Synologie DiskStation DS1823xs+ advies HDD vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58
Ik neus wat rond naar een NAS. ik verwacht in maart dat ze met de update komen van de DiskStation DS1823xs+ komen. Waar ik tegen aan loop is dat ik mijn huidige disks wil inzetten als basis voor een synology diskstation en als ik kijk naar de compatibility lijst dan zie ik voor 20tb schijven alleen synology schijven en geen western digital of hgst. ik heb zelf 5x WD Ultrastar DC HC560, 20TB drives liggen. wel lees ik dat niet compatibel schijven tegen dingen kunnen aanlopen. ik vind de 100%+ prijsverschil en max 18tb schrijven een probleem om synology schijven te kopen. heeft iemand ervaring met non compatible schrijven in een NAS van hun ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Synology is rare dingen aan het doen, zoals functionaliteit verwijderen in updates en sturen op hun eigen schijven en niet langer testen van 3rd party schijven en insteekkaarten. Doe daarmee wat je wil.

Het is al vaker vastgesteld dat andere schijven meestal wel werken, je weet het helaas pas zeker als je de NAS al hebt, maar omdat Synology alleen hun eigen schijven wil verkopen zetten ze geen tot nauwelijks nieuwe non-Synology schijven meer op de lijst.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:15
Ergens op YT (Nascompares?) video gezien dat het veelal Toshiba en Seagate disk zijn.
Maar 100% zeker weet ik het niet.

Ik heb Ironwolf pro's in mijn 1821+ zitten. 100% approved, maar toch een foutmelding op compatibiliteit.
Maar werken verder prima.

[ Voor 36% gewijzigd door reinier68 op 11-11-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58
@nelizmastr @reinier68
Het is inderdaad pushen van hun eigen hdd wat niet meer zouden moeten zijn dan WD/HGST (Samething) rebranded schijven. die eventueel anders zijnde firmware op die schrijven kan een ding zijn.

het pushen van eigen hdd's is puur vanwege de marge. als je het verschil ziet in prijs schieten de tranen in je ogen van het lachen of van het huilen, daar ben ik nog niet uit maar dit maakt het voor mij ook een deal/no deal. dan bouw ik liever een eigen windows server oplossing. dan mis je wel wat zaken die handig zouden kunnen zijn. ander ding is dat het wel een erg locked in systeem is. maar die hdd's houden me er al een tijdje bij weg.