Steelstofzuiger die niet vastloopt op lange haren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 19:45
Wij hebben al meerdere steelstofzuigers versleten, maar bij allemaal loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
De lange haren van de andere gezinsleden krullen zich om de borstel in de zuigmond en zorgen voor storingen.
Het verwijderen van deze haren uit de borstel zelf is ook geen makkelijke klus.

Moet ik dan overstappen op een wollige borstel zoals de Dyson V12 Detect Slim Absolute heeft of zijn er andere oplossingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom geen gewone stofzuiger zonder borstel?

Niet alleen haren laten de borstel vastlopen...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-05 01:54
Wij hebben een Dyson V12 Slim Absolute (zonder detect). Zowel mijn vriendin als ik hebben lang haar tot iets over onze schouders (30 cm+?), plus een kort-middel langharig hondje en 2 konijnen.
De stofwolken hebben hier om de zoveel dagen volksmigraties dus we moeten best wat stofzuigen om dat tegen te gaan. Geen enkel probleem gehad met deze Dyson icm de 'fluffy laser' of de 'motorbar'. Zelfs stro en hooi van de konijnen gaat nog best aardig, maar dat komt wel iets sneller vast te zitten in de steel omdat het harder is dan haar.
Alleen haar opzuigen heeft nog nooit voor een storing gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Bij een aantal merken kan je de borstel eenvoudig eruit halen, de haren kan je met een schaar doorknippen en eenvoudig verwijderen. Is iig bij Philips zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 06:00
Ik kan je dyson steelstofzuiger echt aanraden ik heb meerdere stofzuigers met haren kapot zien gaan / helemaal niet zien werken maar de v8 met de standaard Motorbar vloer zuigmond is echt top.

Nooit de Motorbar vloer zuigmond van haren moeten ontdoen de afgelopen 2 jaar. We hebben 2 volwassenen met lang haar en 2 langharige katten. Geld dubbel en dwars waard, enige wat ik jammer vind is dat we niet een duurder model genomen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB-wugPfP5yiuhuxyT0Zi81xWXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LPhihp7PM71XuuWOw8LSmsrc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-11-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:00
Wij hebben net de Dyson v15 detect total clean te pakken voor 599€ via een code te vinden op pepper.

We gebruiken hem idd met de wollige kop met laser.

Lange haren en van katten zijn geen issue.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
joca schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:10:
Bij een aantal merken kan je de borstel eenvoudig eruit halen, de haren kan je met een schaar doorknippen en eenvoudig verwijderen. Is iig bij Philips zo.
We hebben nunde philips, maar ik blijf knippen.
Steeds foutmeldingen. En de haren zitten zelfs om de as. Dus niet op de borstel.
Pielen met een pincet.

Ik ga toch maar weer kijken naar de dyson.

En waarom we geen normale nemen stofzuiger nemen? Ruimte en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-04 20:48
FF schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:39:
[...]

We hebben nunde philips, maar ik blijf knippen.
Steeds foutmeldingen. En de haren zitten zelfs om de as. Dus niet op de borstel.
Pielen met een pincet.

Ik ga toch maar weer kijken naar de dyson.

Al een keuze kunnen maken?
Mijn Dyson V8 heeft een kapotte kop. Weer haren vrij gemaakt maar gaat steeds aan en uit. Stofzuiger is 5 jaar oud en de kop kost 100 euro. De moeite niet meer waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:33

voz

De echte kenner

Al een flink aantal jaar hebben wij een bosch serie 8 met borstel. Regelmatig haal ik de borstel eruit en knip de haren eraf. Nooit storing gehad, terwijl er toch steeds een flinke hoeveelheid haren omheen zit… zolang de haren om de borstel zitten, zitten ze niet elders de zaak te verstoppen…

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Nog geen keuze gemaakt. We proberen het nog even met de huidige aangezien hij nog werkt.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59
[...]

[...]
We hebben nu de philips, maar ik blijf knippen.
Pielen met een pincet.
Het is maar wat je gemak noemt ;)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1