server zonder videokaart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tis misschien een beetje een simpel vraagje, maar ik wil de videokaart uit mijn server halen. Is het mogelijk om hem dan zonder videokaart te booten en te laten draaien???

Of moet er per sé een videokaart inzitten. Het is maar voor korte tijd.
Ik draai Win2k (mocht dat iets uitmaken.)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

Metzie

Nyaano !

Nee, je server boot niet door als hij de videokaart mist.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Bij sommige moederborden is het instelbaar in de BIOS...

Geef mij maar een Warsteiner.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
reken er maar op dat het systeem dan gaat mekkeren...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Jah, een computer moet altijd uit minstens 3 onderdelen bestaan, nml. proc, memory, videokaart, jah en dan natuurlijk het mobo enzo. Ander kun je niet merken, maar als je de proc/memory of videokaart weghaald begint hij ook te piepen als het goed is. Dus er moet wel een videokaart in. Tenzij die misschien hot-swappeble is, dan zou je hem misschien er uit kunnen trekken als de pc aanstaat. Maar waarom wil je een pc zonder videokaart? Heb je er geen dan? Anders koop je gewoon zo'n goedkoop meuk kaartje met 2 mb erop 2ehands voor 25 piek ofzo. Dat voldoet prima voor een server.

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
ff zoeken levert zat op:

dit bijvoorbeeld...

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 15:06 schreef het_beest het volgende:
Jah, een computer moet altijd uit minstens 3 onderdelen bestaan, nml. proc, memory, videokaart, jah en dan natuurlijk het mobo enzo. Ander kun je niet merken, maar als je de proc/memory of videokaart weghaald begint hij ook te piepen als het goed is. Dus er moet wel een videokaart in. Tenzij die misschien hot-swappeble is, dan zou je hem misschien er uit kunnen trekken als de pc aanstaat. Maar waarom wil je een pc zonder videokaart? Heb je er geen dan? Anders koop je gewoon zo'n goedkoop meuk kaartje met 2 mb erop 2ehands voor 25 piek ofzo. Dat voldoet prima voor een server.
Kheb op zeer korte termijn een vid. kaart nodig...
Er komt wel weer een kaartje in.

Is PCI niet hot-swappable dan :?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:44
Op donderdag 13 september 2001 15:34 schreef stokkie het volgende:

[..]

Kheb op zeer korte termijn een vid. kaart nodig...
Er komt wel weer een kaartje in.

Is PCI niet hot-swappable dan :?
>:) serieus? nee zeker niet :7

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Vroeger bij sommige mobo's moest je altijd nog het toetsenbord er in hangen :? :)

Verwijderd

Je kunt booten met een pci kaartje en die als je geboot bent er snel uittrekken. Dit kan werken, een vriend van mij doet het ook :-)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
is niet nodig
in je bios
halt on all errors uitzetten

en tada daar bootie zonder vid kaart

Verwijderd

hehe dat doet ie dus niet!

ik heb al verscheidene malen zoiets dergelijks geprobeerd.
Enig resultaten bleven uit. Wat wel een optie is en ook werkt is dat je je vidkaart eruit trekt nadat je hem kunt pingen. Dan draait ie gewoon, (niet altijd stabiel) door. Je kunt het beste maar een mobootje kopen waar een videouitgang onboard zit.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt booten met een pci kaartje en die als je geboot bent er snel uittrekken.
Moet je vooral doen bij een server als je per sé het risico wil lopen dat mobo en/of videokaart een keer de geest geven. Het is iig niet bepaald een professionele oplossing, dus ik zou het zo niet doen.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
volgens mij is het topic al ruim 2 jaar oud....

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Dat is een zeer scherpe observatie!

Overigens hebben wij wel gewoon servers draaien die hun video via de seriele poort naar buiten schieten. Moederbord moet dit wel ondersteunen denk ik. Zijn Solaris bakkies (En nee het is geen onboard video)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude }:O :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.