Allround speakerset gezocht voor circa 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roni3001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-11-2024
geluidsinstallatie/speakers set voor mijn gaming pc

ik ben op zoek naar een geluidsinstallatie voor mijn game pc. Ik speel daarop verschillende spellen zoals hellblade, assassin Creed, shooters zoals battlefield maar ook City Bilders zoals city skyline 2 of anno 1800. Ik draag nu een headset bij al deze games. Echter vind ik dat soms vervelend en daarom wil ik graag muziek vanuit mijn speakers. Bijvoorbeeld bij hellblade is mijn headset bijna essentieel met de 360 sound (quantum sound volgens JBL). Maar bij games zoals een city builder heb ik de headset niet nodig. Ik wil dan goede muziek afspelen met hoge kwaliteit. Ik ben ook niet vies van OSRS. Deze game combineer ik vaak met YouTube/Netflix, lekker afk. Ook dan heb ik liever geen headset op. Verder luister ik graag muziek op de achtergrond, bijvoorbeeld met klusjes in mijn woning. Nu draag ik vaak mijn headset daarvoor. Dat zou ik ook graag via speakers willen. Kort om, lekker divers gebruik van mijn pc. Ik wil daarbij niet altijd een headset dragen

mijn budget ligt ergens rond de 500 euro. Echter, is er een mega allround speaker set beschikbaar ben ik bereid meer te betalen.

wat ik al heb is een pre build gaming pc met een 4070 ti. Hier zit geen geluidskaart in. Stel een geluidskaart is nodig voor optimaal geluid, ben ik daar ook nog wel te bereidt om te kopen. (Echter weet ik daar totaal niets van)

wat ik zelf al heb gevonden zijn de Logitech Z906 en de steel series Arena 9 5.1. (volgens mij ook relatief oudere modellen) Ik heb verder geen merk voorkeur. Ik heb wel het idee dat als ik zoek naar speakers, ik maar weinig resultaat krijg. Of dat het aanbod gewoon laag is.

Zijn er mensen die een goede speakerset hebben? Wat zijn jullie ervaringen en welke opties moet ik absoluut wel of niet hebben? Tevens, ik neig naar een 5.1 systeem. Dat zou prima in mijn (game) kamer passen. Ik sta open voor suggesties 🙏🙏.

Ps: mogelijk dat ik in de toekomst mijn pc aansluit op een beamer, of de beamer op google chrome cast. Goede speakers zouden dan geweldig zijn 🙏

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik zou zeggen haal een 2e hands setje actieve boekenplank speakers voor je PC. Dat is het makkelijkste want dan ben je ook geen extra geluidskaarten nodig.

Heb zelf een Razer Nommo gehad, 2e hands kun je ze vinden voor <25euro en er komt prima geluid uit. En nu dan een setje polk xt20's met een losse 2.0 versterker erbij, verschil is wel hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

500 euro is veel geld, maar tegelijkertijd is het in audiovideoland heel snel op.

Meestal is mijn advies om bij een beperkter budget eens bij Teufel te kijken. Hun Ultima 40 sets (vanaf 800 euro, met vloerstaanders) zijn qua prijskwaliteit onverslaanbaar. Als hun 5.1 packages (Teufel Ultima 20, vanaf 550 euro) net zoveel waar voor hun geld bieden dan kan je er bijna niet mis mee gaan. Je kunt bij Teufel alles thuis laten bezorgen en uitgebreid testen en dan beslissen of je het wilt houden of niet. Kijk voor ervaringen eens in dit topoic [Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? De 40's heb ik wel zelf gehoord; die zijn prima. De 20's heb ik niet gehoord.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roni3001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-11-2024
Kijk dat kende ik al niet haha. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Je wil denk ik niet specifiek naar PC speakers zoeken, misschien is daarom het aanbod laag.

Zoek een goede actieve speaker in boekenplank formaat, die hebben een ingebouwde versterker en kan je daardoor veelal prima direct op de PC aansluiten. Als ze ook nog een digitale ingang hebben dan heb je in je PC geen (goede) geluidskaart nodig. Kijk even wat je moederbord voor aansluitingen heeft.

Teufel is inderdaad een goede optie. Die had ik eerst, maar nu al anderhalf jaar deze uitvoering: Klipsch Reference R-40PM (Zwart)

Maar geluid is persoonlijk. Dus luister waar mogelijk, maar ook je kamer speelt een grote rol met dit soort speakersets.

Hier zijn nog wat opties
https://www.hifiklubben.n...luidsprekers%20-%20Actief
Pricewatch categorie: Speakers

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Roni3001 ik heb je topictitel aangepast naar wat je zoekt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1