset.
Deze reset de netwerk module en de network module is ook tevens de bluetooth module.
Probeer dat eens.
Alle instellingen blijven staan alleen de netwerk/bluetooth module wordt gereset en dat wordt bij de factory reset niet gedaan.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Het heeft altijd goed gewerkt, toen begonnen de stotteringen en nu werkt het dus helemaal niet meer. Ook niet vanaf telefoon op 1 of 2 meter afstand. Spotify heb ik niet. Ik speel het liefste altijd gewoon mp3s vanaf mijn telefoon of laptop, eventueel vanaf mijn NAS. DLNA en al die streamings ellende is altijd gedoe met automatisch transcoden enzo wat je allemaal niet wil en werkt weer niet goed als je id3 tags niet goed staan enz. Op laptop speel ik vaak vanaf soundcloud of youtube. Bluetooth lijkt me juist verreweg het makkelijkste normaal gesproken?

Ik had voorheen een losse bluetooth ontvanger bij mijn oude receiver. Probleem daarmee was dat het volume via dat ding vrij laag was. En dat je dat ding steeds aan moet zetten voordat je hem kan gebruiken. Ik heb juist die Denon gekocht om van het gezeik af te zijn en omdat die vanuit standby ook gewoon aan gaat als je BT connect.

Geluid casten naar chromecast kan volgens mij niet, ik zou niet weten hoe in ieder geval. En dan moet mijn TV weer aan staan en dat wil ik niet.

Het is 2024, gewoon muziek afspelen via BT zou nou onderhand wel eens gewoon moeten werken.

• Opperpanter2
Ik heb nog even getest met de Heos app. Meteen bij binnenkomst zag ik dat bluetooth actief was op de receiver, maar op pauze stond. Ik op play gedrukt en spontaan wordt de denon zichtbaar op windows als output device en begint de muziek te spelen. Na een uurtje ofzo stopte het weer en met geen mogelijkheid meer in gang te krijgen via bluetooth.
Vervolgens gekozen om via de Heos app mp3 af te spelen vanaf mijn telefoon. Dat werkt zowaar en gaat, denk ik, via het netwerk en niet via bluetooth. Ik weer enigszins blij dat in ieder geval iets kan. Maar hier speelt weer hetzelfde probleem na 1 of 2 uur geen geluid meer. En met geen mogelijkheid meer werkend te krijgen.

Tenzij je 1 of een paar dagen wacht dan werkt het opeens weer voor een uurtje ofzo en dan niet meer. Receiver is bedraad verbonden.

Dit alles speelt sinds de firmware update van afgelopen zomer. Maar volgens Denon kan het daar niet aan liggen en moet ik hem maar opsturen naar de verkoper. Weet iemand of firmware te downgraden is? Terugsturen heb ik niet zoveel zin in, ben ik hem weer tijden kwijt om waarschijnlijk te horen dat "bij hun alles werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Dat is een factory reset, dat is geen downgrade. Die rest heb ik al gedaan, maar helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Gek genoeg begon een tijdje na mijn posts alles weer goed te werken en werkt het nu nog steed goed.
Pagina: 1