Nou ben ik (dacht ik) toch best wel thuis in het smart schakelmateriaal, maar ik loop hier toch wel echt vast.
Ik heb nu 3,5 jaar een hele zut touch slide dimmers op het tuya netwerk.
Worden (uiteraard) onder diverse 'merken' verkocht, maar voornamelijk bekend onder moes.

het idee is dat je aan/uit schakelt door onderaan de knop (steekt wat uit) te pulsdrukken en dan met een veegbeweging kun je de lamp harder/zachter zetten.
Werkt te gek! maar zo rond de 2-3 jaar krijgen ze nagenoeg allemaal zowat dezelfde kuren.
Beginnen te flikkeren ongeacht welke stand, en/of de wifi gaat stuk.
Ze zijn niet duur dus intussen bijna allemaal vervangen, maar dat is natuurlijk eigenlijk geen doen na 3 jaar.
Aqara heeft de Z1 Pro, in zowel 1, 2, 3 als 3+1 gang.
Heul mooi ook kwa afwerking, echter paar issues:
- het is geen dimmer maar een controller
- het heeft een vierkante inbouwdoos nodig
- de 'indicator' is een bedrukking

Verder vind ik nog een Amerikaans merk wat een goede vervanging zou kunnen zijn, maar is alleen VS geschikt. Zowel kwa maat als elektra. Deze is er in diverse varianten.

Dan is de enige andere die ik nog kan vinden het Gira 3000 schakelmateriaal.
Maar, dimmer unit 86 euro, touch slide plaat met indicator 78 euro, raampje 9 euro.
x 8 dimmers is DUUR!

Bestaat er dan behalve de TUYA / moes geen enkel ander alternatief dan Gira 3000
Ik heb nu 3,5 jaar een hele zut touch slide dimmers op het tuya netwerk.
Worden (uiteraard) onder diverse 'merken' verkocht, maar voornamelijk bekend onder moes.

het idee is dat je aan/uit schakelt door onderaan de knop (steekt wat uit) te pulsdrukken en dan met een veegbeweging kun je de lamp harder/zachter zetten.
Werkt te gek! maar zo rond de 2-3 jaar krijgen ze nagenoeg allemaal zowat dezelfde kuren.
Beginnen te flikkeren ongeacht welke stand, en/of de wifi gaat stuk.
Ze zijn niet duur dus intussen bijna allemaal vervangen, maar dat is natuurlijk eigenlijk geen doen na 3 jaar.
Aqara heeft de Z1 Pro, in zowel 1, 2, 3 als 3+1 gang.
Heul mooi ook kwa afwerking, echter paar issues:
- het is geen dimmer maar een controller
- het heeft een vierkante inbouwdoos nodig
- de 'indicator' is een bedrukking

Verder vind ik nog een Amerikaans merk wat een goede vervanging zou kunnen zijn, maar is alleen VS geschikt. Zowel kwa maat als elektra. Deze is er in diverse varianten.

Dan is de enige andere die ik nog kan vinden het Gira 3000 schakelmateriaal.
Maar, dimmer unit 86 euro, touch slide plaat met indicator 78 euro, raampje 9 euro.
x 8 dimmers is DUUR!

Bestaat er dan behalve de TUYA / moes geen enkel ander alternatief dan Gira 3000
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.