Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald88
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-09 20:18
ik heb zojuist een Hisense 65 inch tv gekocht en geinstalleerd. Nu kom ik er achter dat deze alleen in de standby stand kan, en dat met de powerknop niet de tv helemaal uitsgschakeld is, er blijft een standby lampje branden.

Opgebeld naar Hisense , deze zeggen dat je de tv niet helemaal uit kan schakelen, met de aan uit knop, dit kan alleen door de stekker er uit te halen en of een aparte stekkerdoos. Ik vind dit behoorlijk irritant.

Tevens zei de verkoper, dat dit bij de meeste merken zo is.
Ik heb atlijd begrepen, dat als je de deur uit gaat of je gaat slapen, om de tv uit te schakelen en niet standby te laten staan.

Ik zit in dubio om de tv terug te geven en er een ander voor terug te nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Ronald88 Wat is nu je vraag?

Want je loopt grote kans dat je post nu gezien wordt als een rant en een slotje krijgt.

FWIW, ja de meeste TV's gaan niet meer "UIT"-uit maar op standby, het is niet anders.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn nog maar weinig televisies die een knop hebben die de stroom volledig onderbreekt, het is allemaal een vorm van standby. Wel is het zo dat de regelgeving m.b.t. standbystroom tegenwoordig zo streng is dat standbystromen geen grote rol meer spelen. Hisense is daarin niet anders dan andere fabrikanten, dus televisie terug brengen levert niets op.

Als je lange tijd afwezig bent zou ik de stekker eruit halen, om te gaan slapen of als je naar je werk gaat, gewoon de TV in standby laten staan. Bij OLED-televisies zelfs noodzakelijk i.v.m. het onderhoudsprogramma dat de televisie uitvoert als hij uit staat.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 12-11-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald88
Fraggert schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:49:
@Ronald88 Wat is nu je vraag?

Want je loopt grote kans dat je post nu gezien wordt als een rant en een slotje krijgt.

FWIW, ja de meeste TV's gaan niet meer "UIT"-uit maar op standby, het is niet anders.
Mijn vraag was eigenlijk of dat gebruikelijk is, ik heb mee gekregen, om de tv uit te zetten als ik de deur uit ga of naar bed ga, en dat gaat nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald88
dmantione schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:05:
Er zijn nog maar weinig televisies die een knop hebben die de stroom volledig onderbreekt, het is allemaal een vorm van standby. Wel is het zo dat de regelgeving m.b.t. standbystroom tegenwoordig zo streng is dat standbystromen geen grote rol meer spelen. Hisense is daarin niet anders dan andere fabrikanten, dus televisie terug brengen levert niets op.

Als je lange tijd afwezig bent zou ik de stekker eruit halen, om te gaan slapen of als je naar je werk gaat, gewoon de TV in standby laten staan. Bij OLED-televisies zelfs noodzakelijk i.v.m. het onderhoudsprogramma dat de televisie uitvoert als hij uit staat.
Ik moet ook bekennen dat het al een tijdje geleden, dat ik mijn vorige tv's had gekocht daar zaten toen wel een echte aan en uit knop op, maar ik heb inmiddels begrepen, dat meerder merken niet meer een echte aan en uit knop hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt het zelf maken, koop een DPDT schakelaar op AliExpress, een ronde is het makkelijkst:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005959697535.html

... want dan kan je met een stappenboor een gaatje boren in de behuizing in de buurt waar de stroomkabel naar binnen gaat. Druk de schakelaar naar binnen, even met de soldeerbout de draadjes aansluiten en klaar is Kees.

Kost waarschijnlijk minder veel moeite dan een televisie zoeken die nog wel een mechanische schakelaar heeft, want dat gaat niet om meerdere merken, maar eerder om alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 22:53
Mijn vraag was eigenlijk of dat gebruikelijk is,
Tevens zei de verkoper, dat dit bij de meeste merken zo is.
ik heb mee gekregen, om de tv uit te zetten als ik de deur uit ga of naar bed ga, en dat gaat nu niet
dit kan alleen door de stekker er uit te halen en of een aparte stekkerdoos.
Wat is nou echt de vraag? Want je hebt je eigen vragen al beantwoord..
Pagina: 1