Laptop opladen dmv USB-C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leii
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-04 09:53
Mijn vraag
Kan ik instellingen op mijn laptop omzeilen of aanpassen waardoor ik met een GaN mijn laptop via USB-C kan opladen? Of andere manieren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb onlangs een tweedehands HP ProBook 445 G9 14 inch laptop aangeschaft. De vorige eigenaar kon wel met een HP dock via USB-C opladen. Het lijkt erop dat HP geen universele opladers ondersteunt?

- Symbolen op de laptop: bliksemschicht en PD.
- De originele HP oplader gebruikt 45 Watt.
- Aangeschafte producten: UGREEN Nexode 100W USB C-oplader GaN en Anker USB-C tot USB-C kabel.
- Meldingen die ik krijg: "HP raadt aan om een voedingsbron van HP te gebruiken" en "Het vermogen van de Smart voedingsadapter is te laag voor deze computer". Deze laatste melding lijkt mij eigenlijk sterk?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Google word ik niet veel wijzer tot nu toe. Ik hoor het graag, bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
Weet niet of het daadwerkelijk werkt, maar gezien de meldingen ga ik er vanuit dat er HP bloatware op de laptop staat. Je zou dit kunnen proberen te verwijderen.

Je kunt ook proberen om een Linux live usb te booten en te kijken of de laptop überhaupt oplaad via USB-C.

Sowieso zou ik na de overname van een laptop een verse installatie van Windows op de laptop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:43
Over een enkele USB-C poort kan die lader iig voldoende prik leveren en de kabel is ook OK.

Het voordeel van PD is dat het universeel zou moeten zijn.

Check eens bij HP voor een bios update. Voor de 450 G9 is er een bios update met een PD Controller fix. Wellicht voor de 445 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
USB-PD is erg gevoelig voor:
1. De juiste kabel. Als die Anker niet werkt, probeer eens een andere.
2. De juiste voedingsspanningen. Jouw laptop kan vragen om 5V, 9V, 12V, 15V of 20V en als die adapter een trapje mist kan de laptop deze error geven.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb zelf een Probook 450 G10, en die laadt prima op met zowel een UGREEN Nexode Pro 160W als met een Baseus 100W GaN lader

Gebruik je wel poort C1 of C2 op die lader? Poort C3 kan maar max 22,5W leveren.
En heb je niet ook nog wat anders er aan hangen? Het max vermogen van dat ding is 100W totaal; sluit je meer apparaten aan, dan wordt het vermogen per poort beperkt;

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media-library-service-media/4c2e4b6b-e3f7-4cf3-9f60-3f573eff8f8e.__CR0,0,1464,600_PT0_SX1464_V1___.png
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media-library-service-media/7285e2ca-9090-4723-a418-1fb480e31987.__CR0,0,1464,600_PT0_SX1464_V1___.png
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media-library-service-media/5ece00a4-0b6a-4124-907b-36176eae5586.__CR0,0,1464,600_PT0_SX1464_V1___.png

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

@Leii Juiste poort van de Ugreen en juiste kabel gebruiken.

Ik heb ook een Ugreen (12V en 230 van 60w) maar hier nu alleen een anker 45W usb blok met vier uitgangen.
Op de 45W USB C uitgang, werfkt het prima met een Action kabel van 1,5 meter en 1,49 EUR.

Betreft de Sologic, USB-C to USB-C kabel, 1,5 meter, zegt rated te zijn op 60W, nou 45W maakt ie waar.

EAN eindigt op 335303.

Vandaag gekocht voor dat doel namelijk (een surface Go 3 maar die heeft ook minimaal een x aantal Watt nodig).

EDIT: al zouden die Ankers ook prima moeten zijn, heb veel Anker spul en dat levert bij mij altijd, dus wellicht niet de juiste poort in de Ugreen.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 10-11-2024 19:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leii
oohh schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:03:
Weet niet of het daadwerkelijk werkt, maar gezien de meldingen ga ik er vanuit dat er HP bloatware op de laptop staat. Je zou dit kunnen proberen te verwijderen.

Je kunt ook proberen om een Linux live usb te booten en te kijken of de laptop überhaupt oplaad via USB-C.

Sowieso zou ik na de overname van een laptop een verse installatie van Windows op de laptop zetten.
Schone installatie staat er op! HP bloatware staat er inderdaad op. Kan ik eens proberen!
XelaRetak schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:04:
Over een enkele USB-C poort kan die lader iig voldoende prik leveren en de kabel is ook OK.

Het voordeel van PD is dat het universeel zou moeten zijn.

Check eens bij HP voor een bios update. Voor de 450 G9 is er een bios update met een PD Controller fix. Wellicht voor de 445 ook.
Bios update zal ik even controleren of die er is!
Juup schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:52:
USB-PD is erg gevoelig voor:
1. De juiste kabel. Als die Anker niet werkt, probeer eens een andere.
2. De juiste voedingsspanningen. Jouw laptop kan vragen om 5V, 9V, 12V, 15V of 20V en als die adapter een trapje mist kan de laptop deze error geven.
SambalBij schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:10:
Ik heb zelf een Probook 450 G10, en die laadt prima op met zowel een UGREEN Nexode Pro 160W als met een Baseus 100W GaN lader

Gebruik je wel poort C1 of C2 op die lader? Poort C3 kan maar max 22,5W leveren.
En heb je niet ook nog wat anders er aan hangen? Het max vermogen van dat ding is 100W totaal; sluit je meer apparaten aan, dan wordt het vermogen per poort beperkt;
franssie schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:27:
@Leii Juiste poort van de Ugreen en juiste kabel gebruiken.

Ik heb ook een Ugreen (12V en 230 van 60w) maar hier nu alleen een anker 45W usb blok met vier uitgangen.
Op de 45W USB C uitgang, werfkt het prima met een Action kabel van 1,5 meter en 1,49 EUR.

Betreft de Sologic, USB-C to USB-C kabel, 1,5 meter, zegt rated te zijn op 60W, nou 45W maakt ie waar.

EAN eindigt op 335303.

Vandaag gekocht voor dat doel namelijk (een surface Go 3 maar die heeft ook minimaal een x aantal Watt nodig).

EDIT: al zouden die Ankers ook prima moeten zijn, heb veel Anker spul en dat levert bij mij altijd, dus wellicht niet de juiste poort in de Ugreen.
Qua vermogen ging ik er vanuit dat de GaN + kabel wel voldoende vermogen zouden leveren. Ik heb poort C-1 en C-2 gebruikt (er staat ook aan gegeven dat het voor laptop is). Heb ook nog alle andere poorten geprobeerd, en ook geprobeerd met geen andere apparaten eraan. Zou nog eens een andere kabel kunnen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

Leii schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:06:
<>
Qua vermogen ging ik er vanuit dat de GaN + kabel wel voldoende vermogen zouden leveren. Ik heb poort C-1 en C-2 gebruikt (er staat ook aan gegeven dat het voor laptop is). Heb ook nog alle andere poorten geprobeerd, en ook geprobeerd met geen andere apparaten eraan. Zou nog eens een andere kabel kunnen proberen!
Lader en kabel moeten het kunnen leveren op specs, en BOIS update is altijd goed.

Let wel, dat niet altijd het laad lampje gaat branden ; en je het ingelogd het beste in de laptop taakbalk kan controleren of ie echt niet of wel oplaadt.
Bij mij HP zit de USB aan de andere kant van het laad lampje, mijn surface heeft geen laad lampje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leii
Alles is up to date, dus ligt helaas ook niet aan de BIOS. Ander kabel moet ik nog even aanschaffen om uit te proberen.
Verder staat er heel veel HP bloatware op, ik weet niet of het handig is om alles te verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij de melding:
Het vermogen van de Smart voedingsadapter is te laag voor deze computer

Laadt de laptop dan ook echt niet op of krijg je alleen deze melding?

Heb ook zo’n melding bij mijn Dell laptop als ik hem via usb-c aansluit op een monitor, die levert net te weinig aan stroom, maar het werkt verder wel (ook opladen). Misschien dat ie niet oplaadt als het systeem continue op 100% draait, maar dat doe ik bijna nooit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1