Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Bak
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-03 20:53
wie kan mij vertellen wat dit voor schakelaar is?

zit op het moederbord van een laptop en lijkt contact te maken als de kap dicht is, maar daarvoor zitten ook al een ander switch op het moeder bord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQZdCrVbNSxP55DAwisVqiYe3zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTXgvBW0S3pnQPjE8hxsHYxe.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40

D4NG3R

kiwi

:)

Waarschijnlijk gewoon een 2e open-chassis sensor. Het is niet ongebruikelijk dat een laptop er daar meer dan 1 van heeft - zeker wanneer de gehele achterkant verwijderd dient te worden om bijv. het geheugen aan te vullen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Bak
ja zoiets dacht ik ook, maar hoe heet zo'n specifieke schakelaar, als ik m zou moeten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
Het lijkt geen schakelaar, puur een contact punt.

SMD Spring Finger Contacts, emi contact spring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:07
Dit lijkt op een EMI / RFI contact. Deze zijn bedoeld om verbinding te maken met geleidende delen van de behuizing om EMI straling tegen te gaan.
Deze zijn te koop Digikey
Deze zou ook als schakelaar kunnen dienen maar om te weten of deze wel of niet goed is nog zal je deze moeten meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco Bak
het contact maakt verbinding met de plastic achterkant dus verder geen geleiding, maar ik zal m eens doormeten, ontzettend bedankt, hier kan ik verder mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Marco Bak schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:31:
het contact maakt verbinding met de plastic achterkant dus verder geen geleiding, maar ik zal m eens doormeten, ontzettend bedankt, hier kan ik verder mee
De plastic behuizing van een laptop is aan de binnenkant voorzien van een geleidende laag, dit om te voldoen aan lagere emissie stralingen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1