Ongevraagd product bij bestelling ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 08:37
Beste tweakers,

Ik zit niet echt met een vraag maar meer met een discussiepuntje. Tot hoever accepteer jij ongevraagd reclame bij je bestelling?

Situatie is als volgt: vandaag een slimme fase 1 meter geleverd gekregen. Komt de pakketbezorger met 2 aparte dozen. Ik open beide dozen. Zit er in 1 van de dozen een zwangerschaptest… (beide pakketjes zijn van dezelfde afzender met dezelfde ordernr)

Ik vind het nogal gek dat een bedrijf dat zich bezighoudt met meter en slimmer omgaan met energie nu ongevraagd een zwangerschaptest meestuurt.

Je zou maar een miskraam hebben gehad of niet zwanger kunnen raken…

Ik vind het zwaar ongepast maar mogelijk overdrijf ik.

Hoe staan jullie hierin? Ik heb het bedrijf trouwens geprobeerd te benaderen: de chatbot liet mij niet chatten met een medewerker en de chatbot gaf mij geen telefoonnummer

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 15:46 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 10:14
Lijkt mij eerder een foutje dan reclame?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:57 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Justin schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:40:
Lijkt mij eerder een foutje dan reclame?
Hmm. Maar dat lijkt me gek. Het bedrijf heeft helemaal geen zwangerschaptest te koop.

Of zouden ze alles uitbesteden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 19:19
Wow, om je vraag te beantwoorden: ik zou dit zeker niet op prijs stellen. Een gadget die in lijn is met je bestelling kan ik nog wel snappen, of een pen erbij. (al vind ik dat soort ongevraagde dingen niet echt duurzaam en dus ongewenst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Linksboven op het label lijkt een ordernummer te staan, komt dat wel overeen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit bewust is, dus hopelijk een foutje.
Ik zou zo'n test ook ongewenst vinden. Ongevraagd opgestuurde producten mag je overigens houden, en het is ook verboden om op te sturen: https://www.rijksoverheid...oezending-van-een-product
En pennen (van 123 inkt bijvoorbeeld) vind ik overigens net zo ongewenst, maar inderdaad meer in lijn met het bestelde product.

[ Voor 42% gewijzigd door Cheesy op 11-11-2024 13:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik dacht eerst dat je die folders en meuk bedoelde, maar dit lijkt me zeker met een los pakje gewoon een fout vanuit het magazijn en dat kan prima een andere partij zijn die voor verschillende winkels dit doet. Bol levert dit ook als dienst aan verkopers voor zover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Cheesy schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:43:
Ik kan met haast niet voorstellen dat dit bewust is, dus hopelijk een foutje.
Ik zou zo'n test ook ongewenst vinden. Ongevraagd opgestuurde producten mag je overigens houden, en het is ook verboden om op te sturen: https://www.rijksoverheid...oezending-van-een-product
En pennen (van 123 inkt bijvoorbeeld) vind ik overigens net zo ongewenst, maar inderdaad meer in lijn met het bestelde product.
beide dozen hebben dezelfde ordernr

hoofdpost ook ff aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:28
Wellicht heeft Winkel de logistiek uitbesteed en is daar iets mis gelopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
jeroen3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:45:
Wellicht heeft Winkel de logistiek uitbesteed en is daar iets mis gelopen.
dat zal heel goed kunnen, daarom extra spijtig dat ze moeilijk te bereiken zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat de inhoud van het pakket is is niet relevant, buiten dat het niet je bestelde product is.

Lijkt me wel dat een partij als Winkel een distributiepartner gebruikt. Ze gebruiken in ieder geval GoParcel voor de mailtjes die ze sturen, maar ik weet niet of die ook de volledige verzending regelen.

Hoe dan ook, gewoon mailtje naar Winkel en dan moeten ze het oplossen, ze hebben nog niet aan hun deel van de koopovereenkomst voldaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik begrijp even niet waarom jij denkt dat dit reclame is. Staat dat ergens vermeld?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:58

D4NG3R

kiwi

:)

Ik krijg vaak genoeg daadwerkelijke papieren reclame bij m'n bestellingen (en heb meerdere winkels ook al laten weten hoe ik daar over denk), maar dit is wel een beetje absurd ja. Gezien het echt in een aparte doos zat zonder begeleidende folder oid gok ik dan ook dat het hier om een fout gaat.

Ik ben heel erg benieuwd naar de respons. :D

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2024 13:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:47:
Wat de inhoud van het pakket is is niet relevant, buiten dat het niet je bestelde product is.

Lijkt me wel dat een partij als Winkel een distributiepartner gebruikt. Ze gebruiken in ieder geval GoParcel voor de mailtjes die ze sturen, maar ik weet niet of die ook de volledige verzending regelen.

Hoe dan ook, gewoon mailtje naar Winkel en dan moeten ze het oplossen, ze hebben nog niet aan hun deel van de koopovereenkomst voldaan :)
nja het bestelde heb ik keurig binnengekregen. Tot zover keurig voldaan en totaal niet negatief over.

Enige wat er nu is, is dat ik een extra ongevraagd pakketje heb gekregen uit naam van Winkel en ik niet persoonlijk met hen in contact kan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:47:

Erg last van maandag? Hij heeft twee pakketjes ontvangen, dat je er iets bij krijgt wil niet zeggen dat de overeenkomst verder niet is voldaan :+

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Han schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:48:
Ik begrijp even niet waarom jij denkt dat dit reclame is. Staat dat ergens vermeld?
Nja, ik krijg vaker ongevraagde spullen bij mijn bestellingen. Denk aan pennen, of kleine gadgets. Ook bij hellofresh krijgen we vaak testers van zowel voedingsmiddelen als niet.

Ik leg hiermee inderdaad de link dat dit mogelijk een promotieproductie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:48:
[...]

nja het bestelde heb ik keurig binnengekregen. Tot zover keurig voldaan en totaal niet negatief over.

Enige wat er nu is, is dat ik een extra ongevraagd pakketje heb gekregen uit naam van Winkel en ik niet persoonlijk met hen in contact kan komen.
Volgens
Members only:
hebben ze een chatfunctie op de website staan. Als je die niet ziet moet je evt. je adblocker uitzetten.

Als ze verder netjes geleverd hebben is de vraag of je het extra pakket terug moet sturen, wettelijk gezien is dat wel zo maar gezien de waarde kan ik me voorstellen dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Misschien krijg je er wel een leuke cadeaubon voor een Energy Socket voor

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:51:
[...]

Volgens
Members only:
hebben ze een chatfunctie op de website staan. Als je die niet ziet moet je evt. je adblocker uitzetten.

Als ze verder netjes geleverd hebben is de vraag of je het extra pakket terug moet sturen, wettelijk gezien is dat wel zo maar gezien de waarde kan ik me voorstellen dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Hij kreeg een chatbot die verder niet behulpzaam was, dat staat gewoon in de TS.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
[Als ze verder netjes geleverd hebben is de vraag of je het extra pakket terug moet sturen, wettelijk gezien is dat wel zo maar gezien de waarde kan ik me voorstellen dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Dat mag je gewoon houden hoor. https://www.consuwijzer.n...20meestal%20niet%20zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
[...]

Volgens deze pagina hebben ze een chatfunctie op de website staan. Als je die niet ziet moet je evt. je adblocker uitzetten.

Zoals ik in mijn startpost aangaf wordt ik niet doorverbonden met een medewerker. Ik blijf hangen op de chatbot. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:52:
[...]

Zoals ik in mijn startpost aangaf wordt ik niet doorverbonden met een medewerker. Ik blijf hangen op de chatbot. Helaas
Als ik het zelf probeer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYLZ1T0WQ0ETTNOD_oxFxZePTBw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WlQVhHRTcvvqRf2cs2VsoZOL.png?f=user_large

Kun je misschien logs delen van de chat die je hebt gehad met die bot? Natuurlijk absurd dat er geen 'direct persoon spreken' knopje is, maar misschien dat we je kunnen helpen om toch uit die cyclus te breken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel van het topic aangepast, zodat deze wat duidelijker is. Tevens heb ik de naam van de winkel waar nodig in mo-tags gezet en verder weggehaald conform het SF beleid.

[ Voor 40% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 13:59 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

Die dingen zijn veel te duur om in het wilde weg weg te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:53:
[...]

[...]

Als ik het zelf probeer:

[Afbeelding]

Kun je misschien logs delen van de chat die je hebt gehad met die bot? Natuurlijk absurd dat er geen 'direct persoon spreken' knopje is, maar misschien dat we je kunnen helpen om toch uit die cyclus te breken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pBYBEBwLlf6wjCtwDaxAUO0SoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bl60BeU1m4Av23MunLDnzjW3.png?f=fotoalbum_large

En dan houdt het op.

Na een refresh krijg ik onderstaand bericht te zien…. Ben benieuwd. Al dacht ik dat webshops een telefoonnummer moesten hebben als ze hun diensten in nederland aanbieden

Bedankt!
Je kan deze chat rustig sluiten.
Wegens drukte kan onze reactie langer duren dan normaal. Wij streven ernaar om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Onze reactie vind je in je mailbox. ✉️
Met vriendelijke groet,
Team support Winkel

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

paQ

wellicht foutje van het fulfillment center?

(2 keer zelfde verzendlabel met picklijst van andere klant)

[ Voor 42% gewijzigd door paQ op 11-11-2024 13:57 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik krijg met korte berichten ook gewoon de optie om te wachten op een medewerker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1AKlCt_Efz7f3bXg6kBFRqTrAo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/62GH9U56kEEwzXuf5aJJI2VH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wq1__eJ5MGNb2EPnCLNPPJB5rlg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k7zeBk5FL6xZWKmSuLdfpJzw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]

En dan houdt het op.

Na een refresh krijg ik onderstaand bericht te zien…. Ben benieuwd. Al dacht ik dat webshops een telefoonnummer moesten hebben als ze hun diensten in nederland aanbieden

Bedankt!
Je kan deze chat rustig sluiten.
Wegens drukte kan onze reactie langer duren dan normaal. Wij streven ernaar om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Onze reactie vind je in je mailbox. ✉️
Met vriendelijke groet,
Team support Winkel
Duidelijk dan toch? Ze hebben je bericht ontvangen en je krijgt reactie per mail, heeft iets meer moeite gekost dan gewoon een mailtje sturen maar heeft hetzelfde effect.

Je zou het evt. nog een 2e keer kunnen doen en daarin linken naar dit topic, dan hebben ze zeker alle info :+

Vwb telefoonnummers; er is geen wet die zegt dat een webwinkel verplicht is om wat dan ook aan te bieden, maar organisaties als Thuiswinkel gaan je geen stempel geven als je niet te bereiken bent. Ik denk dat dit ook wel zeker een verbeterpunt is voor deze partij

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

paQ

Het is wat jammer, maar ze reageren op zich wel relatief vlot bij Winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2024 14:13 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:00:
[...]

Duidelijk dan toch? Ze hebben je bericht ontvangen en je krijgt reactie per mail, heeft iets meer moeite gekost dan gewoon een mailtje sturen maar heeft hetzelfde effect.

Je zou het evt. nog een 2e keer kunnen doen en daarin linken naar dit topic, dan hebben ze zeker alle info :+

Vwb telefoonnummers; er is geen wet die zegt dat een webwinkel verplicht is om wat dan ook aan te bieden, maar organisaties als Thuiswinkel gaan je geen stempel geven als je niet te bereiken bent. Ik denk dat dit ook wel zeker een verbeterpunt is voor deze partij
Nos geeft gekgenoeg wel aan dat het verplicht is
https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:02
Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:50:
[...]

Ik leg hiermee inderdaad de link dat dit mogelijk een promotieproductie is.
Ik denk niet dat er ook maar 1 bedrijf in NL is die zoiets al promo zou sturen. Dat zou zeer ongepast zijn namelijk. Vind het ook heel bijzonder dat je daaraan denkt, het zou werkelijk mijn laatste gedachte zijn. Er is duidelijk iets fout gegaan, denk simpelweg verkeerde sticker op de doos geplakt. Wat je gedaan hebt is netjes, even melden en kijken of je iets terughoort.

Deel overigens niet de mening "Je zou maar een miskraam hebben gehad of niet zwanger kunnen raken…". Vind ik totaal los staan van wat er gebeurd is. Als je daar als persoon mee zit kan je in zijn geheel niet meer buiten komen, je ziet altijd en overal kinderen en zwangere dames. Als je je daaraan gaat storen als persoon dan heb je geen leven. Het is voor mij dan ook geen argument, dat is gewoon 1 van de dingen bij het leven hoort. Hoe verschrikkelijk vervelend het ook is als het je overkomt (ik gun het niemand met een kinderwens), daar kan je andere mensen / de maatschappij verder niet verantwoordelijk voor houden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Mwah, ik zie geen onderbouwing voor het verplichten van een telefoonnummer, enkel dingen als
Contactgegevens zoals het telefoonnummer en e-mailadres dienen op een duidelijke en begrijpelijke wijze verstrekt te worden
Verder gaat dit om regels van Thuiswinkel.org, niet wetgeving, als je dus niet zo'n keurmerk op je site hebt staan dan ben je tot weinig verplicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jboy1991
Drardollan schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:14:
[...]

Ik denk niet dat er ook maar 1 bedrijf in NL is die zoiets al promo zou sturen. Dat zou zeer ongepast zijn namelijk. Vind het ook heel bijzonder dat je daaraan denkt, het zou werkelijk mijn laatste gedachte zijn. Er is duidelijk iets fout gegaan, denk simpelweg verkeerde sticker op de doos geplakt. Wat je gedaan hebt is netjes, even melden en kijken of je iets terughoort.

Deel overigens niet de mening "Je zou maar een miskraam hebben gehad of niet zwanger kunnen raken…". Vind ik totaal los staan van wat er gebeurd is. Als je daar als persoon mee zit kan je in zijn geheel niet meer buiten komen, je ziet altijd en overal kinderen en zwangere dames. Als je je daaraan gaat storen als persoon dan heb je geen leven. Het is voor mij dan ook geen argument, dat is gewoon 1 van de dingen bij het leven hoort. Hoe verschrikkelijk vervelend het ook is als het je overkomt (ik gun het niemand met een kinderwens), daar kan je andere mensen / de maatschappij verder niet verantwoordelijk voor houden.
Helemaal met je eens als het geen promoitem is. Ik ken het proces niet van een webshop en was voornamelijk gefrustreerd dat ik niemand te pakken kan krijgen en wat er nu van mij verwacht wordt.

Daarnaast vond ik het wel erg interessant wat nu beetje normaal wordt gezien als bijproduct/reclame. Tot hoever accepteer je dat als klant.

Maar hier zou hier goed een fout vanuit het bedrijf gebeurd kunnen zijn.

Kep ze gemaild en update deze topic met de uitkomst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 13:07
Voor de mensen die zeggen dat je het product mag houden zou ik nog zo stellig in zijn. Ja ongevraagde producten met als doel je tot een koop te dwingen mag je houden. Maar als jij een laptop tas bij MM bestelt en je krijgt er perongeluk een laptop bij mag je die niet houden. Omdat het om een fout gaat en dat kan gebeuren. Ik zie dit eerder als een logistiek foutje.

Ik zou klein spul met hun naam/logo als cadeau zien en eventueel als er een briefje bij zit. Maar een aparte doos zou ik nooit als een cadeau zien.

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 11-11-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:22:
[...]

Daarnaast vond ik het wel erg interessant wat nu beetje normaal wordt gezien als bijproduct/reclame. Tot hoever accepteer je dat als klant.
Ik denk dat je er niet zoveel aan kunt doen, behalve geen klant meer zijn in de toekomst. Je kunt gebruikmaken van je herroepingsrecht als het je echt tegen de borst stuit. Onderaan de streep ben je volgens mij onderdeel van een kleine minderheid en heb je vooral jezelf ermee.

Je kunt er nog mee in de publiciteit treden, maar de situatie moet wel héél schrijnend zijn wil je niet uitkomen op een situatie waarin geldt "there's no such thing as bad publicity."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:15:
[...]

Mwah, ik zie geen onderbouwing voor het verplichten van een telefoonnummer, enkel dingen als

[...]

Verder gaat dit om regels van Thuiswinkel.org, niet wetgeving, als je dus niet zo'n keurmerk op je site hebt staan dan ben je tot weinig verplicht.
De verplichting voor een webwinkel om een telefoonnummer te vermelden staat in art. 6:230m BW.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit bewust is, dus hopelijk een foutje.
Ongevraagd opgestuurde producten mag je alleen houden als je redelijkerwijze mag aannemen dat het opsturen is gebeurd om je tot een koop te bewegen, art. 7:7 BW.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

fopjurist schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:07:
[...]

De verplichting voor een webwinkel om een telefoonnummer te vermelden staat in art. 6:230m BW.
Dit lijkt van toepassing te zijn op alle overeenkomsten die een consument online afsluit, klopt dat?
In ieder geval goed om te weten, dan zat ik dus inderdaad fout. Al wordt hier dus totaal niet op gehandhaafd, want vrijwel alle grote partijen hebben óf helemaal geen telefoonnummer óf verplichten je om eerst met een chatbot te praten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Oon schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:34:
[...]

Dit lijkt van toepassing te zijn op alle overeenkomsten die een consument online afsluit, klopt dat?
In ieder geval goed om te weten, dan zat ik dus inderdaad fout. Al wordt hier dus totaal niet op gehandhaafd, want vrijwel alle grote partijen hebben óf helemaal geen telefoonnummer óf verplichten je om eerst met een chatbot te praten
Dat klopt ongeveer, maar er zijn een paar kleine uitzonderingen. Het geldt voor alle overeenkomsten op afstand, dat zijn overeenkomsten die tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van handelaar en consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand.

Er wordt tot nu toe niet op gehandhaafd, zoals de NOS opmerkt. Het telefoonnummer is wel een essentiële informatieplicht, en als koper kun je in principe een deel van de aankoopprijs terugvorderen als het telefoonnummer niet is vermeld. Wel is het de vraag hoeveel je kunt terugvorderen; als alle andere adresgegevens wel zijn vermeld en je rechtstreeks en effectief kunt communiceren, lijkt de standaardsanctie van 25% me aan de hoge kant.

https://uitspraken.rechts...s?id=ECLI:NL:HR:2021:1677
https://www.rechtspraak.n...le-informatieplichten.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 18:46

OMD

paQ schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:57:

Dit… kan bijna niet anders. Gebeurde namelijk bij ons ook wel eens.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Dat is tenminste nog een nuttige toevoeging... en dat zijn best "ok" pennen..
ook het pakje speelkaarten wat ik er eens bij kreeg heeft ook een prima bestemming gekregen... al is dat wel minder in de lijn van de bestelling in mijn optiek...

404 Signature not found

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Elke minuut die je hieraan besteed, is verspilde tijd. Gooi de zwangerschapstest weg of maak er iemand blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:39:

Hoe staan jullie hierin?
Ik vind het nogal gewaagd om te stellen dat ik met de slimme meter alle stroom en de verwarming uitschakel en als gevolg een "babyboom" veroorzaak in huis.

Nee, lijkt mij eerder een order picker fout.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

hershel schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:42:
Elke minuut die je hieraan besteed, is verspilde tijd. Gooi de zwangerschapstest weg of maak er iemand blij mee.
Dat mag dus niet, een verkeerd verzonden/ontvangen pakket mag je niet houden of vernietigen zonder toestemming van de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:34
Jboy1991 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:39:
Beste tweakers,

Ik zit niet echt met een vraag maar meer met een discussiepuntje. Tot hoever accepteer jij ongevraagd reclame bij je bestelling?

Situatie is als volgt: vandaag een slimme fase 1 meter geleverd gekregen. Komt de pakketbezorger met 2 aparte dozen. Ik open beide dozen. Zit er in 1 van de dozen een zwangerschaptest… (beide pakketjes zijn van dezelfde afzender met dezelfde ordernr)

Ik vind het nogal gek dat een bedrijf dat zich bezighoudt met meter en slimmer omgaan met energie nu ongevraagd een zwangerschaptest meestuurt.

Ik vind het zwaar ongepast maar mogelijk overdrijf ik.

Hoe staan jullie hierin? Ik heb het bedrijf trouwens geprobeerd te benaderen: de chatbot liet mij niet chatten met een medewerker en de chatbot gaf mij geen telefoonnummer

***members only***
Dit is vrij normaal bij (low budget) webwinkels die bijv. producten gratis versturen of met korting..
met de reclame(producten) verdienen ze die kosten weer terug of gedeeltelijk terug.

Als je daar niet van gediend bent dan gewoon niet met deze partijen in zee gaan.

Dat is je eigen keuze.

Dat is ook hetzelfde met websites bezoeken..

Daar krijg je ook reclame..

maar je kan er ook voor kiezen die websites niet te bezoeken of extra te betalen om die reclame niet te krijgen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:58

m-vw

Dus?

Yucon schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:56:
Die dingen zijn veel te duur om in het wilde weg weg te geven
Ja, dit is echt geen reclame. Snap eerlijk gezegd niet hoe je dat kunt denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

boyette schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 04:51:
[...]

Dit is vrij normaal bij (low budget) webwinkels die bijv. producten gratis versturen of met korting..
met de reclame(producten) verdienen ze die kosten weer terug of gedeeltelijk terug.

Als je daar niet van gediend bent dan gewoon niet met deze partijen in zee gaan.

Dat is je eigen keuze.

Dat is ook hetzelfde met websites bezoeken..

Daar krijg je ook reclame..

maar je kan er ook voor kiezen die websites niet te bezoeken of extra te betalen om die reclame niet te krijgen
Lees de rest van het topic eens, het gaat echt niet om een reclameproduct maar gewoon een verkeerd geleverd/verzonden pakketje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 08:19

Theo

moederbord

Dit is gewoon een foutje dat iemand gemaakt heeft. Het extra product is ondubbelzinnig daarom niet van jou en jij mag het jezelf niet toe eigenen. Je moet het beschikbaar houden zodat de eigenaar het kan komen ophalen en je zal er voorzichtig en waardig mee om moeten gaan.
Extreem voorbeeld; stel jij legt het product buiten in de regen ipv het binnen te bewaren dan ben jij aansprakelijk voor de schade aan deze.

Vergelijk het eens met een ander voorbeeld. Stel ik laat per ongeluk mijn jas bij jou liggen nadat ik bij jou ben geweest. Dan is deze jas ook niet gelijk van jou. En gooi jij mijn jas maar gewoon naar buiten in de modder dan mag jij ook opdraaien van de kosten om deze te herstellen.

Mijn jas is dus gelijkwaardig aan die zwangerschapstest. Het is ondubbelzinnig duidelijk dat het een fout/vergissing is waardoor het ding bij jou ligt. Het is daarmee niet jouw eigendom geworden en het is jouw plicht om 'm -voor zover mogelijk- in bewaring te houden totdat de eigenaar 'm op komt halen.

Hoe lang die bewaartermijn is dat zal @fopjurist denk ik wel weten :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

paQ schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:57:

Ja, fout bij printen van verzendlabel.

Komt vaak zat voor dat net bij het printen de baan stopt en ze niet alle pakketten van de baan afhalen voordat ze 'm weer starten, o.i.d.

Veelal zit daar wel een validatie scanner, maar als de werknemer niet zijn best doet, gooit die 'm gewoon de pakketbus in.

Als ze vantevoren bedacht hadden dat ze dit tweede product mee hadden willen sturen, zou het in dezelfde doos zitten.

En zoals hierboven benoemd, het is een veel te duur product om voor de fun mee te sturen, zeker in aparte verzending en dan zou je verwachten dat er een begeleidende brief bij zat met: "bedankt voor je bestelling, hier een extra cadeautje."

Wat mij betreft genoeg indicaties dat je naast jouw order ook die van een ander hebt gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raafje68
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-08 12:33
Wat is het leven toch saai zit ik hier daadwerkelijk 2 paginas te lezen over een ontvangen maar niet bestelde zwangerschapstest.

Al eens geinformeerd bij een mogelijke partner/dochter ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:41
Raafje68 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:49:
Wat is het leven toch saai zit ik hier daadwerkelijk 2 paginas te lezen over een ontvangen maar niet bestelde zwangerschapstest.

Al eens geinformeerd bij een mogelijke partner/dochter ? ;-)
Mwah, als het ordernummer overeenkomt met het wel bestelde pakket lijkt het mij erg onwaarschijnlijk ...

Verder zou het me niet echt prettig lijken om zo'n test ongevraagd in huis te krijgen, denk dat m'n partner wel heel raar zou staan te kijken wanneer het pakket geopend wordt.

Lijkt me idd een lever foutje, maar probleem is zie maar te achterhalen waar deze naar retour zou moeten.
Erger nog... Er zit nu dus iemand (ongewenst) zwanger die nog steeds niet kan testen omdat het pakket maar niet geleverd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04:43
Heeft dan degene die wel de zwangerschapstest besteld had nu de Winkel Watermeter ontvangen?
Die is wel handig, maar kan er volgens mij slecht tegen als je daaroverheen plast (aanname, niet zelf getest... 8)7)

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 13:07
Zilverdael80 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:09:
[...]

Mwah, als het ordernummer overeenkomt met het wel bestelde pakket lijkt het mij erg onwaarschijnlijk ...

Verder zou het me niet echt prettig lijken om zo'n test ongevraagd in huis te krijgen, denk dat m'n partner wel heel raar zou staan te kijken wanneer het pakket geopend wordt.

Lijkt me idd een lever foutje, maar probleem is zie maar te achterhalen waar deze naar retour zou moeten.
Erger nog... Er zit nu dus iemand (ongewenst) zwanger die nog steeds niet kan testen omdat het pakket maar niet geleverd wordt
Gelukkig testen de meeste niet met die testen maar eerder met de basic van kruitvat etc. En daarna pas met de weken indicator. 2 stuk kost je toch al snel rond de 20 euro..... dus nu weten ze alleen niet hoe lang ze zwanger zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 12-11-2024 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Theo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:39:
Dit is gewoon een foutje dat iemand gemaakt heeft. Het extra product is ondubbelzinnig daarom niet van jou en jij mag het jezelf niet toe eigenen. Je moet het beschikbaar houden zodat de eigenaar het kan komen ophalen en je zal er voorzichtig en waardig mee om moeten gaan. (...) Hoe lang die bewaartermijn is dat zal @fopjurist denk ik wel weten :)
Zolang als dat de verkoper het terug kan vorderen. In ieder geval niet langer dan vijf jaar nadat de verkoper op de hoogte is gebracht, maar waarschijnlijk korter afhankelijk van de reactie van de verkoper. Bij zo'n test zou ik twee keer een berichtje sturen naar de verkoper, en hem dan na twee maanden weggeven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jboy1991
Vandaag berichtje ontvangen.

Dat is zeker niet de bedoeling, excuses hiervoor. We gaan hier melding van maken bij het magazijn in de hoop dat dit niet vaker gebeurd. Je mag het product houden/weggooien, deze hoeft niet retour. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Netjes vanuit heb. Het was dus inderdaad een foutje en blijkbaar geen reclame🫣
Pagina: 1