iCloud foto's opeens leeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:31

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Hopelijk kan iemand mij op het juiste spoor zetten.

Ik heb een iPhone 15 Pro Max met een 2TB iCloud abonnement (al jaren).
Geen idee waarom, maar zojuist zocht ik een foto van de afgelopen vakantie voor het USA topic (wilde iemand tips geven). Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn iCloud Photo Library opeens maar 2668 foto's bevat daterend terug tot april 2024. Gek genoeg. Ondanks mijn vakantie in juni 2024 zijn die foto's er niet meer (hij synced weer sinds kort na terugkomst) maar ook alles ervoor (sinds 2014) is verdwenen.

Er stonden minimaal 37.000 foto's in mijn library.

Ik heb geen account wissel gedaan, niks specifieks ingesteld met syncen en ik werk alleen met een iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6OsxIPkPxNPWpjLUq4I84kUxsY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3F99YwYy2JqGQaybJZc4UfVw.png?f=user_large

Ik heb zeer zeker geen foto's verwijderd of anderszins weggegooid. Ik heb met tussenpozen in het verleden ooit de sync stopgezet maar nooit heeft dit tot enige problemen geleid. Nu ziet het er wel heel empty uit.

Zijn deze foto's gone forever?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:00
Niet perongeluk verwijderd op een apparaat waar de Icloud sync aanstaat?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Dracoz schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:03:
Niet perongeluk verwijderd op een apparaat waar de Icloud sync aanstaat?
Neen, een tijdje terug de sync al uitgezet en daarna mijn hele telefoon leeggegooid van de afbeeldingen. Deze staat ook nu niet aan. In iCloud geeft hij aan dat er foto's tussen april en vandaag zijn maar de vroegste foto dateert van 10 juli.

Er zijn ook geen verdere herstelbestanden te vinden. Dat foto verwijder trucje heb ik in het verleden vaker uitgehaald (bij elke nieuwe iPhone) en nooit heeft dat enige invloed gehad op de foto's die reeds in iCloud aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:00
Enige wat ik zou kunnen bedenken dat er toch ergens iets van een sync aan heeft gestaan.
Kan ook zijn natuurlijk dat er ergens iets in een Apple update is aangepast qua syncbeleid echter werk ik niet zo vaak met Apple om dit te weten.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Dracoz schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:18:
Enige wat ik zou kunnen bedenken dat er toch ergens iets van een sync aan heeft gestaan.
Kan ook zijn natuurlijk dat er ergens iets in een Apple update is aangepast qua syncbeleid echter werk ik niet zo vaak met Apple om dit te weten.
Ziet er, onder andere, na wat googlen zeer zeker niet goed uit. Ik heb maar één Apple device in gebruik op dit moment (de iPad mini gebruikt een ander iCloud account). Mijn vermoeden gaat sterk uit naar het feit dat er na de upgrade wat gebeurd is (iOS 18) maar hard maken kan ik dat niet.

In elk geval een grote bummer verwacht ik, Google Photo's nu maar gebruiken (die archiveert ipv synct) en dan de 2TB iCloud maar downgraden naar een 50GB variant. C'est la vie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:52
En denk ook aub eens na over een extra locatie als back-up. Dat kan in een andere cloud, op een eigen NAS of zelfs via de kabel naar een computer.

Google Photos is mooi, maar als er dan weer een fout in de synchronisatie sluipt heb je opnieuw hetzelfde probleem.

Doe dit jezelf niet nog eens aan! ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 11:00
Heb je niet nog een back-up gemaakt van je telefoon de afgelopen week? Misschien dat als je die terugzet je iCloud foto’s ook nog terug kunnen komen (dit is wel een long shot geef ik toe..)
Heb je ook al ingelogd bij iCloud.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
MartijnMartijn schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:31:
Heb je niet nog een back-up gemaakt van je telefoon de afgelopen week? Misschien dat als je die terugzet je iCloud foto’s ook nog terug kunnen komen (dit is wel een long shot geef ik toe..)
Heb je ook al ingelogd bij iCloud.com?
Nee de backup die er staat is al leeg en in iCloud (daar logde ik in, wat ik altijd moest om oude foto's terug te kijken) zag ik tot mijn grote schrik maar 2668 foto's staan i.p.v. het gebruikelijke 37.0xx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:58

s3n

Ik heb hetzelfde gehad met een desktop sync naar iCloud, gelukkig niet van de telefoon zelf. Die desktop sync is kwalitatief niet best, als je zoekt zijn er veel mensen met dit issue. Maar met foto's genomen van je telefoon heb ik het niet eerder gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Bel even met Apple. Dit is hier op het forum al eerder gebeurd en Apple support heeft het toen kunnen herstellen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1