Op zoek naar todo software voor telefoon, email en whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braindump
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-08 15:11
Beste mede tweakers,

Ik ben al een tijd op zoek naar software voor mijn eigen bedrijf, of een slimme oplossing.

Waar ik op 1 plek mijn gemiste oproepen, taken, offertes te maken, te beantwoorden mail, en whatsapp kan verzamelen.

Door alle apps afzonderlijk langs te gaan, kost erg veel tijd.
En ik heb het idee dat het handiger kan.

Ik heb een eenmanszaak in ICT, waar ik mijn klanten helpt, met ICT storingen, apparatuur verkoop.

Kennen jullie een oplossing hiervoor die jullie zelf gebruiken, of iets wat het in ieder geval al gedeeltelijk kan regelen?

Vriendelijke groet,
Braindump

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Braindump

ik
denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een ticketing systeem dan met een todo systeem

een todo systeem is speciaal om zelf je taken aan te maken en te rapporteren

een ticket systeem is ervoor bedoeld om communicatie en hulpverzoeken te stroomlijnen

veel ticket systemen hebben bovendien ten minste email integratie waardoor inkomende email ook automatisch een ticket nummer krijgen of aan een bestaand incident worden toegevoegd

welk systeem wr bij jou past hangt af van te veel verschillende factoren om dat op basis van deze informatie te beoordelen

[ Voor 53% gewijzigd door i-chat op 12-11-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

jira?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

Je zou even kunnen kijken naar Norton. Geen idee hoe die is op de pc alleen

Uhm, notion heet ie...

[ Voor 14% gewijzigd door Denko op 12-11-2024 21:10 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:14
Braindump schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:56:
Beste mede tweakers,

Ik ben al een tijd op zoek naar software voor mijn eigen bedrijf, of een slimme oplossing.

Waar ik op 1 plek mijn gemiste oproepen, taken, offertes te maken, te beantwoorden mail, en whatsapp kan verzamelen.

Door alle apps afzonderlijk langs te gaan, kost erg veel tijd.
En ik heb het idee dat het handiger kan.

Ik heb een eenmanszaak in ICT, waar ik mijn klanten helpt, met ICT storingen, apparatuur verkoop.

Kennen jullie een oplossing hiervoor die jullie zelf gebruiken, of iets wat het in ieder geval al gedeeltelijk kan regelen?

Vriendelijke groet,
Braindump
Twee opties die zo te binnen schieten:

1. Notion

Notion kan je personaliseren en precies zo inrichten zoals je wilt hebben. Ook bestaan er templates om met één klik de gewenste to-do lijst te maken.

2. Google Tasks / ToDo van Microsoft

Ondanks dat ik Notion een geweldig product vindt, irriteer ik mij aan één aspect. Ik zou graag een widget hebben voor op mijn homescreen van mijn telefoon. Zo kan ik makkelijk inzien wat ik nog moet doen, zonder de app te openen en tevens afvinken indien gereed.

Google Tasks heb ik recentelijk geïnstalleerd en biedt precies dat aan wat ik zocht; een home screen widget. Daarnaast is er een calendar integratie en kan je taken met een herinnering in je agenda zetten. Ik ben er pas twee dagen mee bezig dus van beperkingen, naast dat het het Google ecosysteem is, heb ik nog niet ondervonden.

ToDo gebruik ik zakelijk. Daar vind ik de UX erg fijn van, maar weet niet of daar een homescreen widget voor is. Ik geloof dat er wél een calendar integratie is met Outlook. Ik weet niet of dat een betaalde feature van het 365 abonnement is.

Op basis van wat je aangeeft zou ik Google Tasks (niet te verwarren met Keep; dat is een ander product) een kans geven, tenzij je een widget minder belangrijk vindt, dan Notion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 15:53

jurroen

Security en privacy geek

Ik ben zelf geen fan van de cloud, als het even kan - dus met dat in het achterhoofd:
  • Communicatie (inclusief WhatsApp en eventueel een koppeling met VoIP systeem) kan via Zammad. Kun je op een eigen server kwakken (open source) of de hosted versie gebruiken. Je kunt ook taken aan tickets toewijzen.
  • Offertes opstellen (althans in PDF vorm) heb je een ander systeem voor nodig. Je zou wel in Zammad een sjabloon kunnen maken, als het een optie is om de offerteregels in de mail zelf te hebben.
Overigens, een tip. Je geeft aan dat je ook storingen afhandelt voor klanten. Als je daarvoor ook altijd bereikbaar moet zijn, zou je kunnen overwegen om je telefoonlijn zo in te richten - met een belplan dat bepaalde klanten altijd (of ruimer) doorgang vinden en dat de rest van de wereld alleen maar tussen 9 en 17 kan bellen.

Dat helpt je ook om jouw rust te bewaren. Want je wilt mogelijk helemaal niet dat je om 21 uur gebeld wordt met een onzinnige vraag die prima kan wachten.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1