Quatt warmtepomp en onderhoud van je CV ketel door Feenstra

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmkrui
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb sinds kort een Quatt warmtepomp. De ervaringen tot nu toe zijn goed. Echter mijn CV onderhoudsleverancier Feenstra zei mijn CV contract op omdat ze a) alleen CV + warmtepomp in zijn geheel willen onderhouden en b) de Quatt warmtepomp niet willen/kunnen onderhouden. Het feit dat er helemaal niks is gewijzigd aan de CV ketel (geen instellingen, geen andere of extra aansluitingen etc.) doet hen niet van mening veranderen.

Is er iemand die dit ook al heeft meegemaakt? En zijn er leden die weten welke CV onderhoudsleveranciers wel bereid zijn om een bestaande Intergas Cv ketel in een basis onderhoudsabonnement op te nemen ongeacht de warmtepomp die er naast staat. Ik ben ook zoek naar een abonnement waarbij de ketel periodiek wordt gecontroleerd/schoon gemaakt en waarbij bij een storing vlot een monteur komt kijken wat er mis is.

PS de quatt is ook geselecteerd in een collectie aanbesteding van de VEH. Dus er zullen veel meer mensen met een quatt zijn en mogelijk ook met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hartemink
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-04 20:38
Hoi Harmen,
Een antwoord op jou vraag zou mij ook intereseren. Ik wil een quatt aanschafen en wil een intergas cv ketel laten plaatsen. Ik ben geïnteresseerd in het type intergas ketel omdat jij daar tevreden overbent wil je mij het type meedelen? Ik heb tot nu toe dezelfde ervaring met installateurs die een quatt niet willen ondersteunen. Bij voorbaat dank.
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmkrui
Het is een Cv ketel van Intergas type HRE 36/30 A
Ze hoeven van mij de quatt niet te onderhouden. Ik wil gewoon regulier onderhoud zoals altijd op mijn cv ketel (ook van belang ivm veiligheid) en een storingsmonteur als de cv ketel het niet doet.
Volgens mij kun je zelf heel goed constateren dat de Cv ketel het niet meer doet want ook warm water komt gewoon via die ketel. Als je de quatt uitschakelt doet de cv ketel het normaal gewoon nog (volgens zeggen, niet geprobeerd). Een signaal te meer dat er in de ketel niks is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 18:42
Het gaat niet om jouw specifieke installatie; ze willen gewoon de discussie niet aan.

De meeste mensen zeggen gewoon "de verwarming doet het niet", zonder zelf enig benul te hebben van gasketel of warmtepomp. En ze kijken dan naar de monteur van Feenstra om het op te lossen. Als die vervolgens niets met die warmtepomp kan, kunnen ze dus het probleem mogelijk niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 10:08
Vraag gewoon een lokale loodgieter om de CV ketel even een beurtje en inspectie te geven. En geef aan dat je verder niks verwacht rondom de warmtepomp.

Feestdagen krabbelt vanzelf wel een keer terug als iedereen bij ze weg gaat omdat ze zo star zijn.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikthuis2
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 28-04 23:14
Heeft Feenstra het contract opgezegd toen ze zagen dat je een warmtepomp had? En zo ja, hebben ze nog wel dat laatste onderhoud uitgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Laatst online: 10:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

Dit lijkt bijna op beleid om koppelverkoop af te dwingen. Een monoblock l/w warmtepomp heeft bijna geen onderhoud nodig en het onderhoud dat wel nodig is (roosters van de buitenunit schoonmaken) zullen ze vast niet doen. Dat is gewoon makkelijk geld verdienen voor ze.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Aardedraadje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:57:
Dit lijkt bijna op beleid om koppelverkoop af te dwingen. Een monoblock l/l warmtepomp heeft bijna geen onderhoud nodig en het onderhoud dat wel nodig is (roosters van de buitenunit schoonmaken) zullen ze vast niet doen. Dat is gewoon makkelijk geld verdienen voor ze.
Waar komt de l/l warmtepomp ineens vandaan? Daar hoor ik ts niet over.

Ik zou ook op zoek gaan naar een lokale partij.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmkrui
@ ikthuis2. Toen ik een vraag stelde over onderhoud aan CV in combinatie met Quatt warmtepomp en nog wat doorvroeg, heeft Feenstra geconcludeerd dat ik blijkbaar zo'n Quatt warmtepomp had. En toen het contract opgezegd. Die vraag stelde ik vanwege een bericht van Feenstra dat hun tarieven per 1 januari zouden veranderen én dat je ze bij een warmtepomp moest informeren. In die zin heb ik natuurlijk zelf een 'slapende hond' wakker gemaakt. Maar goed, dat lijkt me niet het punt. Anders was het bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt of een storing toch aan het licht gekomen. Ik wilde het gewoon goed en netjes regelen.
Nu geen laatste onderhoud want dat was volgens contract in maart 2024 al gebeurd.

• Aardedraadje
  • Laatst online: 10:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

EWK schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:02:
[...]

Waar komt de l/l warmtepomp ineens vandaan? Daar hoor ik ts niet over.

Ik zou ook op zoek gaan naar een lokale partij.
Ja scherp, l/w bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleijten1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-01 16:19
Ik heb de brief van Feenstra ook gekregen en verwacht ook dat ik eruit wordt gegooid. Blijkbaar kunnen ze zich veroorloven een behoorlijke hoeveelheid klanten kwijt te raken. Ik wacht nog even af, want mijn CV draait alleen nog maar voor tapwater tot nu toe. Veel slijten zal tie niet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick___
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 27-03 13:42
Eneco biedt dit wel aan als er een Quatt hangt: https://www.eneco.nl/energieproducten/cv-onderhoud/quatt/.

Ze hebben over dit onderwerp een blog geschreven op hun website: https://www.quatt.io/blog...derhoud-en-service-aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

paQ

Rick___ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:22:
Eneco biedt dit wel aan als er een Quatt hangt: https://www.eneco.nl/energieproducten/cv-onderhoud/quatt/.

Ze hebben over dit onderwerp een blog geschreven op hun website: https://www.quatt.io/blog...derhoud-en-service-aanpak.
En er was toevallig iemand in het Quatt topic bij wie service door Eneco werd geweigerd die specifiek dat contract had afgesloten.
Contract is ook eenzijdig beëindigt door Eneco 8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-04 20:28
Waarschijnlijk zijn ze bang voor aansprakelijkheid. Een warmtepomp heeft nauwelijks onderhoud nodig maar de elektronica is de zwakke schakel. Als de warmtepomp gaat haperen na een onderhoudsbeurt van de CV dan zal de consument proberen de kosten te verhalen op de CV monteur (is men waarschijnlijk bang voor). Dus een CV monteur kan na een servicebeurtje worden opgezadeld met een vette rekening en misschien zelfs vervelende brieven van rechtsbijstand advocaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-04 18:01

Jan2023

KISS

harmkrui schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:47:
Ik heb sinds kort een Quatt warmtepomp. De ervaringen tot nu toe zijn goed. Echter mijn CV onderhoudsleverancier Feenstra zei mijn CV contract op omdat ze a) alleen CV + warmtepomp in zijn geheel willen onderhouden en b) de Quatt warmtepomp niet willen/kunnen onderhouden. Het feit dat er helemaal niks is gewijzigd aan de CV ketel (geen instellingen, geen andere of extra aansluitingen etc.) doet hen niet van mening veranderen.

Is er iemand die dit ook al heeft meegemaakt? En zijn er leden die weten welke CV onderhoudsleveranciers wel bereid zijn om een bestaande Intergas Cv ketel in een basis onderhoudsabonnement op te nemen ongeacht de warmtepomp die er naast staat. Ik ben ook zoek naar een abonnement waarbij de ketel periodiek wordt gecontroleerd/schoon gemaakt en waarbij bij een storing vlot een monteur komt kijken wat er mis is.

PS de quatt is ook geselecteerd in een collectie aanbesteding van de VEH. Dus er zullen veel meer mensen met een quatt zijn en mogelijk ook met dit probleem.
Heb je het hier over een hybride warmtepomp?

Bij een all elektric in gebruik voor verwarming zou je bij een Intergas deze waterzijdig los kunnen koppelen , dan is er helemaal geen link tussen die twee.

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

Pagina: 1