Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1) Simracing op 3 bestaande DVI monitoren met resolutie 1920x1080 DVI voor games als Assetto Corsa Competizione, Forza Motorsport, iRacing e.d.
2) Davinci Resolve Video editing op een 3840x2160 (4K) HDMI scherm. Belangrijk is dat (gratis) Davinci de videokaart ondersteunt voor hardware encoding. Ik wil ook overstappen naar de AV1 codec.
3) In de toekomst wil ik misschien ook met een 3D bril simracen, het systeem moet dit dus aankunnen.
4) Er moet ruimte zijn voor de volgende onderdelen die ik al heb, daarom kast met ruimte voor 1 externe bay:
• 1394/firewire PCIe kaart
• 3.5” Harddisk SATA-600
• 5.25” Blu-ray recorder SATA-150
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro maar minder mag ook. Ik zet alles zelf inelkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het budget heeft betrekking op een kaal systeem zonder monitoren/keyboard/muis/OS
Bestaande Seagate Exos X18 SATA-600 3.5” Harddisk waar alle media op komt te staan heb ik al. Het videomateriaal wat ik bewerk en games komen op een SSD te staan, 2TB is daarvoor voldoende.
Blu-ray recorder, SATA-150, 5.25” intern neem ik mee naar het nieuwe systeem
1394/firewire PCIe kaart neem ik ook mee naar het nieuwe systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Ik twijfel wel tussen de ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC
en de Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 OC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Wel componenten die goed verkrijgbaar zijn bij de gerenomeerde zaken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een witte kast. Verlichting/LEDs vind ik leuk maar is geen absolute must.
(gewijzigd) SPDIF optische audio aansluiting op moederbord voor 5.1 geluid in mijn sim rig
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Meest kosten efficiente systeem binnen budget voor zowel triple-screen simracing als Davinci Resolve. De performance voor het simracen is het belangrijkste, dat video encoden wat langer duurt is geen probleem, Davinci moet wel soepel lopen tijdens het monteren van de videos.
Ik weet echt niet wat voor (AMD) processor ik moet kiezen die het beste past bij budget en eisen.
1) Simracing op 3 bestaande DVI monitoren met resolutie 1920x1080 DVI voor games als Assetto Corsa Competizione, Forza Motorsport, iRacing e.d.
2) Davinci Resolve Video editing op een 3840x2160 (4K) HDMI scherm. Belangrijk is dat (gratis) Davinci de videokaart ondersteunt voor hardware encoding. Ik wil ook overstappen naar de AV1 codec.
3) In de toekomst wil ik misschien ook met een 3D bril simracen, het systeem moet dit dus aankunnen.
4) Er moet ruimte zijn voor de volgende onderdelen die ik al heb, daarom kast met ruimte voor 1 externe bay:
• 1394/firewire PCIe kaart
• 3.5” Harddisk SATA-600
• 5.25” Blu-ray recorder SATA-150
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro maar minder mag ook. Ik zet alles zelf inelkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het budget heeft betrekking op een kaal systeem zonder monitoren/keyboard/muis/OS
Bestaande Seagate Exos X18 SATA-600 3.5” Harddisk waar alle media op komt te staan heb ik al. Het videomateriaal wat ik bewerk en games komen op een SSD te staan, 2TB is daarvoor voldoende.
Blu-ray recorder, SATA-150, 5.25” intern neem ik mee naar het nieuwe systeem
1394/firewire PCIe kaart neem ik ook mee naar het nieuwe systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Ik twijfel wel tussen de ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC
en de Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 OC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Wel componenten die goed verkrijgbaar zijn bij de gerenomeerde zaken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een witte kast. Verlichting/LEDs vind ik leuk maar is geen absolute must.
(gewijzigd) SPDIF optische audio aansluiting op moederbord voor 5.1 geluid in mijn sim rig
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Meest kosten efficiente systeem binnen budget voor zowel triple-screen simracing als Davinci Resolve. De performance voor het simracen is het belangrijkste, dat video encoden wat langer duurt is geen probleem, Davinci moet wel soepel lopen tijdens het monteren van de videos.
Ik weet echt niet wat voor (AMD) processor ik moet kiezen die het beste past bij budget en eisen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 189,99 | € 189,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6 | € 583,10 | € 583,10 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air RGB White TG Clear | € 94,42 | € 94,42 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 A-RGB (Black) | € 32,98 | € 32,98 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 98,45 | € 98,45 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 121,05 | € 121,05 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (met heatsink) 2TB | € 143,40 | € 143,40 |
Totaal | € 1.432,39 |