monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik zoek een?
monitor voor thuiskantoor

Wat is je budget?
200-250 (iets naar boven kan ook nog wel) -> maak er maar +- 350 van...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sinds mijn allereerste Samsung monitor vlak buiten de garantie de geest gaf en mijn huidge 13 jaar oude LG monitor nog prima werkt neig ik nu ook weer naar een LG, maar sta open voor alternatieven

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een monitor voor mijn thuiskantoor. Mijn huidge pc heeft nog een 19" monitortje :+ , maar op het werk, werk ik met een AOC 4K monitor wat erg prettig werkt..Ik zoek nu dus een nieuwe monitor voor thuis. Vroegah ging je dan naar de winkel waar je genoeg keus had om te kiezen, maar dat valt tegenwoordig tegen. Nu ik online een keuze moet gaan maken vind ik dat lastiger, dus vandaar jullie hulp.

De monitor moet aangesloten worden (via nog aan te schaffen HP G5 USB-C) dockingstation op een HP 860 G10 Elitebook en op mijn nog te bouwen nieuwe micro-pc op basis van een (vermoedelijk) Ryzen 5 8600G icm een Asrock Deskmini X600.

Wat ik zelf in eerste instantie via de BGG had gevonden was een
LG 27UL550P-W Wit

edoch dacht ik toen, waaom niet een maatje groter, want meer werkoppervlak:
LG 32UR500-B Zwart

maar toen dacht ik, als ik meer werkoppervlak wil, dan is misschien een ultra-wide interessant:

LG 34WQ500-B Zwart

Ik wil hem dus gebruiken voor standaard kantoortaken en prive voor wat fotowerk en browsen etc. Gamen doe ik nauwelijks/niet meer.

Ik vind het opmerkelijk dat de ultra-wide goedkoper is dan de 27", maar kan niet echt vinden waar het hem in zit. En ik neig momenteel eerder naar een keuze tussen deze 2 dan de 32", maar als iemand nog goede suggesties/opmerkingen heeft hoor ik dat graag. Ook andere zaken waar ik niet echt over nagedacht heb. Sowieso heb ik nooit op een ultra-wide gewerkt, maar het lijkt me handig om zo nog eenvoudiger meerdere vensters naast elkaar open te hebben staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-11-2024 11:33 ]

Hi Ha Hopjesvla

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27

BCC

De resolutie van die 27" is veel hoger (4k) dan die van de ultrawide? Zeker voor een 34" is de DPI veel lager. Ultrawide is erg persoons afhankelijk - ik vind het super maar sommige mensen kunnen het niet handelen dat de regels in hun excel sheet niet meer recht zijn.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
BCC schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:49:
De resolutie van die 27" is veel hoger (4k) dan die van de ultrawide? Zeker voor een 34" is sde DPI veel lager Ultrawide is erg persoonsafhankelijk - ik vindt het super maar sommige mensen kunnen het niet handelen dat de regels in hun excel sheet niet meer recht zijn.
aha, ik dacht dat het in dit geval afhankelijk was van de verhouding van de 34". Je zou dan dus eigenlijk een hogere resolutie willen om het vergelijkbaar te willen met de 27"?
Wat bedoel je met de regels in Excel?

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 11-11-2024 10:52 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja, bij de tweakers kenmerken staat dat als pixeldichtheid (ppi) - de Widescreen is 83 ppi en de 27" 163 ppi - dus bijna twee maal zo scherp.

Op een ultrawide zijn horizontale lijnen boven en onder in je beeld optisch "krom".
Random eerste voorbeeld van Google image:
Afbeeldingslocatie: https://www.outofbit.it/wp-content/uploads/2022/04/monitor-ultrawide-excel-scaled.jpg

Sommige mensen vinden dat verschrikkelijk :) Voor Excel is 83 ppi trouwens prima, maar ik zou nu geen nieuwe monitor meer kopen < 90 ppi.

[ Voor 86% gewijzigd door BCC op 11-11-2024 10:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
BCC schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:53:
Ja, bij de tweakers kenmerken staat dat als pixeldichtheid (ppi) - de Widescreen is 83 ppi en de 27" 163 ppi - dus bijna twee maal zo scherp.

Op een ultrawide zijn horizontale lijnen boven en onder in je beeld optisch "krom".
Random eerste voorbeeld van Google image:
[Afbeelding]

Sommige mensen vinden dat verschrikkelijk :) Voor Excel is 83 ppi trouwens prima, maar ik zou nu geen nieuwe monitor meer kopen < 90 ppi.
wellicht dat ik daarom de 27" op het werk fijn vind werken, zelfs goed uitgezoomd veel scherpe info op het scherm.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

LG heeft ook een 34" ultrawide met 110 ppi en 100Hz en HDR - dus als je in deze prijsklasse een Ultrawide wil, zou ik voor die gaan uitvoering: LG 34WR50QK-B Zwart

Die is er ook met USB Hub, dan heb je mogelijk de docking niet meer nodig - https://tweakers.net/pricewatch/compare/2117826;2008810/

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 11-11-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
BCC schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:04:
LG heeft ook een 34" ultrawide met 110 ppi en 100Hz en HDR - dus als je in deze prijsklasse een Ultrawide wil, zou ik voor die gaan uitvoering: LG 34WR50QK-B Zwart

Die is er ook met USB Hub, dan heb je mogelijk de docking niet meer nodig - https://tweakers.net/pricewatch/compare/2117826;2008810/
dat klinkt als een goed alternatief inderdaad!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Een update..nu BF er aan komt wil ik wellicht toch mijn slag slaan als dat voordelig is.

Ben er nog steeds niet helemaal over uit maar wel dat ik een 4K scherm wil. en toch geen ultrawide. Ik vind dat erg prettig werken nu op mijn werk. Minimaal 27", maar 32"is wellicht nog fijner. USB-PD 90W en/of iets KVM achtig lijkt me verder erg handig voor mijn aangesloten laptop. Scheelt weer een docking station.

Nu zit ik dus wel elke keer te dubben tussen IPS of VA. IPS met z'n glow, VA met z'n black smearing. Ik kan hier niet echt een keuze in maken hoe erg alles nu echt is afkomstig van mijn 19" TN paneeltje?

De shortlist tot nu toe:

LG UltraFine 27UQ850-W
Pro's: 32", IPS, prijs ------ Con's: geen USB-PD, IPS glow(?)

LG 32UP55NP-W
Pro's: 32", prijs, USB-PD ---- Con's: VA

LG 32UQ850V-W.AEU
Pro's: 32", IPS, USB-PD ---- Con's: vooral prijs, IPS glow(?)

LG UltraFine 27UQ850V-W
Pro's: prijs, IPS, USB-PD ---- Con's: 27", IPS glow(?)

Mits BF wel een erg goede deal op de LG 32UQ850V-W.AEU lijkt me de LG 32UP55NP-W de beste deal. Maar hoe erg is dat VA black smearing nu echt? Iemand nog andere opmerkingen?

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1