Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:04
Dag Tweakers,

Voor mijn (fsicale) scriptie ben ik bezig met de nieuwe ZZP wetgeving. Er zijn gevallen waarin het niet duidelijk is of er sprake is van een ondernemer of van een werknemer. Hierbij wil ik de volgende webmodule beoordelen:

https://beoordelingarbeidsrelatie.nl/

Ik wil graag deze webmodule verder uitwerken, want ze werken met een puntenscore, en ik wil graag weten hoeveel punten ze aan iedere vraag hebben verbonden. Nu kan ik dit wellicht analyseren door de vragenlijst heel vaak in te vullen en noteren, maar ik vroeg mij af of er ook een mogelijkheid is om deze gegevens al van de website zelf af te kunnen halen. Termen hiervoor ken ik helaas niet.

Netjes vragen heb ik vanzelfsprekend ook al gedaan, maar een antwoord heb ik (nog) niet gekregen.

Iemand tips en trucs? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kan niet, die gegevens zitten in de achterliggende server en daar heb je geen toegang toe.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou een verzoek kunnen doen op basis van de Wet Open Overheid om de stukken waarop het model is gebaseerd te openbaren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De vragen met punten kan je hier onder vinden.

https://www.rijksoverheid...ing-standaard-vragenlijst

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 12-11-2024 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:23
Trek de stoute schoenen aan en stuur een LinkedIn bericht naar de CTO met of je een keer mag langskomen en dat iemand het jou uitlegt voor jouw scriptie?

[ Voor 37% gewijzigd door Clubbers op 12-11-2024 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Schrijf je ook even in bij de volgende twee webinars, daar wordt de wet waarschijnlijk goed uitgelegd.

https://channel.royalcast.com/minszw/#!/minszw/20241114_1
https://channel.royalcast.com/minszw/#!/minszw/20241114_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb hem zo schijnzelfstandig mogelijk voor je ingevuld en daarbij 185 punten gescoord, wie biedt meer? :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
U heeft 185 punten gescoord.

Op basis van de door u gegeven antwoorden lijkt het erop dat er sprake is van een dienstbetrekking. LET OP: U kunt geen rechten ontlenen aan de uitkomst van de webmodule. De uitkomst van de webmodule is slechts een indicatie.

Mogelijke uitkomsten webmodule
Totaal aantal punten    Uitkomst webmodule
0 t/m 44 punten Indicatie dat de klus buiten dienstbetrekking kan worden uitgevoerd
45 t/m 69 punten    Geen oordeel mogelijk
70 punten of meer   Indicatie dat sprake is van een dienstbetrekking
Antwoorden
Vraag 0.1. Geef hieronder aan wat van toepassing is
Ik ben opdrachtgever/werkgever en wil iemand inhuren voor mijn bedrijf.Wijzigen
Vraag 1.1. Sluit u een overeenkomst af met een natuurlijk persoon om werkzaamheden uit te voeren?
JaWijzigen
Vraag 1.2. Bent u een particuliere of een zakelijke opdrachtgever?
Ik ben een zakelijke opdrachtgeverWijzigen
Vraag 1.5. Welke verplichting kenmerkt uw opdracht het best?
Een opdracht met een inspanningsverplichting (5 punten)Wijzigen
Vraag 1.8. Is één van de volgende situaties van toepassing op uw relatie met de opdrachtnemer?
Geen van bovenstaande situaties is van toepassingWijzigen
Vraag 1.12. Bent u schriftelijk en vóór de eerste betaling met de opdrachtnemer overeengekomen dat de fictieve dienstbetrekking voor gelijkgestelden niet van toepassing is?
Ja, we zijn dit overeengekomenWijzigen
Vraag 2.1. Wie bepaalt de inhoud van de overeenkomst?
Ik, als opdrachtgever (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.2. Wie bepaalt de hoogte van de beloning van de werkzaamheden?
Ik, als opdrachtgever (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.3. Wat brengt de opdrachtnemer bij u in rekening?
Een afgesproken vast periodiek bedrag (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.4. Krijgt de opdrachtnemer doorbetaald voor de periode waarin die geen werkzaamheden verricht?
Ja, de beloning wordt volledig doorbetaald (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.5. Brengt de opdrachtnemer voor deze opdracht btw in rekening?
Ja (0 punten)Wijzigen
Vraag 2.6. Is de opdrachtnemer ingeschreven bij de Kamer van Koophandel(externe link, opent in nieuw venster of tab) (KvK)?
Ja (0 punten)Wijzigen
Vraag 2.7. Wat is de omvang van de werkzaamheden (gemiddeld) in uren per week?
Meer dan 32 uurWijzigen
Vraag 2.8. Voor hoelang wordt de opdracht aangegaan?
Meer dan 24 maanden (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.10. Heeft de opdrachtnemer in de zes maanden voorafgaand aan deze opdracht bij u soortgelijk werk verricht?
Ja, als opdrachtnemer (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.11. Mag de opdrachtnemer zonder uw toestemming de werkzaamheden uit laten voeren door iemand anders?
Nee, de opdrachtnemer mag zich alleen met mijn toestemming laten vervangen. (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.13. Wordt de opdrachtnemer ingezet in één van de volgende situaties?
het opvullen van een openstaande (tijdelijke) vacature (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.14. Voert de opdrachtnemer werkzaamheden uit die een wezenlijk onderdeel vormen van de bedrijfsvoering van uw organisatie?
Ja, de werkzaamheden zijn een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering van mijn organisatie (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.15. Heeft u de mogelijkheid om aanwijzingen of instructies te geven met betrekking tot de wijze van uitvoering van de werkzaamheden en is de opdrachtnemer verplicht deze op te volgen?
Ja (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.16. Geeft de opdrachtnemer leiding aan werknemers of andere werkenden binnen uw organisatie?
Ja (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.17. Heeft de opdrachtnemer voor de uitvoering van deze opdracht een specifieke opleiding, werkervaring, kennis of vaardigheid die in uw organisatie niet aanwezig is?
Nee, dit is ook in mijn organisatie aanwezig (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.18. Zijn op dit moment of in de zes maanden voorafgaand aan deze opdracht bij uw organisatie werknemers werkzaam die soortgelijke werkzaamheden verrichten?
JaWijzigen
Vraag 2.19. De werkzaamheden worden of werden ook verricht door uw werknemers. Welke stelling is voor u van toepassing?
De werkzaamheden zijn hoofdzakelijk vergelijkbaar (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.20. Gelden voor de opdrachtnemer dezelfde bedrijfsregels, specifieke gedragsregels of voorschriften als voor uw werknemers?
Ja (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.21. Ontvangt de opdrachtnemer een hogere beloning dan uw (ex-)werknemers die soortgelijke werkzaamheden verrichten?
Nee (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.22. Krijgt de opdrachtnemer meer vrijheid dan uw werknemers om de dagen of tijdstippen voor het verrichten van de werkzaamheden zelf te bepalen?
Nee (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.25. Zijn er certificaten, vergunningen of registraties verplicht voor de werkzaamheden die bij de opdracht horen?
Ja, ik heb de certificaten, vergunningen of registraties die voor de werkzaamheden (wettelijk) verplicht zijn (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.26. Wie betaalt specifieke cursussen, trainingen of studies die de opdrachtnemer moet volgen in verband met de opdracht?
Ik draag de kosten (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.27. Is het gebruikelijk dat de opdrachtnemer deelneemt aan bijeenkomsten of activiteiten voor personeel die niet direct te maken hebben met het uitvoeren van de werkzaamheden?
Ja, dit is gebruikelijk (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.28. Wie bepaalt waar de opdrachtnemer werkt?
Ik bepaal dat (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.29. Gebruikt de opdrachtnemer voor de uitvoering van de werkzaamheden eigen gereedschappen, hulpmiddelen of bedrijfsmiddelen?
De opdrachtnemer gebruikt geen gereedschappen, hulpmiddelen of bedrijfsmiddelen (0 punten)Wijzigen
Vraag 2.30. Gebruikt de opdrachtnemer eigen materialen bij de uitvoering van de werkzaamheden?
De opdrachtnemer gebruikt materialen van mijn organisatie (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.31. Is de opdrachtnemer bij de uitvoering van de opdracht herkenbaar als werkende voor uw organisatie?
Ja, de opdrachtnemer is herkenbaar als werkende voor mijn organisatie (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.32. Mag de opdrachtnemer een eigen logo of andere kenmerken van zijn of haar bedrijf gebruiken tijdens contact met klanten van uw organisatie?
Nee, dit is niet toegestaan (5 punten)Wijzigen
Vraag 2.33. Mag de opdrachtnemer zonder uw toestemming ook voor anderen werken tijdens de looptijd van de overeenkomst?
Nee, de opdrachtnemer heeft mijn toestemming nodig (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.34. Wordt er een concurrentie- of een relatiebeding afgesproken met de opdrachtnemer?
Ja, binnen de grenzen van wat in de markt voor deze werkzaamheden gebruikelijk is (0 punten)Wijzigen
Vraag 2.35. Bent u op grond van de gemaakte afspraken volledig aansprakelijk voor eventuele schade die de opdrachtnemer veroorzaakt bij de uitoefening van de werkzaamheden?
Ja, ik ben volledig aansprakelijk (10 punten)Wijzigen
Vraag 2.36. Komen de kosten van extra werk- of herstelwerkzaamheden volledig voor uw rekening als de door de opdrachtnemer gedane werkzaamheden niet voldoen aan de overeenkomst?
Ja, deze kosten komen volledig voor mijn rekening (5 punten)Wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je hoeft hem maar 26x in te vullen, eerst alles op Nee en dan steeds 1 extra op Ja zetten en kijken wat het verschil is.
Dan nog even ter controle wat random invullen en kijken of dan dan matcht, of de score wellicht ook op combinaties is gebaseerd.

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:04
Pagina: 1