Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-04 13:46
Goeiemiddag allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een "nieuwe" auto gekocht. Het betreft een Peugeot 607 uit 2005 met RT3-systeem. Bluetooth zit er nog niet op, maar er zit wel een tweebands GSM in, die werkt op 900 en 1800 MHz. En als het een functie is die erop zit, moet het ook werken! Ik neem aan dat hij een 2G-netwerk nodig heeft.

Ik stelde het me als volgt voor: ik schaf een extra SIM-kaartje aan bij mijn abonnement, en die druk ik in de auto. Op het moment dat ik gebeld word, gaan mijn mobiel en de telefoon in de auto beide af. Ik kan opnemen waar ik wil. Alleen even zoeken naar een provider die nog twee SIM-kaartjes ondersteunt.

Dit blijkt in Nederland ondersteund te worden door Odido, KPN en Vodafone. Odido heeft geen 2G-netwerk meer en valt dus af. KPN eigenlijk ook, want die schakelen hun 2G-netwerk uit per 1 december 2025. Dan blijft dus Vodafone over: zij ondersteunen hun 2G-netwerk "sowieso tot eind 2026". Dat lijkt me lang genoeg voor een abonnement!

Dus ik liep vanmiddag de Vodafonewinkel binnen met de vraag wat zij van mijn plan vinden. Op één of andere manier krijgen ze dit soort vragen niet zo vaak, maar ze vertelden mij dat het duosim-systeem dat ze nu hebben, helaas niet meer zo werkt als ik hoopte. Je kunt wel twee SIM-kaartjes krijgen op één abonnement, maar je kunt maar één apparaat tegelijk ingeschakeld hebben. Dat is natuurlijk niet mooi, want dan moet ik m'n mobiel uitzetten als ik in de auto stap. Vroeger had Vodafone wel abonnementen waarbij je beide kaartjes tegelijk kon gebruiken, maar inmiddels helaas niet meer.

Ik had alvast geprobeerd of mijn huidige SIM-kaartje werkt in mijn auto. Dat is een Nano-SIM, die ik in een adapter had gedrukt naar Mini-SIM. Helaas zag hij die SIM-kaart niet, maar wellicht houdt mijn auto gewoon niet van zulke adapters? Komt dat vaker voor? De medewerkers bij Vodafone merkten op dat al hun SIM-kaartjes inmiddels Nano-SIM zijn, dus dat dit ook nog wel een struikelblok wordt.

Ik ben vast niet de eerste die zoiets aan de praat probeert te krijgen. Heeft er iemand suggesties? Zijn er bijvoorbeeld providers die nog wél duosim ondersteunen waarbij je beide kaartjes tegelijk kunt gebruiken? Of kan ik mijn mobiel op één of andere manier zo instellen dat binnenkomende oproepen worden doorgeschakeld naar de auto (met een ander nummer) als ik in mijn eigen auto zit? Ik heb een iPhone 6S Plus. Mijn huidige abonnement is al eventjes verlopen, dus ik kan overstappen wat ik wil ;).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik vrees het niet,

ben al jaren aan het zoeken naar een nieuwe profider die dit aanbied. maar VF was de laatste.

en dan nog gaat het niet werken zoals jij dat wil.
ik heb nog een oud VF abbo, en een dubbele simkaart.
(ja VF heeft dit abbo nog, maar alleen voor klanten die het reeds hadden en nooit hebben gestopt)

Dus mijn gsm en tablet kunnen gelijktijdig online,
maar mijn gsm heeft een 06 nummer en de tablet een 097 nummer (gek genoeg kan ik wel gewoon bellen met de 097)

ik zou er gewoon een wergooi sim in stoppen voor de sos knop.
en een goede carkit voor de connectie met je huidige telefoon

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Uiteindelijk zal het die kant wel opgaan inderdaad. Aan zo'n 097-nummer zou ik ook niet zo veel hebben, want uiteindelijk gaat het me toch voornamelijk om gebeld worden in de auto. En iedereen belt natuurlijk naar mijn 06-nummer.

Op niet al te lange termijn komt er een Yatour in mijn auto, waardoor ik hem met mijn mobiel kan verbinden. Bluetooth is daarbij een optionele losse module die ik er geheid wel in ga zetten. Maar zo mooi als het origineel werkte, zal ik het denk ik niet aan de praat krijgen. Het is bijvoorbeeld wel handig om op te kunnen nemen met de stuurbediening die in de auto zit, maar dat kan daarmee niet.

Met een weggooi-SIM zit ik nog steeds met het probleem dat tegenwoordig denk ik bijna alles een Nano-SIM is...of zijn er subproviders van Vodafone die nog met grotere kaartjes werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Hoezo, die simkaarten kun je uitdrukken om van een normale sim, naar een nano sim te gaan.
En anders kun je een converter krijgen om van nano naar gewone sim te gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door WeHoDo op 11-11-2024 20:34 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Dat laatste heb ik gedaan met mijn huidige SIM, maar dat kaartje zag ‘ie niet. Ik vraag me dus af of mijn radio zulke adaptertjes misschien niet zo leuk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 08:16
Stop je zoektocht maar. Wat jij wilt is al 25 jaar een discussie bij Duitse auto’s. De premium car-kits van bijv. VAG werken met twee simkaarten die naast elkaar moeten werken als je de carkit van de auto wilt gebruiken zonder je telefoon uit te zetten.

In Duitsland (en blijkbaar ook in Frankrijk) de normaalste zaak van de wereld, maar in Nederland was dit nooit te krijgen. Er zijn fora over volgeschreven.

Sinds kort bieden providers deze functie wel aan. Wanneer je een Apple watch hebt kun je een tweede esim kopen zodat je Watch altijd online is en je mee kunt bellen zonder iPhone in de buurt.

Wat jij wil heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Blommie01 op 11-11-2024 21:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Je inmidddels 19 jaar oude autotelefoon kan niet overweg met de huidige authenticatie algoritme daarom ziet de telefoon je simkaart niet.

Met andere woorden: je gaat 'm zeer waarschijnlijk niet meer aan de praat krijgen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Aha! Nooit geweten dat dat in de loop der jaren is veranderd. Heb je een naam bij die algoritmes? Dan kan ik me er eens op inlezen. Misschien had ik het simmetje ook even in een oude Nokia moeten proberen.

Mijn auto is geleverd tot 2010 en had toen een ander infotainmentsysteem. Helpt het misschien als ik er een systeem in zet dat uit is gekomen in 2009? Dat wordt nog wel even een onderneming, maar waar een wil is, is een weg.
Blommie01 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:58:Wat jij wil heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken.
Jammer zeg. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo'n hele grote moeite voor de providers om dit te veranderen, maar ik ben geen provider ;). Misschien kan ik het wel zo maken dat mijn mobiel binnenkomende oproepen doorschakelt naar een ander nummer, dat bij een simmetje hoort dat ik in m'n auto stop? Dan heb ik voor binnenkomende oproepen in ieder geval een mooie oplossing, mits ik de oproep tenminste ook nog steeds op mijn mobiel kan opnemen als het zo uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Ik zou gewoon lekker een paar nieuwe AirPods kopen 🙃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterkeYerke
Je snapt toch wel dat ik dit op een moeilijke manier op wil lossen? ;P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik heb ook een RT3 met daarin een Simyo prepaid kaart. Mijn mobiel schakelt bij geen gehoor door naar het 06 nummer van de auto i.p.v. voicemail (geen behoefte aan). Werkt opzich goed behalve dat je niet met je eigen nummer vanuit de auto kan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 18:48
Hmm dat algoritme durf ik te betwijfelen! Ik heb tot een jaar of 2 geleden ook een auto uit 2005 met autotelefoon gehad, met dus een simkaartje. Weliswaar heb ik daar een los bundeltje voor afgesloten, bij Simyo, want inderdaad 2G. Maar nooit problemen gehad met de simkaart lezen. Nou ben ik geen expert hoor, maar zou er in die 2 jaar zoveel qua authenticatie van simkaarten veranderd zijn? Qua bereik was het niet geweldig, dus in die zin kan ik het je niet aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

SterkeYerke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:30:
Je snapt toch wel dat ik dit op een moeilijke manier op wil lossen? ;P
Ik heb even wat google gedaan op die auto en het interieur en ik kan me voorstellen dat je dit zo naadloos mogelijk wilt oplossen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:13
SterkeYerke schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:25:

Dus ik liep vanmiddag de Vodafonewinkel binnen met de vraag wat zij van mijn plan vinden. Op één of andere manier krijgen ze dit soort vragen niet zo vaak, maar ze vertelden mij dat het duosim-systeem dat ze nu hebben, helaas niet meer zo werkt als ik hoopte. Je kunt wel twee SIM-kaartjes krijgen op één abonnement, maar je kunt maar één apparaat tegelijk ingeschakeld hebben. Dat is natuurlijk niet mooi, want dan moet ik m'n mobiel uitzetten als ik in de auto stap. Vroeger had Vodafone wel abonnementen waarbij je beide kaartjes tegelijk kon gebruiken, maar inmiddels helaas niet meer.
Vast vrij jonge verkopers daar :)
Ik heb al sinds heugenis duo sims bij Vodafone en daarvoor Libertel en dat heeft nooit zo gewerkt, ook vroeger niet. Heel "vroegah" was het wel zo dat je je telefoon uit kon zetten en bereikbaar werd op de autotelefoon, maar dat is al heel lang niet meer. Alweer een hele tijd is de duo-sim een ander nummer waar ook nog alleen data overheen wil. Die kunnen dan weer wel allebei tegelijk aan staan om de tweede device bijvoorbeeld als tablet of carwifi te kunnen gebruiken.

Volgens mij (maar dát weet ik niet helemaal zeker hoe dat precies zit) kun je tegenwoordig geeneens meer een 06-nummer krijgen als duo en is dat een 088-nummer omdat ze geen 06-nummers meer mogen geven aan data-devices omdat die 06-nummers schaars aan het worden zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Viel wel mee! De verkoper die ik in eerste instantie sprak was inderdaad vrij jong, maar hij overlegde met een collega die ernaast zat en die al wat langer meeloopt. Of die Libertel nog heeft meegemaakt, betwijfel ik dan weer wel.
evilution schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:49:
[...]Ik heb even wat google gedaan op die auto en het interieur en ik kan me voorstellen dat je dit zo naadloos mogelijk wilt oplossen.
Ja, de verkoper van Vodafone suggereerde dat ik het best een moderne 2-din radio kan nemen waar dan ook meteen Carplay en Android Auto op zit. Daarin is heel wat moois te krijgen, maar om dat netjes in een 607 te krijgen, wordt een hele uitdaging. Ik zie dat niet zo zitten.
Brokencore schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:35:
Ik heb ook een RT3 met daarin een Simyo prepaid kaart. Mijn mobiel schakelt bij geen gehoor door naar het 06 nummer van de auto i.p.v. voicemail (geen behoefte aan). Werkt opzich goed behalve dat je niet met je eigen nummer vanuit de auto kan bellen.
Ik denk dat ik zoiets ook ga proberen, alleen dan bij een Vodafone-provider (want dat werkt nog twee jaar in plaats van één). Bij jou werkt dit dus nog steeds wél?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:50:
[...]

Alweer een hele tijd is de duo-sim een ander nummer waar ook nog alleen data overheen wil. Die kunnen dan weer wel allebei tegelijk aan staan om de tweede device bijvoorbeeld als tablet of carwifi te kunnen gebruiken.

Volgens mij (maar dát weet ik niet helemaal zeker hoe dat precies zit) kun je tegenwoordig geeneens meer een 06-nummer krijgen als duo en is dat een 088-nummer omdat ze geen 06-nummers meer mogen geven aan data-devices omdat die 06-nummers schaars aan het worden zijn.
+3197 nummer, waarmee ik gek genoeg wel kan bellen..

https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/duo-sim
oja, ik ben er weer achter waarom ik niet een nieuw abbo neem.
nu val ik onder de oude regels en heb ik al mijn data in europa.
Wanneer ik een nieuw abbo zou nemen is het beduidend minder voor het zelfde geld

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 12-11-2024 19:03 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

SterkeYerke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:58:

Ja, de verkoper van Vodafone suggereerde dat ik het best een moderne 2-din radio kan nemen waar dan ook meteen Carplay en Android Auto op zit.
:')

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SterkeYerke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:58:
[...]
Ja, de verkoper van Vodafone suggereerde dat ik het best een moderne 2-din radio kan nemen waar dan ook meteen Carplay en Android Auto op zit. Daarin is heel wat moois te krijgen, maar om dat netjes in een 607 te krijgen, wordt een hele uitdaging. Ik zie dat niet zo zitten.
Als je wel goed 1-din kwijt kunt dan heb je ook van die automatische uitschuif/klapschermen. Vroeger heel duur, maar nu heel goedkoop mét CarPlay en Android auto :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl3zlBqP0nyvgFM8OhQtSQbAS1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4qnTKMeU6NWFbmYPVIHLLSk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Kwijt kunnen is het probleem denk ik niet zozeer. Ter illustratie heb ik even een plaatje geleend van AutoScout24:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oRnaNl40drb1vRHo6f5Jzm-x1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sl040HdqA7ecr3ae2BhmDGxv.jpg?f=fotoalbum_large
Je kunt prima een moderne radio wegwerken op de plek van het originele navigatiescherm (ervan uitgaande dat zo'n radio een scherm heeft van 7" en erachter genoeg ruimte is - dat laatste betwijfel ik eigenlijk), maar wat doe ik dan op de plek van de originele radio? Laat ik die dan zitten zonder hem aan te sluiten? Dus dan zit er een dood ding ergens middenin m'n dashboard. Niet echt mooi, 's avonds als het donker is al helemaal niet als er allemaal lampjes aan horen te gaan . En wat vindt de elektronica van mijn auto ervan als ik zoiets ga aansluiten? Gaat mijn auto niet zeuren dat hij een module mist? En kan ik mijn parkeersensoren en boordcomputer bijvoorbeeld ook zonder meer op een moderne radio aansluiten? Bij een 605 was dit allemaal geen probleem geweest, maar een 607 is dan weer net modern genoeg om tegen dit soort dingen aan te lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door SterkeYerke op 12-11-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:20

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Die Android head units zijn gewoon te koop via bijvoorbeeld aliexpress, maar neem er vooral 1 met wat betere processor en meer geheugen. Sommige hebben ingebouwde fm tuner en android auto/apple carplay, maar allemaal hebben ze bluetooth om te bellen zoals je wilt. Verder kun je er je favoriete nav/radio apps op draaien, er zijn zelfs speciale launchers voor te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SterkeYerke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:20:
Kwijt kunnen is het probleem denk ik niet zozeer. Ter illustratie heb ik even een plaatje geleend van AutoScout24:
[Afbeelding]
Je kunt prima een moderne radio wegwerken op de plek van het originele navigatiescherm (ervan uitgaande dat zo'n radio een scherm heeft van 7" en erachter genoeg ruimte is - dat laatste betwijfel ik eigenlijk), maar wat doe ik dan op de plek van de originele radio? Laat ik die dan zitten zonder hem aan te sluiten? Dus dan zit er een dood ding ergens middenin m'n dashboard. Niet echt mooi, 's avonds als het donker is al helemaal niet als er allemaal lampjes aan horen te gaan . En wat vindt de elektronica van mijn auto ervan als ik zoiets ga aansluiten?
Heb vroeger veel met carhifi gedaan en Peugeot was inderdaad één van de eerste die van de gestandariseerde DIN af gingen om het minder inraakgevoelig te maken. Er waren toen wel verschillende covers voor, of vervangdingen waarmee je een extra zonnebril bakje kreeg ofzo maar vraag mij af of dat nog te krijgen is. Ik denk dat ik het zelf nu gewoon helemaal orgineel zou laten en er met een beugel of houdertje een tablet overheen hangen... (als er ergens een aux ingang zit, meestal wel in auto’s uit die periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Nee, die is er helaas niet, maar ik was wel van plan om een Yatour te monteren waarmee ik die kan creëren. Dan mis ik mijn cd-wisselaar, maar eerlijk gezegd kan zelfs ik die wel missen.

Die Yatour ondersteunt ook Bluetooth, maar dan moet ik nog steeds mijn mobiel aanraken om bijvoorbeeld op te nemen (of op het knopje van de Yatour drukken, maar die wou ik ergens onder de middenconsole wegmoffelen). Ik betwijfel ook of de microfoon van die Yatour goed werkt als ik hem ergens subtiel ophang. Het is zo'n clip-on ding, dus het zal wel de bedoeling zijn dat je hem aan je jas hangt of zo. De originele zit weggewerkt in de plafonnière. Dat vind ik er ook een mooie plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Je hebt ook nog fm-transmitters, een kastje die je aansluit en dan op de autoradio de bijbehorende frequentie op zoekt. Maar heb die zelf nooit ervaren dus geen idee of de kwaliteit leefbaar is.

Edit: ohnee, die zijn maar éénrichting voor geluid, dus heb je ook niet veel aan…

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In 2005 werden auto's gewoon uitgerust met een (bij voorkeur Parrot) carkit. Die kun je nog steeds gewoon kopen :)
Een Bury kan ook, al heb ik daar zelf slechte ervaringen mee.

Alternatief is idd een aftermarket Android oplossing inbouwen, dan heb je alles meteen klaar. Mijn zwager haalde hem destijds bij https://www.caraudiogigant.nl/ Voor een 607 staat er niet specifiek op, maar hun helpdesk was prima dus zou ze even contacten in geval van, kunnen je vast wel helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59

mrc4nl

Procrastinatie expert

Collega heeft een goede kennis in zwitserland met een autocollectie en een oude limousine die hij helemaal aan het restaureren is. De carkit moest werkend zijn wat dat was ie vroeger ook,dus is de boel naar een Duits bedrijf gestuurd die de electronica vervangen heeft om de telefoon geschikt te maken voor de de nieuwe netwerktechnieken.

Was niet goedkoop. Maar goed die zwitserse kennis heeft aan geld toch geen gebrek

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Die Parrots zie je in auto's die toen al rondreden heel veel inderdaad! Ik heb eens op hun site gekeken, maar daarbij stuitte ik op dit lijstje. Laat mijn 607 nou net een model met JBL-versterker zijn. Een Parrot is dus niet compatible... Wellicht kan ik nog een ander type carkit vinden, maar dat die versterker het lastiger maakt geloof ik meteen.
mrc4nl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:59:
De carkit moest werkend zijn wat dat was ie vroeger ook,dus is de boel naar een Duits bedrijf gestuurd die de electronica vervangen heeft om de telefoon geschikt te maken voor de de nieuwe netwerktechnieken.
Dit klinkt inderdaad niet goedkoop, maar het klinkt wel als het soort oplossing dat ik zoek! Weet je toevallig bij welk bedrijf hij dit heeft laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59

mrc4nl

Procrastinatie expert

SterkeYerke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:51:
Die Parrots zie je in auto's die toen al rondreden heel veel inderdaad! Ik heb eens op hun site gekeken, maar daarbij stuitte ik op dit lijstje. Laat mijn 607 nou net een model met JBL-versterker zijn. Een Parrot is dus niet compatible... Wellicht kan ik nog een ander type carkit vinden, maar dat die versterker het lastiger maakt geloof ik meteen.

[...]
Dit klinkt inderdaad niet goedkoop, maar het klinkt wel als het soort oplossing dat ik zoek! Weet je toevallig bij welk bedrijf hij dit heeft laten doen?
Ik zal morgen eens navragen
edit zit blijkbaar vlak over de grens bij hardenberg, naam zou mn collega opzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 13-11-2024 08:24 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Deze week heb ik een gratis prepaidkaartje van Vodafone besteld en dat kaartje is vandaag binnengekomen. Helaas werkt dat simmetje ook niet goed: de auto heeft het simmetje heel even een paar seconden herkend. Ik vermoed dat de auto problemen heeft met een nano-simkaart, omdat de sleepcontacten van ouderwetse minisimmetjes wat groter waren. Heeft iemand deze incompatibiliteit wel eens vaker ondervonden? En heeft er toevallig iemand een oud prepaidsimmetje voor het Vodafonenetwerk liggen? O-)

EDIT: in een oude Nokia van pake vond ik nog een simkaartje van Hi. Dat kaartje is natuurlijk geblokkeerd, maar de auto ziet het kaartje zelfs helemaal niet. Ik denk dus niet dat nanosim het probleem is, maar dat er ergens een schakelaartje in mijn autotelefoon stuk is.

[ Voor 21% gewijzigd door SterkeYerke op 15-11-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 14:12

The Wizard

Moderator Mobile
SterkeYerke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:27:
Deze week heb ik een gratis prepaidkaartje van Vodafone besteld en dat kaartje is vandaag binnengekomen. Helaas werkt dat simmetje ook niet goed: de auto heeft het simmetje heel even een paar seconden herkend. Ik vermoed dat de auto problemen heeft met een nano-simkaart, omdat de sleepcontacten van ouderwetse minisimmetjes wat groter waren. Heeft iemand deze incompatibiliteit wel eens vaker ondervonden? En heeft er toevallig iemand een oud prepaidsimmetje voor het Vodafonenetwerk liggen? O-)

EDIT: in een oude Nokia van pake vond ik nog een simkaartje van Hi. Dat kaartje is natuurlijk geblokkeerd, maar de auto ziet het kaartje zelfs helemaal niet. Ik denk dus niet dat nanosim het probleem is, maar dat er ergens een schakelaartje in mijn autotelefoon stuk is.
Maakt niet uit hoeveel simmetjes je probeert, zoals @The_Wireless_Guy aangeeft gaat het niet meer werken. En geloof mij, @The_Wireless_Guy weet waar ie over praat ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
The_Wireless_Guy heeft toch een foutje gemaakt, want ik heb m’n eerste gesprek in de auto al gevoerd ;). Dat wil helaas niet zeggen dat ‘ie consequent werkt. Binnenkort het frontje er maar eens af halen.

Overigens werkt mijn Nokia 6310i ook nog keurig, dus ik ben toch wel benieuwd wat voor authenticatiesysteem nou een probleem had kunnen vormen. Ik twijfel er namelijk geen moment aan dat je daarmee ellende kunt tegenkomen met oude telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SterkeYerke schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:17:
Overigens werkt mijn Nokia 6310i ook nog keurig
De jaren ‘90 voelen zich beledigt als je daar ook maar één moment aan twijfelde 😎

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
O ik twijfelde er niet aan dat het apparaat zelf nog zou werken hoor :Y. Zelfs de originele accu werkt nog! Maar dat hij ook nog verbinding maakt met het netwerk van Vodafone vond ik wel mooi om te zien. Ik kreeg ook meteen een SMS’je binnen van Vodafone. Die Nokia is nog een paar jaar ouder dan m’n auto, dus dan moest die auto ook kunnen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Maar wil je nou precies bereiken?

Ook al krijg je een nieuwe Sim kaart aan de praat heb je er toch helemaal niets aan? Een tweede nummer was, is en blijft toch een ruk oplossing?

Voor die ene keer dat je moet bellen naar iemand die niet toch niet opneemt omdat hij of zij een vreemd nummer ziet. Jou kunnen ze ook niet bellen omdat je een ander nummer hebt. Lekker handig.

Blijf toch niet in 2006 hangen ;) Die carkit is technisch gezien ouwe meuk en was in de eerste plaats nooit voor de Nederlandse markt bedoeld. Het was ontwikkeld in een tijd waar je alleen kon bellen en sms-en voor landen met duo-sim ondersteuning zoals bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland.

Koop een paar iPods en je kunt op een veilige manier bellen, appen en weet ik veel waar Siri je allemaal mee kan helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 16-11-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Ja, want Siri werkt ge-wel-dig -O-. Ik zie het probleem niet zo. Een fatsoenlijke duo sim oplossing was zonder meer een stuk beter geweest, maar ik kan toch gewoon mijn mobiel doorschakelen naar de auto als ik niet opneem? Dan kan ik tijdens het rijden opnemen met de stuurbediening. Lijkt me verreweg de meest verantwoorde manier om in de auto te bellen.

Het is niet echt m’n bedoeling om zelf vanuit de auto iemand te bellen, maar ik zet vast wel wat tegoed op dat prepaidkaartje. Ik zie wel of ze opnemen of niet. Bedrijven zullen dat vaak wel doen, en mensen die me vaker op de auto gebeld hebben ook wel.

[ Voor 90% gewijzigd door SterkeYerke op 17-11-2024 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
Dit soort 'luxe' problemen zie je wel vaker bij aankoop van voormalig top modellen die je nu voor een spreekwoordelijke 'habbekrats' koopt. Maatje van me had het ook met een Audi A8, ook allerlei zaken die niet meer werkten qua communicatie technologie of 'net niet' zoals je het in een moderne auto wil, en upgraden is vaak ook niet makkelijk omdat er van alles al wel met elkaar integreert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Zolang dat de grootste problemen zijn die je tegenkomt met een auto van deze leeftijd kun je eigenlijk natuurlijk niet klagen ;).

Ik kwam er gisteren achter dat er tien jaar geleden een Fransman met gouden handjes is geweest die toen het nieuwste systeem van Peugeot erin heeft gezet. Fysiek is het nog niet makkelijk om die mooi te laten passen omdat het nooit geleverd is in een 607, maar elektronisch is het blijkbaar prima mogelijk.

Nou vind ik zo’n RT6 eerlijk gezegd niet zo’n mooi systeem - je ziet wel dat het een stuk goedkoper was dan de RT5 die ervoor kwam - maar het is tenminste wel een semi-modern systeem. Dus bluetooth werkt bijna zoals een moderne auto, je moet alleen iedere keer na het starten aangeven dat je muziek van een bluetooth-apparaat wil luisteren. En de nieuwste kaartupdate is van dit jaar in plaats van 2016…

Het zet ook te denken of je niet gewoon nog nieuwere systemen kunt monteren. Het beeldscherm is nog hetzelfde formaat gebleven t/m de systemen die in 2017 uitkwamen. Hoe dan ook: eerst maar eens kijken of ik de RT3 goed aan de praat krijg, want een nieuwer systeem monteren blijft voorlopig toekomstmuziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 18:48
Lachen dat het toch gelukt is! Kon me al niet voorstellen dat er iets met die authenticatie veranderd zou zijn, tov. 2 jaar terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
En zoiets dan? Dan ben je toch direct klaar?

@SterkeYerke

https://www.amazon.nl/s?k...Caps%2C149&ref=nb_sb_noss

YouTube: Peugeot 607 Carplay destekli Android multimedya sistemi!

[ Voor 78% gewijzigd door Blommie01 op 20-11-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Tsja, ik snap heel erg goed dat mensen ervoor kiezen, maar ik vind een modern Androidsysteem zelf niet zo mooi staan. Misschien ben ik er gewoon te puristisch voor, maar je mag van mij best zien dat het een auto uit 2005 is. Ik waardeer dan weer wel dat het kán! Misschien ga ik nog wel een keer om. Maar dan vind ik eigenlijk wel dat de originele knoppen op de radio ook nog steeds moeten werken ;).
Pagina: 1