Tweakers adblock allow list

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
https://tweakers.net/adblock_allowlist.txt
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
zoeken op het forum
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
een lijst met domeinen die er voor zorgen dat ads op tweakers werken
...

Hallo,

Toen jullie een eigen ad netwerk(?) gebruikten, serveerden jullie een allow list voor o.a. pihole en adguard home op de bovenstaande url. Ik zie in onderstaand bericht op het forum dat dit niet meer gedaan wordt vanwege het feit dat jullie zijn overgestapt op DPG media.

Adguard Home / Pi-Hole Whitelist Tweakers.net 404 error

Echter, met de aankondiging van vandaag .plan: Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers over het toevoegen van ads op het forum, lijkt het me toch relevant om dit nog een keer te opperen.

Ik ben persoonlijk best bereid om een allow list die Tweakers serveert toe te voegen, zodat ik wel ads te zien krijg. Echter ga ik niet zelf van alles whitelisten om er voor te zorgen dat het werkt. Kunnen jullie een dergelijke lijst met domeinen aanbieden?

Daarmee maak je het wel een stuk makkelijker voor degenen die dat willen om tweakers te whitelisten op het hele netwerk.. :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zie crisp in "Adguard Home / Pi-Hole Whitelist Tweakers.net 404 error"

Het is voor ons niet te doen om een overzicht bij te houden van alle 3rd-party adnetwerken, plus dat maar weinig mensen waarschijnlijk zoveel domeinen zullen willen whitelisten aangezien je daarmee op heel veel sites weer banners zal zien...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
crisp schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:02:
Zie crisp in "Adguard Home / Pi-Hole Whitelist Tweakers.net 404 error"

Het is voor ons niet te doen om een overzicht bij te houden van alle 3rd-party adnetwerken, plus dat maar weinig mensen waarschijnlijk zoveel domeinen zullen willen whitelisten aangezien je daarmee op heel veel sites weer banners zal zien...
Begrijpelijk. wel jammer. Jullie zijn afhankelijk van deze inkomsten en ik gok dat er een heel aantal tweakers gebruik maken van een DNS adblocker, ter aanvulling van een browser extentie. Mochten er tweakers zijn die een white list maken voor de browser extentie heeft dat alsnog geen nut.

Ik zou toch willen aanraden om te kijken of er een mogelijkheid is tot het faciliteren van zo'n lijst, je maakt het wel makkelijker om jullie daadwerkelijk te whitelisten. Maar goed, dat is een kosten baten afweging die ik natuurlijk niet voor jullie kan maken.

Bedankt voor het reageren iig.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 21:58
Helemaal met OP eens. Maak zelf ook gebruik van DNS blocking en had Tweakers ook opgenomen in mijn whitelist in AdGuardHome. Ik vraag mij daarom af of er door de switch ook meer inkomsten zullen komen sinds de advertenties DPG-wide worden geblokkeerd.
Een optie om voor het oude advertentienetwerk te kiezen en daarmee Tweakers te kunnen whitelisten zou een goede oplossing zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door StefvE op 04-12-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

StefvE schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:44:
Helemaal met OP eens. Maak zelf ook gebruik van DNS blocking en had Tweakers ook opgenomen in mijn whitelist in AdGuardHome. Ik vraag mij daarom af of er door de switch ook meer inkomsten zullen komen sinds de advertenties DPG-wide worden geblokkeerd.
Een optie om voor het oude advertentienetwerk te kiezen en daarmee Tweakers te kunnen whitelisten zou een goede oplossing zijn.
Ik acht de kans dat we weer terug gaan naar de oude situatie niet-bestaand helaas...

Intentionally left blank