iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Vraag
Alle reacties
Vermeld eens concreet welke apparaten je aansluit? Dus welk tp-link apparaat specifiek? En welke ziggo router heb je exact?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Android developer & dürüm-liefhebber
Wat je daan aan de andere LAN-poorten op de Ziggo hangt of op dat switchje, zou niet uit mogen maken.
Je zou ook een grotere switch kunnen kopen met bijvoorbeeld 8 of 16 of 24 poorten en die als enige op een Ziggo-LAN-poort aansluiten en al je apparatuur op die switch.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
We hebben het volgende staan (inderdaad het vermelden waard):
- Ziggo Ubee UBC1318
- TP Link LS1005G
- Unifi AC LR
- Unifi AC Lite
- Unifi AC Lite
- Eufy HomeBase 2
- Philips Hue
- Aqara Hub
Maar ik heb ook geprobeerd om het om te draaien, ook dat werkt niet. Het internet klapt er na een paar uur gewoon uit. De gedachte om dan maar zelf een router + switch erachter te hangen en het modem in bridge te zetten kwam later op, maar van iedereen hoor ik dat het niet nodig is. Ik voorkom dat dan ook liever.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Gaat je hele Lan down?
Gaat alleen de wifi down?
Gaat alleen de dingen achter de switch down?
Deze configuratie zou namelijk gewoon moeten werken.
Ga structureel testen door eerst alleen de switch zonder devices erachter aan te sluiten en als dat geen problemen oplevert je device een voor een toevoegen.
Een redenen waarom een netwerk down kan gaan is een IP conflict.
Heb je devices die je een fixed ip adres gegeven hebt, controleer of ze niet in de dhcp range zitten en of je ze niet twee keer hebt uitgegeven.
Een tweede reden is een loop in je netwerk, controleer of de Unifi AP's netje de wired backhaul gebruiken en niet de wifi backhaul.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Maar wat bedoel je nou met "internet klapt eruit", als je dan bekabeld een laptop o.i.d. aansluit op een van de modempoorten, werkt het internet dan ook niet? Gaat het modem in storing (lampjes)?
Het stap voor stap checken kan ik zeker doen, goed idee. Ik heb ook al wat kabels gecontroleerd, maar dat was geen oplossing.Ben(V) schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:23:
Wat bedoel je met "het internet klapt eruit"?
Gaat je hele Lan down?
Gaat alleen de wifi down?
Gaat alleen de dingen achter de switch down?
Deze configuratie zou namelijk gewoon moeten werken.
Ga structureel testen door eerst alleen de switch zonder devices erachter aan te sluiten en als dat geen problemen oplevert je device een voor een toevoegen.
Een redenen waarom een netwerk down kan gaan is een IP conflict.
Heb je devices die je een fixed ip adres gegeven hebt, controleer of ze niet in de dhcp range zitten en of je ze niet twee keer hebt uitgegeven.
Een tweede reden is een loop in je netwerk, controleer of de Unifi AP's netje de wired backhaul gebruiken en niet de wifi backhaul.
Met 'internet klapt er uit', bedoel ik dat het modem nog prima werkt (er is dus internetverbinding naar buiten toe), maar de AP's geven geen verbinding meer met wifi. Ik heb ook geen wifi-signaal meer op mijn devices.
De AP's hangen aan een POE (die zwarte of witte dingen), die ethernetkabel gaat naar het modem (of switch, ook getest) en naar de AP's zelf.pagani schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:29:
Ik mis nog PoE-voorzieningen in het plaatje, anders doen de APs niks.
Maar wat bedoel je nou met "internet klapt eruit", als je dan bekabeld een laptop o.i.d. aansluit op een van de modempoorten, werkt het internet dan ook niet? Gaat het modem in storing (lampjes)?
POE Injector is het woord wat je zoekt.THE_BASE schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:30:
[...]
De AP's hangen aan een POE (die zwarte of witte dingen), die ethernetkabel gaat naar het modem (of switch, ook getest) en naar de AP's zelf.
Dus je bedrade internet blijft wel werken (gezien je zoektocht naar switches)?THE_BASE schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:29:
maar de AP's geven geen verbinding meer met wifi. Ik heb ook geen wifi-signaal meer op mijn devices.
Want als de AP's niet meer "functioneren"; staat er niets in de Unifi-logging?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Mijn dank is groot!
Ik ga morgen alle aansluitingen eens stap voor stap aansluiten en kijken wat er dan gebeurd. Maar in principe zou het dus gewoon mogelijk zijn om volgens onderstaand schema aan te sluiten zonder complicaties:
Ziggo Ubee
Poort 1: LAN naar TP Link switch
Poort 2: AC LR
Poort 3: AC Lite
Poort 4: AC Lite
TP Link switch
Poort 1: Eufy HomeBase 2
Poort 2: Philips Hue
Poort 3: Aqara Hub
Ik zou het even goed moeten checken, maar volgens mij geeft het modem van Ziggo gewoon internet door.MAX3400 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:36:
[...]
Dus je bedrade internet blijft wel werken (gezien je zoektocht naar switches)?
Want als de AP's niet meer "functioneren"; staat er niets in de Unifi-logging?
Ik heb zelf de controller niet in beheer, loopt via een vriend. Maar heb wel de app, zie daar alleen niets geks in staan.
[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 12-11-2024 09:44 ]
Het maakt niet uit welke stekker ik er eerst in doe. Als ik alleen de poorten van het modem gebruik is er niets aan de hand: switch van TP Link er tussen en de boel klapt er uit, modem start opnieuw op.
Ik weet nu even niet meer hoe ik verder kom...
Iemand zei net dat er hele goedkope in de Action zijn.
Misschien is er wat mis met je switch van TP-Link.
Dan kunnen we dat al even uitsluiten.
TP Link LS1005GAsterion schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:06:
Kan je eens met een andere switch testen?
Iemand zei net dat er hele goedkope in de Action zijn.
Misschien is er wat mis met je switch van TP-Link.
Dan kunnen we dat al even uitsluiten.
Is hoogst waarschijnlijk de switch van de action.
Neem aan dat de wifi van je router uit staat.
Ook een UniFi Switch 8 Lite zorgt voor hetzelfde. Frustratie dat iedereen zegt dat het kan, maar bij mij niet werkt.
Valt dus ook uit zonder AP’s.
[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 12-11-2024 19:45 ]
Of de voeding op zijn minst.
Tja. Zonder die switch draait hij als een zonnetje en Ziggo zag ook niets vreemds. Ik zou een nieuw modem kunnen vragen, geen idee of er inmiddels andere zijn.Asterion schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:35:
Ben je nog zeker dat je router van Ziggo nog in orde is?
Of de voeding op zijn minst.

Heb je de kabel al vervangen tussen de modem en de switch. Klinkt bijna als of er sluiting zit in je kabel.THE_BASE schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:50:
[...]
Tja. Zonder die switch draait hij als een zonnetje en Ziggo zag ook niets vreemds. Ik zou een nieuw modem kunnen vragen, geen idee of er inmiddels andere zijn.
Dit...jadjong schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:55:
Dus je hebt een Ziggo modem waar helemaal niets op aangesloten zit en zodra je daar een 5P TP-link of een 8P Unifi switch in steekt gaat het ding herstarten?
Je hebt dan alles uitgesloten behalve het modem....
Logischerwijs is dan het modem of de niet gewisselde ethernet kabel defect.
Tenzij je nog iets hebt wat je niet gemeld hebt.
Even wat uittekenen in paint oid?
Misschien verduidelijkt dat eea.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Met 'internet klapt er uit', bedoel ik dat het modem nog prima werkt (er is dus internetverbinding naar buiten toe), maar de AP's geven geen verbinding meer met wifi. Ik heb ook geen wifi-signaal meer op mijn devices.
Vandaar mijn reactie over de AP’s maar als het toch het modem/router is die herstart dan zou ik tegen Ziggo zeggen dat het ding regelmatig herstart zonder duidelijke reden. Zit er ook vast een nieuwe kabel voor naar de switch bij 😉
Het komt er op neer dat het modem zelfs herstart als ik er alleen een switch aanhang met een ethernetkabel naar een device. Of dat nou AP's zijn of een Apple TV of een Eufy. Morgen even de tijd nemen om andere kabels te checken, al heb ik er al meerdere getest.
Ik heb ook verschillende netwerkkabels tussen modem en switch gehangen.saaltink schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:22:
[...]
Heb je de kabel al vervangen tussen de modem en de switch. Klinkt bijna als of er sluiting zit in je kabel.