Geen adminstrator rechten Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Hallo allemaal, ik heb een probleem met de administrator rechten in Windows 11, ik kan apparaatbeheer niet in omdat ik de rechten niet zou hebben echter als ik de rechten check bij "gebruikers" dan staat er wel adminstrator.
Ik heb vanalles proberen te vinden via google en youtube en kwam uiteindelijk bij een filmpje uit die mij aanraadde om safe te booten en dan via regedit wat wijzigingen te maken maar ook hier loop ik vast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6srUegq9e9OkFsPy2Oa9fPBiUlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwPrALtQDaHDajGkRko909Wv.jpg?f=fotoalbum_large
...

Het bewuste youtube filmpje:

YouTube: Solved: Lost admin rights in Windows 11

Ik word er gek van en wil voorkomen dat ik opnieuw Windows moet installeren, is er een manier om dit te fixen?

Alvast hartelijk bedankt!!!!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Je kan proberen een nieuw account aan te maken welke ook admin is.
Daarmee inloggen en je huidige profiel omzetten naar "gebruiker", herstarten en inloggen als gebruiker.
Daarna terug naar je nieuwe admin account en je oude bestaande account weer naar admin omzetten.

Kan zijn dat er een aantal registers worden bijgewerkt/hersteld

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Heb ik zojuist geprobeerd, mijn vriendin had een account en heb haar van mij uit "administrator" gemaakt wat dus blijkbaar kon.
Daarna ingelogd op haar account en via instellingen --> gebruikers, mijn account geselecteerd en deze bleek dus al op administrator te staan.
Weer ingelogd op mijn account en als ik apparaatbeheer wil openen krijg ik het volgende bericht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kocZmspVp3AMmRP2js63TR6Nz1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wuXSRNSdshQbT3Tqx2ZbhME.png?f=fotoalbum_large

Belachelijk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Recente installatie? Ik neem aan eigen laptop gezien gmail.account.

Wat gebeurd er als je in haar account device manager apparaatbeheer probeert te openen?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 12-11-2024 20:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:04
Het lijkt erop dat er een group policy actief is?
Is de computer misschien gebruikt in een bedrijfsomgeving/account?

Google: This operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Geen recente installatie zie bijlage
Account dat ik gebruik is het eerste account waarmee ik heb geregistreerd bij verse installatie, de gmail is mijn main gmail account die ik gebruik voor het inloggen bij microsoft aangezien het blijkbaar verplicht is om in te loggen met een Microsoft account bij windows

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AO3aV4gyrKTJnjTHBZ1_eXXbXL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwD6RCNtXByhT9POMPgA4ImY.png?f=fotoalbum_large

Het is op mijn desktop pc en kan me niet heugen dat ik hier eerder tegenaan ben gelopen, durf dus niet te zeggen of het een recent probleem is.

Ik wil herinstallatie graag vermijden, ik heb tot Windows 11 altijd gewerkt met niet legale versies totdat dit niet goed meer werkte, heb toen deze versie online gekocht voor een prikkie (cd key) en de installatie via een bootable USB gedaan, kan het zijn dat deze "goedkope" Windows versie inherent restricties heeft? wat me zelf sterk lijkt.

Ik ga nu kijken of ik via het account van mijn vriendin wel in apparaatbeheer kan komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ssilverhaze op 12-11-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Ongelooflijk, het account van mijn vriendin mag dus wel apparaatbeheer in!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Ssilverhaze ik gebruik ook gewoon cd key serials. Optie is wellicht om een nieuw accoutn voorjezelf aan te maken met admin rechten, even je /user folder kopieren en je kan op zich dan gewoon door denk ik zonder herinstallatie.

Alternatief is: Je kan rufus gebruiken bij een herinstallatie waarbij je de install kan forceren op een local account, rufus past dan de iso aan op de USB stick. Maar je wil geen herinstallatie natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 12-11-2024 21:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

"de gmail is mijn main gmail account die ik gebruik voor het inloggen bij microsoft aangezien het blijkbaar verplicht is om in te loggen met een Microsoft account bij windows"

Het is nog steeds mogelijk Windows 11 (24H2) te instelleren met een lokaal account.
Heb dit gisteren nog gedaan.

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@r44 eergister kon ik die optie niet vinden in een 24H2 install met de windows media creeation tool voor USB. Gebruik je een andere route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 12:28
franssie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:02:
@r44 eergister kon ik die optie niet vinden in een 24H2 install met de windows media creeation tool voor USB. Gebruik je een andere route?
geen LAN/WAN kabel aansluiten of WiFi configuren tijdens de installatie,dan kan het nog steeds zonder

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Djampire schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:05:
[...]

geen LAN/WAN kabel aansluiten of WiFi configuren tijdens de installatie,dan kan het nog steeds zonder
Dan moet ik beter kijken blijkbaar want ik kwam geen stap verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 10:26
franssie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:13:
[...]

Dan moet ik beter kijken blijkbaar want ik kwam geen stap verder.
Zorgen dat het apparaat geen internet heeft en dan shift + f10 het volgende commando uitvoeren

"OOBE\BYPASSNRO"

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 10:26
Ssilverhaze schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:44:
Heb ik zojuist geprobeerd, mijn vriendin had een account en heb haar van mij uit "administrator" gemaakt wat dus blijkbaar kon.
Daarna ingelogd op haar account en via instellingen --> gebruikers, mijn account geselecteerd en deze bleek dus al op administrator te staan.
Weer ingelogd op mijn account en als ik apparaatbeheer wil openen krijg ik het volgende bericht

[Afbeelding]

Belachelijk :(
Is gewoon een policy die actief is gezet.

Kijk eens in gpedit.msc

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

franssie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:02:
Neen ik gebruik de zelfde route.
Zorg dat je geen Internet verbinding heb kabel eruit. als bij het scherm komt U gaat verbinding maken met
een Net werk druk dan op Shift en F10.

en dan OObe\Bypassnro en dan op enter.
De Installatie van Windows start opnieuw en nu kan je een Lokaal account aanmakendruk dan op ik heb geen Internet

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Dankje voor alle reacties!!! ik ben even druk geweest ga er deze week mee aan de slag, wellicht dat de optie om een nieuwe username aan te maken en dan de user folder te kopieren de makkelijkste is.
Nogmaals dank!!
Pagina: 1