Welke harde schijven voor mijn jellyfin-server?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 12:56
Ik heb een nas met xpenology waarop Jellyfin draait. Momenteel zitten er 4 harde schijven van elk 500GB in om te testen. Nu ik er mee door wil gaan wil ik grotere schijven in plaatsen. De vraag is eigenlijk welke?
- De NAS ligt niet 24/7 aan. Wordt vooral 's avonds aangelegd om 's nachts automatisch uit te schakelen.
- Welk 'genre' harde schijf neem ik best?
- Ik keek al bij Megekko en andere winkels, maar las dat recertified schijven ook wel goed zijn. Echter ... waar vind ik deze zonder douanekosten enzo?
- Aan de capaciteit ben ik nog niet helemaal uit, ik dacht eerst 8TB, maar zou ook richting meer gaan als de prijs het toelaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:20
Persoonlijk heb ik een tijd ook xpenology gedraait maar tegenwoordig draai ik al weer een tijd een ds920+.

Ik heb hier zelf "gewoon" WD red (plus) 4tb disken in gezet die wel 24/7 draaien, maar dat komt meer door de opzet van mijn NAS, deze download namelijk ook het eea automatisch waarbij het dan ook direct beschikbaar komt in plex.

Het exacte type wat ik heb zijn de WD40EFZX disken. Maar wat je nodig hebt hangt helemaal af van wat je er mee gaat doen, ik heb voor deze disken gekozen omdat ik er 4 heb in een raid 5 opstelling en dit nog zogeheten CMR schijven zijn en dus bijna altijd de gewenste performance halen terwijl SMR schijven op een gegeven moment naar het schijnt veel trager zijn in het opnieuw opbouwen van je RAID set mocht er een schijf crashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:54
Alle schijven zijn goed.
Behalve SMR schijven. Die zou ik absoluut mijden...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD