Nieuwe Gaming computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars.nijhuis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08 18:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal voornamelijk gebruikt worden voor Gaming. De games die ik voornamelijk speel zijn World of Warcraft, Call of Duty, PUBG. Uiteraard wil ik wel graag klaar zijn voor nieuwe zwaardere games die uit gaan komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget dat ik heb voor dit systeem is rond de €1600,-. Hier zit de processor niet bij in aangezien ik een AMD 7800x3d van een collega heb overgenomen voor €250,-. Deze heeft hij nog maar een half jaar gebruikt dus lijkt mij een goede deal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enigste dat reeds aanwezig is voor dit systeem is dus de processor (AMD 7800x3d).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een up-to-date gaming computer waarbij ik ieder geval 2TB opslag wil. Verder laat ik mij graag adviseren door jullie aangezien ik niet genoeg ervaring heb in het samenstellen van de juiste gaming systemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Kast zou ik graag niet al te groot willen hebben en het geluid uiteraard zo stil mogelijk. Verder geen bepaalde eisen of wensen.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb al reeds een systeem samengesteld waarbij de processor dus eruit gelaten is aangezien ik deze al reeds heb aangeschafd (AMD 7800x3d). Ik zou graag willen dat jullie het systeem bekijken en laten weten waar jullie wellicht een aanpassing zouden doen en waarom. Het systeem is grotendeels samengesteld doormiddel van de Best Buy Guide - Beste 4K Game PC. Daarnaast heb ik ook reviews gelezen over de onderdelen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 7900 XT GAMING OC 20G€ 699,-€ 699,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 92,-€ 92,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition€ 57,85€ 57,85
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5€ 111,60€ 111,60
1VoedingenThermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart€ 121,05€ 121,05
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 128,99€ 128,99
Totaal€ 1.379,49

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:53
prima lijst. Corsair heeft eventueel de goedkopere uitvoering: Corsair 3000D Airflow Tempered Glass, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:47
Je behuizing komt standaard maar met 2 fans. Mogelijk is uitvoering: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm of uitvoering: Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm dus interessant om erbij te kopen, of zorg je voor meer airflow in je behuizing door bovenin een AIO te plaatsen.

De combinatie van je huidige gekozen cpu koeler+die extra losse casefans heb je namelijk ook iets als uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 280 voor.

[ Voor 51% gewijzigd door NESFreak op 11-11-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

Dit moederbord heeft geen PCIe-5.0 voor de GPU. Nou is dit niet direct nodig en volgend jaar ook nog niet, maar over 5+ jaar wellicht wel. Je kan voor iets extra geld een moederbordje met PCIe-5.0 GPU aansluiting nemen. Zelf heb ik de uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI en die voldoet mij pirma.

Als SSD kan ik je de uitvoering: Kingston KC3000 2TB aanbevelen, klein beetje duurder, iets betere specs. Hoewel het verschil klein is.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars.nijhuis
Nog wel een vraag van mijn kant:

Ik lees in sommige reviews dat de Gigabyte Radeon RX 7900 XT GAMING OC 20G wel wat luider is onder heavy load. Zijn er betere uitvoeringen van de RX 7900XT op de markt die wellicht wat stiller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:17

Thomg

Aww yiss

De Hellhound heeft een van de beste koelers.
uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6

Loop je wel de 50 euro cashback mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars.nijhuis
Iemand wellicht ervaring met de Gigabyte variant en of deze ook daadwerkelijk meer geluid produceert onder heavy load?
Pagina: 1