Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Ik ben regelmatig voor werk (en prive) buiten europa. Vodafone's bundel is best prijzig als je dat dagelijks gebruikt, een traveller e-sim is vele malen goedkoper. Daarom gaat de vodafone SIM meestal gewoon helemaal uit.

Zou ik mijn NLse 06 kunnen doorschakelen naar een VOIP oplossing zodat ik toch op mijn eigen nummer bereikbaar ben? Heb hierop gezocht maar kan dit eigenlijk niet echt vinden. Vodafone heeft er iig geen native oplossing voor.

Beste antwoord (via rdkraker op 12-11-2024 15:22)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 15:57

Neus

www.zenaconsult.com

Of je neemt een Nederlands nummer bij LocalPhone.com en gebruik je die om naar door te schakelen van je Vodafone SIM. Zo blijven jouw inkomende gesprekken altijd lokaal en kan jij via een VoIP app of je eigen 3CX centrale de telefoon in het buitenland opnemen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik gebruikte hier vroeger een Nederlands Skype-nummer voor, maar zie nu dat dat niet meer leverbaar is in Nederland. Doorschakelen direct naar een vpn lijkt me onmogelijk, maar kun je niet gewoon wifi-bellen met je Vodafone SIM aanzetten en een mobiele SIM-router/mobiele hotspot meenemen waar je de lokale SIM in stopt?

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 12-11-2024 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kun je niet bellen via een ander apparaat gebruiken via een oud toestel dat je thuis aan de lader laat liggen? Zowel Samsung als Apple hebben hier oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vodafone heeft daar toch echt een prima uitleg voor op hun website staan: https://www.vodafone.nl/telefoon/telefoon-doorschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Laatst online: 15-05 16:31
RaZ schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:14:
Vodafone heeft daar toch echt een prima uitleg voor op hun website staan: https://www.vodafone.nl/telefoon/telefoon-doorschakelen
Daar dacht ik ook aan, echter zoals te lezen is op https://community.vodafon...lle-ins-amp-outs/ba-p/737: "In het buitenland betaal je de kosten voor bellen in het buitenland" en "Doorschakelen naar een ander nummer
De kosten vallen buiten je tegoed. Je betaalt de tarieven die horen bij jouw abonnement"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 15:57

Neus

www.zenaconsult.com

Of je neemt een Nederlands nummer bij LocalPhone.com en gebruik je die om naar door te schakelen van je Vodafone SIM. Zo blijven jouw inkomende gesprekken altijd lokaal en kan jij via een VoIP app of je eigen 3CX centrale de telefoon in het buitenland opnemen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
Vraag is niet zozeer of je een telefoon kan doorschakelen (ja kan) maar of dit ook kan naar een VOIP oplossing zodat ik de oproep met een app kan opnemen.

Ik wil wel gewoon mn eigen telefoon blijven gebruiken. Zodra je de SIM aanzet betaal je een (hoog) vast bedrag voor de start van de bundel en dat vind ik zonde van het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
hcQd schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:11:
Kun je niet bellen via een ander apparaat gebruiken via een oud toestel dat je thuis aan de lader laat liggen? Zowel Samsung als Apple hebben hier oplossingen voor.
Hm dan zou ik voor vertrek altijd mn vodafone sim eruit moeten halen en in een andere telefoon doen (samsung) en die thuis laten liggen.

Kan maar lijkt me ook wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
Neus schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:19:
Ik denk dat dit is wat ik bedoel. Ik ga eens kijken naar localphone, mij niet bekend, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 18:58
pagani schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:06:
Ik gebruikte hier vroeger een Nederlands Skype-nummer voor, maar zie nu dat dat niet meer leverbaar is in Nederland. Doorschakelen direct naar een vpn lijkt me onmogelijk, maar kun je niet gewoon wifi-bellen met je Vodafone SIM aanzetten en een mobiele SIM-router/mobiele hotspot meenemen waar je de lokale SIM in stopt?
Dat kan alleen met veel meer trucjes. Alle Nederlandse providers willen een Nederlands IP zien bij het wifi-bellen. Een mifi gaat doorgaans dat niet lekker doen. Een VPN app op het toestel wil dat ook niet verzorgen voor die verbinding voor wifi-bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:10
Zelf tevreden gebruiker van CheapConnect, voor 8,95 per jaar ben je klaar (geen setup fee).
Pagina: 1