Op de plek waar ik graag een nieuwe 3-fase groep zou willen toevoegen, zit bij ons in de meterkast nu een rijgklem voor de aarde. Wat beeld:
:strip_exif()/f/image/ZmZfC9jZzZHcNm5sMRqrvdg6.jpg?f=fotoalbum_large)
Plek waar aarde binnenkomt bij de meter (vanuit netbeheerder).
:strip_exif()/f/image/QkXFMIm09t4HOz1QTcwNFie1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit meter loopt de aardedraad naar de rijgklem en vervolgens vanaf daar naar de aarderail bovenin de meterkast.
Mijn vraag:
- Waarom is dit zo gemaakt? Waarom loopt de kabel niet direct vanaf de meter naar de aarderail?
- Als ik de rijgklem daar weg wil hebben, wat voor opties heb ik dan? Mag je bijvoorbeeld een aardeverbindingsklem (zoiets als dit) daarvoor gebruiken? Of moet ik echt een nieuwe aardedraad trekken vanaf de meterkast naar de aarderail?
:strip_exif()/f/image/ZmZfC9jZzZHcNm5sMRqrvdg6.jpg?f=fotoalbum_large)
Plek waar aarde binnenkomt bij de meter (vanuit netbeheerder).
:strip_exif()/f/image/QkXFMIm09t4HOz1QTcwNFie1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit meter loopt de aardedraad naar de rijgklem en vervolgens vanaf daar naar de aarderail bovenin de meterkast.
Mijn vraag:
- Waarom is dit zo gemaakt? Waarom loopt de kabel niet direct vanaf de meter naar de aarderail?
- Als ik de rijgklem daar weg wil hebben, wat voor opties heb ik dan? Mag je bijvoorbeeld een aardeverbindingsklem (zoiets als dit) daarvoor gebruiken? Of moet ik echt een nieuwe aardedraad trekken vanaf de meterkast naar de aarderail?