lm_sensors probleem

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb er nu al best vel tijd ingestoken om het voorelkaar te krijgen maar het wil niet lukken.
In mijn kernel heb ik alles wat ik kon vinden over i2c mee gebakken.
Na het niet willen lukken van het instaleren van lm_sonsors op de gewone manier dacht ik dan pak ik die rpm file wel. Eerst de i2c rpm gedaan, geen problemen. Maar lm_sensors die geeft er een error:

make: *** No rule to make target `linux/i2c-proc.h', needed by `prog/sensord/chips.rd'. Stop.

Deze error kreeg ik ook als ik gewoon 'make' deed bij lm_sensors

Iemand een idee wat ik kan doen?

...

Verwijderd

Er is een extra package met i2c. Die bevat allerlei extra modules voor allerlei sensor-chipsets. Die moet je er eerst bij compileren.

• Haranaka
ik heb zoals gezegt alles wat ik kon vinden aan i2c dingen in de kernel gebakken en de i2c rpm geinstaleerd. IS dat niet genoeg dan?

...

Verwijderd

Ik heb destijds de boel zelf gemaakt en aan de hand van de instructies van de INSTALL file in de i2c-2.5.5 versies de boel zonder problemen kunnen laden. Heb je de extra 12cmodules geladen ? Misschien dat dat helpt .

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

In de Makefile eventjes LINUX, LINUX_HEADERS en/of I2C_HEADERS goedzetten, heb ik ook moeten doen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Haranaka
Hmm, dit staat in de rpm van lm_sensors:
## If i2c has been installed into a location different from prefix or /usr;
## you must define I2C_HEADERS below.

%define I2C_HEADERS %(rpm -ql kernel-i2c|grep include/linux/i2c.h|head -1|sed 's

Ik weet niet precies hoe ik dit moet aanpassen dus dacht makkelijk te doen en i2c nog een keer instaleren maar dan nu in de /usr dir (in plaats van /usr/local waar hij eerst in bleek geinstaleerd te zijn (dank je Jotti)) Maar dit leverde ook niet het gewenste resultaat. Weer de zelfde error.

...

Verwijderd

Ik had dezelfde fout totdat ik de i2c package had geinstalld. Even later loopt het weer vast ... rm -f maar weer :( . Ik mag eigenlijk niet klagen maar de packaging van dit pakket is om te :'( ; waar is make uninstall? -zucht-

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ik heb anders geen enkel probleem met i2c / lm_sensors!

heb je wel dezelfde i2c & lm_sensors files...

Verder via welke manier; 1, 2 of 3 :?

En welke versie praten we over

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 18:27 schreef imdos het volgende:

En welke versie praten we over
Installatie 1 en de nieuwste versies; maar doe geen moeite.
Pagina: 1