Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yacha
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Beste,

Ik ben op zoek naar een nw video kaart, punt

Ik zie vaak de zelfde kaarten maar dan van een verschillend merk, ik heb geprobeerd om om zelf eerst forum het door te spitten, maar snap echt dat niet waarom een early edition meer moet kosten

Maar ik wordt denk ik gewoon te oud, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een OT RX TI etc edition behalve het prijs verschil

Ik ben op zoek naar een kaart van 2,8 ghz en 16gb onder €500

Graag verneem ik

Mvg

Dino

Beste antwoord (via yacha op 12-11-2024 18:27)

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18
OC is overclock oftewel fractie sneller maar niet belangrijk. Ti is een compleet andere uitvoering, hogere prijs en hogere snelheid dan versie zonder Ti.

Kijk reviews, let op de testen die gedaan zijn met het type spel wat je wilt spelen en maak een keuze die bij je budget past.

De rest van je systeem moet ook geschikt zijn!
Dus een passende cpu, geheugen en voeding zijn zeker ook belangrijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Het verschil zit hem in details die meer of minder verschil maken zoals de koeling, hoe hoog de videochip is geklokt en het merk bijvoorbeeld. Puur op fps maakt het vrij weinig uit als je videokaarten met dezelfde chip vergelijkt. De uiteindelijke keus die je mensen ziet maken is vooral gebaseerd op het budget, de wensen mbt resolutie/instellingen/games die gespeeld worden en eventuele merken voorkeur. De rest maakt allemaal vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik ben op zoek naar een kaart van 2,8 ghz en 16gb onder €500
Misschien moet je gewoon eens beginnen bij het begin, het format dat je kreeg toen je je topic opende.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De snelheid en bruikbaarheid van een grafische kaart is namelijk heel wat meer dan puur de grootte van het geheugen en de Mhz’en.

Deze
uitvoering: XFX Speedster MERC 319 Radeon RX 7800 XT BLACK Edition
Max. 2,565GHz • 16GB GDDR6
Is op 1080p Ultra 60% sneller dan deze:
uitvoering: Gigabyte Radeon RX 7600 XT GAMING OC 16G
Max. 2,81GHz • 16GB GDDR6
Zie: Best Buy Guide: Beste videokaart voor 1080p-gaming

Je vraag hoort overigens niet bij V&A thuis, maar in CAA (Componenten Aankoop Advies).

Dan had je deze gerichte vragen gekregen:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Als je die beantwoordt, dan kunnen we je goed adviseren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18
OC is overclock oftewel fractie sneller maar niet belangrijk. Ti is een compleet andere uitvoering, hogere prijs en hogere snelheid dan versie zonder Ti.

Kijk reviews, let op de testen die gedaan zijn met het type spel wat je wilt spelen en maak een keuze die bij je budget past.

De rest van je systeem moet ook geschikt zijn!
Dus een passende cpu, geheugen en voeding zijn zeker ook belangrijk.