@
link385 Voor aankoopadvies moet je een topic openen in
Beeld en geluid koopadvies Ik verplaats hem nu daarnaartoe.
Als je daar een vraag stelt krijg je het volgende format te zien. Hoe beter dat ingevuld is, hoe beter de antwoorden zullen zijn.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
toon volledige bericht
Om alvast een idee te geven: de meeste verschillen / verbeteringen behaal je door speakers te kiezen die je mooi vindt klinken. Als je nu helemaal tevreden bent met het geluid, heeft dat natuurlijk weinig zin, maar als je het gevoel hebt dat je klanken niet hoort, of dat het allemaal niet lekker klinkt, dan begint je zoektocht met nieuwe speakers.
Daarnaast kun je ook je geluidsapparatuur zelf upgraden. Daarvoor geldt dat belangrijk is dat je helder hebt wat je wilt kunnen afspelen en aansluiten. Wil je bijv 5.1 geluid of alleen maar LP's in stereo? Sluit je een spelconsole 4k mediaspeler en televisie aan of blijft het bij internetradiostations en cd's? Enfin, je wensen voor apparaataansluitingen, speakeraanslutingen en alle nodige opties, zet je op een rijtje.
Daar past dan een bepaald type apparaat bij zoals een soundbar; all-in-one audioset; all-in-one homecinemaset; een versterker; of receiver. Als je weet welk type het beste bij je past (dat is vooral een kwestie van de eerder genoemde wensen en de formfactor) dan ga je in de pricewatch aan de gang en volg je deze stappen
Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Laat je in elk geval niet gek maken met lege kreten als "deze versterker klinkt beter dan deze receiver" of "deze speakers passen perfect bij versterker X of receiver Z" want dat zegt allemaal helemaal niks. Een stereotoren, versterker / receiver upgrade je omdat hij stuk is, aansluitingen mist, of opties mist. Niet voor de klank.
Als het goed is komen er dan verschillende apparaten uit én heb je concrete vervolgvragen. Die kan je dan hier in dit topic weer gebruiken om verder te komen.
Omdat je topic nu nog veel informatie mist sluit ik hem. Je mag mij dan een DM sturen ter heropening zodat je daarna alle gevraagde informatie en je wensen en dergelijke kunt invullen.