Is dit waterslag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBHJensen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:06
Ik heb in de badkamer de kraan van de wastafel vervangen. Oud model kraan had van die draaiknoppen en het nieuwe model heeft 1 hendel waarmee de kraan wat abrupter dichtgaat dan de oude kraan vermoed ik.

Net als bij de topicstarter; koud water geen probleem, maar bij warm water hoor ik een 'kloenk' wanneer ik de kraan dichtdoe dmv de hendel. Wanneer ik de hendel langzaam dichtdoe hoor ik niets.

Dit probleem was er niet voordat ik de kraan verving. Is het dus puur een gevolg van het feit dat de nieuwe kraan het water abrupter afsluit?

Waterleidingen lopen door/achter de muren dus leiding vastzetten is niet echt een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasBHJensen op 18-11-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:50
ThomasBHJensen schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:06:
Dit probleem was er niet voordat ik de kraan verving. Is het dus puur een gevolg van het feit dat de nieuwe kraan het water abrupter afsluit?
Ja, is waterslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@ThomasBHJensen ik heb je een eigen topic gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 14:58

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Je kan er een waterslagdemper tussen zetten om dit effect te verminderen.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56
Gewoon de kraan rustig dicht doen. Nothing on the hand.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBHJensen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:06
Vraagje nog. Kan lucht in de leidingen (mede-) oorzaak zijn? ik heb het idee dat ik het namelijk nu ook boven hoor al sik beneden de kraan dichtdoe. En beneden is niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 10:41
Nee, dat zou bijna niet kunnen. Lucht in de leidingen van je water. In een CV-leiding kan mogelijk wel lucht zitten maar waterleiding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:09

Patriot

Fulltime #whatpulsert

In feite verwacht je juist minder waterslag als er lucht in het systeem zit (in meer of mindere mate, afhankelijk van waar de lucht zit), lucht is een stuk makkelijker te comprimeren dan vloeistof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:08
Een klassieke techiek om waterslag te vermijden, is voor je kraan een T-stuk te plaatsen, met een afgedopte buis naar boven erop. De lucht in die buis werkt dan als waterslagdemper.
Dus nee, lucht in de leidingen zal waterslag niet slechter maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1