Sterk wisselende internetsnelheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn0927
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-07 10:41
Ik ben in een nieuw huis de internetverbinding aan het testen (zat als dienst inbegrepen bij de huur, heb dit dus zelf niet gekozen). De verbinding deel ik met de boven- en onderburen.

Ik zag dat via WiFi de snelheden tussen de 50-100mbit zitten. Benieuwd naar de bekabelde resultaten (CAT6a) heb ik ook hiermee wat testjes gedaan op speedtest.net. De resultaten zijn erg wisselend. Kan iemand hier een verklaring voor bedenken?
Mijn buren zijn niet thuis tijdens deze metingen. Wel zie ik dat er diverse apparaten verbonden zijn met het netwerk.
Router: Ziggo Smartwifi F3896LG-ZG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNQyEV-AQJRfpmqNRBgSDD9OIp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jvDRZxh9ZXP5GaHJGs2oW60D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixc0KIzaHdGY4f9ELU5_PDsJ7Hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GL2JP2xMwcj7iPPxpyOZ4N5o.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:30
Tja je weet dus niet wat je onder en boven buren doen tijdens jouw testen.
Dat ze niet thuis zijn zegt uiteraard niets, ze kunnen best iets hebben draaien dat het netwerk belast.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
Je eerste regel zegt alles al.
De verbinding deel ik met de boven- en onderburen.
Zoals @Ben(V) al aangeeft, je weet niet wat de buren doen met de internetlijn. Zou goed kunnen dat je buren aan het downloaden/uploaden zijn als ze weg zijn. dan heb je inderdaad kans op dit soort resultaten.

Als je zelf alleen maar een beetje internet en/of streamt moet het prima lukken, maar voor gamen en downloaden denk ik dat het beter is om een eigen internetlijn te nemen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Wel lekker dat je comfortabel thuis zonder VPN je DVD iso’s kan binnen harken van alle DVD’s die je hebt nadat je speler stuk gegaan is, mocht de situatie zich voor doen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:11
Kijk ook even naar de machine waarmee je de test uitvoerd. Als daar iets draait heeft dan ook invloed. Dus probeer testen zo veel mogelijk met 2, liefst vers geinstalleerde machines uit te voeren die voldoende krachtig zijn.

Verder heb je met Ziggo verbindingen op docsis ook een gedeeld RF coax netwerk, dus als er RF issues zijn of simpelweg te veel abbonees op je RF segment kan dit ook dit soort resultaten opleveren.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+