ik ben van plan om een nieuwe laptop te gaan kopen. oa voorbereid voor Win11. Nu woon ik vlakbij Duitsland en zie dat er hele aantrekkelijke aanbiedingen net over grens bij Mediamarkt in Dld. Ook laptops die ik in NL niet vindt, bijvoorbeeld de Medion E17433. Tegen welke uitdagingen loop ik aan als ik in Duitsland een laptop aanschaf?
Vraag
Alle reacties
Je toetsenbord(indeling)
Wij gebruiken QWERTY, zij QWERTZ
Wij gebruiken QWERTY, zij QWERTZ
[ Voor 62% gewijzigd door TheGhostInc op 12-11-2024 16:33 ]
duits spreken om je probleem uit te leggen wanneer je garantie nodig gaat hebben
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Bij de specs op de mediamarkt site staat deze foto:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TfLtVHN38iVUicVlXewtyv2N.jpg?f=user_large)
Verschil zie ik zo 123 niet?
https://www.mediamarkt.de...-home-64-bit-2953114.html
Maar aan de andere kant, gebruiken ze daar inderdaad QWERTZ waarbij de Y en Z zijn omgedraaid leert internet mij.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TfLtVHN38iVUicVlXewtyv2N.jpg?f=user_large)
Maar aan de andere kant, gebruiken ze daar inderdaad QWERTZ waarbij de Y en Z zijn omgedraaid leert internet mij.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
je kan ook stickers kopen om de toetsen te veranderen, als je hp koopt in duitsland kan je zelfs de toetsen zelf vervangen dit heb iik jaren geleden gedaan. enkele toetsen besteld en vervangen
En iso vs ansi indeling, voor veel programmeurs erg irritant.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
In de specs staat QWERTZ dus zou er niet vanuitgaan dat het qwerty betreft.franssie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:33:
Bij de specs op de mediamarkt site staat deze foto:
[Afbeelding]
Ah niet kunnen vinden zelf in de specs maar dan zal het zeker QWERTZ zijn.n0pe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:44:
[...]
In de specs staat QWERTZ dus zou er niet vanuitgaan dat het qwerty betreft.
edit: gevonden
Tastaturbelegung QWERTZ
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 12-11-2024 16:48 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik had het ook niet gevoden en was van plan om er donderdag even naar toe te gaan. die rit spaar ik me nog even uit. heb ook nog geen haast. maar dit was wel een heel mooi aanbod.
Fijn om zo snel en correct geholpen te worden!!
Fijn om zo snel en correct geholpen te worden!!
Wat ikzelf ook irritant vind, is dat je soms ook de Duitse letters vaak als sneltoets hebt op het toetsenbord. Denk aan: ä, ü. Soms zijn dat extra toetsen maar soms ook op letters bij gebruik van shift.
Pagina: 1