Beste mensen,
Ik wil graag een videokaart aanschaffen en met beter beeld leuke spellen te kunnen spelen zoals Horizon 5 en dergelijke (ik speel voornamelijk racegames, maar mijn zoons spelen liever Fortnite en zo).
Verder gebruik ik veel Fusio360 (ontwerpen van horloges) en SketchUP (ontwerpen van gebouwen) en die renderen met de GPU/graphics card)
... enfin, een heel bos aan verschillende videokaarten in verschillende prijsklassen van betaalbaar tot peperduur.... enfin, jullie herkennen het vast wel.
Mijn PC, die ik zelf heb samengesteld bestaat uit:
- Moederbord: Asus PRIME Z790-A WiFi, ATX, S1700
- Intern geheugen: 2x Kingston Fury Beast DDR5 32GB(2x16GB) 5200MHz CL40
- Opslag: Lexar NM620 M.2 2280 NVMe SSD 2TB
- CPU: Intel Core i9-12900K, Boxed, S1700
- CPU koeler: Arctic Liquid Freezer III 240
- Voeding: Corsair RM750e V2, ATX 3.0, 750W
- koeling: Seasonic MagFlow 3-fan kit (bodem) + Fractal Design Aspect 12 Black (achterzijde) (totaal 4 ventilatoren dus)
Dit alles in de volgende kast: JONSBO D41 MESH Screen ATX, Tempered Glass, Zwart
Nu wil ik er dus geen godsvermogen aan uitgeven, dus ongeveer € 500,00 +/- 10%
Twee vragen:
- Welke videokaart raden jullie aan?
- (minder belangrijke vraag), wat vinden jullie van mijn setup? Dingen die beter hadden gekunt?
Ik hoor het graag, groetjes!
Ik wil graag een videokaart aanschaffen en met beter beeld leuke spellen te kunnen spelen zoals Horizon 5 en dergelijke (ik speel voornamelijk racegames, maar mijn zoons spelen liever Fortnite en zo).
Verder gebruik ik veel Fusio360 (ontwerpen van horloges) en SketchUP (ontwerpen van gebouwen) en die renderen met de GPU/graphics card)
... enfin, een heel bos aan verschillende videokaarten in verschillende prijsklassen van betaalbaar tot peperduur.... enfin, jullie herkennen het vast wel.
Mijn PC, die ik zelf heb samengesteld bestaat uit:
- Moederbord: Asus PRIME Z790-A WiFi, ATX, S1700
- Intern geheugen: 2x Kingston Fury Beast DDR5 32GB(2x16GB) 5200MHz CL40
- Opslag: Lexar NM620 M.2 2280 NVMe SSD 2TB
- CPU: Intel Core i9-12900K, Boxed, S1700
- CPU koeler: Arctic Liquid Freezer III 240
- Voeding: Corsair RM750e V2, ATX 3.0, 750W
- koeling: Seasonic MagFlow 3-fan kit (bodem) + Fractal Design Aspect 12 Black (achterzijde) (totaal 4 ventilatoren dus)
Dit alles in de volgende kast: JONSBO D41 MESH Screen ATX, Tempered Glass, Zwart
Nu wil ik er dus geen godsvermogen aan uitgeven, dus ongeveer € 500,00 +/- 10%
Twee vragen:
- Welke videokaart raden jullie aan?
- (minder belangrijke vraag), wat vinden jullie van mijn setup? Dingen die beter hadden gekunt?
Ik hoor het graag, groetjes!
[ Voor 5% gewijzigd door Thieuke op 11-11-2024 12:04 ]