Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:49
Goedemiddag allen,

Weet 1 van jullie welke stekker op een nieuwe voeding hiervoor nodig gaat zijn? Ik heb veel gezocht, maar er bestaat een 4+4 stekker, een 4+4 eps en een 4+4 atx stekker. Alleen worden ze op internet allemaal kris kras door elkaar benoemd en ook bij afbeeldingen staan ze willekeurig benoemd. Er zit echter wel verschil in, namelijk dat de 2 connectors bestaan uit andere vormen. De ene heeft 2 vierkante aansluitingen en de ander niet.

Ik moet een nieuwe voeding gaan kopen maar die fabrikanten laten ook helemaal geen foto's zien van deze stekkers, dus nu heb ik geen idee welke het moet zijn.

(Uitgebreide uitleg voor de liefhebber: We zijn inmiddels twee weken bezig om een pc overgebouwd te krijgen voor m'n zoon maar het zit allemaal tegen. We zijn met een Acer Predator begonnen die naar een Lian Li 011 Vision moest met een NZXT Kraken 360mm fan. Alleen had de nieuwe fan 2x sata en 1x usb pin aansluitingen nodig en die zaten niet op de voeding en de usb niet op het moederbord. Uiteindelijk een verloopje besteld, 1x usb front panel naar usb pin (usb frontpaneel valt binnen de Lian Li kast dus geen probleem) en een oude voeding gepakt waarop de sata aansluitingen zaten. Toen bootte de pc niet, waarschijnlijk voeding defect. Andere voeding van zolder gepakt en daar zit deze moederbord aansluiting niet op. Toen maar 2 verloopjes van molex naar 4 pins maar nu kom ik er dus achter dat het 2 verschillende 4 pins stekkers zijn. Dan maar een nieuwe voeding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7bBLqHwWZd0DvyYnLEXAk6TFIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeeoi8byaAGh2iyipqgD46p9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJZNYdEpw8cBe6eGAn_9I5N8RY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwaSLX9tnfOEUMrWb3yvB6c6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Het helpt om even alle onderdelen inclusief type te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 09:33
Welk Acer moederbord is het exact? Er staat vast ergens een typenummer op.

Wat is het merk en type van de originele voeding van de Acer Predator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Welk mobo wil je aansluiten?
En welke gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Het is een Acer P03-630 pc, type moederbord, type weet ik niet en staat er nergens op. Er zit nu een lite on voeding in en ik heb nog een Thermaltake modulaire voeding liggen.

Ik heb daar nog sata kabels voor liggen, maar de videokaart moet nog een 8 pins krijgen en nog 2x 6 pins op het moederbord. Daarnaast is het maar hopen dat de frontpanel aansluiting werkt want die heeft meer pins; ik had een schema gevonden waarbij lijkt of de pi s wel overeenkomen, maar tot nu toe is het een nachtmerrie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8excVKiE2-YH52urrNZflIZ05c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gCjfnfsyfaodUlrESqxqgeCX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3Z8U6__ljYxZy8kEBGtkPotj2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsfa6iRkSQZ2gzpzXpMdwM1V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIK5a8JOSlivSYaLs_2s5cN22Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtLLulE0lwqmJKu04M7Bncix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQl7dbKjBQ__V9gg1PF9ycw36lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAyZudXJeNV0Ef7Cp8aGvsRb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9SMRbYrQQp0mEUc8_bJaxlEo-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2LTWA1VJIqnpjEzrxNQbC6U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4JKbEdi-K2g27CUM6h_gfQ5oOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuwYAgpH0YVS5bULcRD29hPp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door magel725 op 10-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Kansloze missie. Dat moederbord is zo merkeigen als maar kan en voldoet van geen enkele kant aan de ATX standaard. Bord past niet in ATX kast, 12vO dus een ATX voeding kan er niet op aangesloten worden en de frontaansluitingen zitten vast op het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Ja klopt, alleen heeft m'n zoon nu een nieuwe kast en koeler van zijn verjaardagsgeld gekocht en hij heeft geen geld voor een nieuw moederbord en voeding meer. Ik ben ook bang dat wanneer we moederbord wisselen de processor of het geheugen niet meer wordt geaccepteerd ofzo.

Ik probeer het met kunst en vliegwerk opgelost te krijgen zodat hij kan sparen voor een moederbord en of voeding.

[ Voor 17% gewijzigd door magel725 op 10-11-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welke cpu en RAM?

Die Thermaltake voeding is 18 jaar oud en zou ik zeker niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Dit zijn alle specs

https://tweakers.net/pric...30-i511-12/specificaties/

De voeding heeft een jaar of 3 gedraaid, meer niet. Als de condensators nog goed zijn hoop ik dat ie het gewoon nog doet.

[ Voor 33% gewijzigd door magel725 op 10-11-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Gewoon doorsparen. Een nieuwe voeding voor die Acer kost zo'n €150, dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Daarom dacht ik met een kabel op de oude voeding klaar te zijn, dus iets van 6 pin of 8 pin op de voeding naar 4+4 maar ik weet niet welk type 4+4 het is. Dan kan hij in elk geval zijn nieuwe spulletjes gebruiken terwijl hij door spaart.

[ Voor 5% gewijzigd door magel725 op 10-11-2024 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Hoe heb je alles in de nieuwe kast gebouwd? Dat hoort niet te passen...

Ik denk dat je zoon zijn vader lief moet aankijken, gras maaien, auto wassen en de vaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Wat is het uiteindelijke doel? Als het om gaming gaat kun je in de tussentijd ook eens kijken naar GeForce NOW of Amazon Luna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Alles past gewoon, maar wat vroeger front panel was zit nu middenin de kast.

Het doel is dat hij in elk geval een werkende pc heeft. Ik zat nog te denken, misschien kan ik zijn bestaande voeding gebruiken en dan een 6 pin pci splitten en daarop dan 1x naar moederbord en 1x naar 2 sata female. Dan kan hij ook alles gebruiken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
magel725 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:22:
Alles past gewoon, maar wat vroeger front panel was zit nu middenin de kast.

Het doel is dat hij in elk geval een werkende pc heeft. Ik zat nog te denken, misschien kan ik zijn bestaande voeding gebruiken en dan een 6 pin pci splitten en daarop dan 1x naar moederbord en 1x naar 2 sata female. Dan kan hij ook alles gebruiken denk ik
Als dat het doel is zet je alles terug in de oude kast totdat je een passend moederbord en fatsoenlijke voeding hebt.

Heb je trouwens eigenlijk spacers gebruikt tussen moederbord en behuizing? Ziet er niet naar uit zo dicht ligt het bord op de tray. Zo krijg je kortsluiting en ben je nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Ja er zitten spacers tussen hoor, ziet er misschien niet zo uit maar ze zitten er wel degelijk.

Ik kan wel alles terugbouwen maar ik wil het liever oplossen om niet met een huilend kind te zitten... 😑

Er staat anders een nieuwe kast en nieuwe koeler op z'n kamer stil te staan en ik wil eigenlijk zodanig tweaken dat t werkt. Uiteindelijk is het maar simpel een stroompje wat door de kabels loopt en geen data.

Ik ben nu maar aan het uitvogelen of ik op de bestaande voeding iets kan splitten naar sata toe, dus een 6 pin pcie splitten ofzo, dan ben ik er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Uit die voeding komt alleen 12v. SATA is meer dan dat. Daar zit ook 5v en 3,3v in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op het moederbord zitten dan wel weer 2 headers waar een SATA-power-kabel op aan te sluiten is (maar dan moet je die specifieke kabel daarvoor wel hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Dat is wel een goede ja, die had ik zelf gemist. Alleen nog die kabels vinden, dat is nog een zoektocht op zich. 🫢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
@magel725
Hoe ga jij die atx psu aan krijgen, terwijl het moederbord een non atx bord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
Hell-Slave schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:10:
@magel725
Hoe ga jij die atx psu aan krijgen, terwijl het moederbord een non atx bord is?
Gewoon 2 pinnen doorverbinden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Uiteindelijk zijn al die stekkers volgens mij onzinnig, ze zouden net zo goed een paar standaard aansluitingen kunnen maken voor 3, 6 en 12 volt. Uiteindelijk is het meer welk draadje waar naartoe loopt maar het is geen can bus ofzo.

En ik vind een beetje tweaken ook prima, als ik twee pinnetjes short dan zou hij op moeten starten toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 08:00

SpamLame

niks

Bezint eer ge begint, maar er is al begonnen.

Dus imo terug naar start en kijk of je weer een functionele pc kan krijgen met alle originele componenten.

Je hebt een verloop voor de frontpanel aangekocht, je twijfelt of hoopt eigenlijk zelf dat deze werkt.
Je hebt ook een voeding gebruikt die er niet bij hoort, PC boot niet en je denkt dat die voeding mogelijk defect is.

Dan zou ik willen uitsluiten dat die mogelijk defecte voeding niets stuk heeft gemaakt en je frontpanel verloop wel de correcte is/op de correcte positie zit, waarbij ik aanneem dat er niks mis is met de originele voeding.

Als de PC dan weer functioneel is;
-probeer dan alleen je frontpanel verloop eens.

Wanneer dat werkt kan je ervoor kiezen alle originele componenten in de LianLi te bouwen met dat verloopje, de voeding lijkt immers in afmetingen en schroef posities op een standaard ATX voeding. Heb je alvast de nieuwe kast ingebruik genomen.
Moet de voeding wel voldoende kabel lengte hebben of je verlengt de kabels (letterlijk) of met een (zelf) gefabriceerd setje, wel opletten dat de pins 1 op 1 worden doorgezet.

Kan je daarna uitvogelen hoe de AIO te integreren ICM de originele voeding OF hoe het bord (en de rest) op een std ATX voeding aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou helemaal niet aan een AIO begonnen zijn i.c.m. met een moederbord zonder VRM heatsinks.
Ach er zit standaard een tower koeler in en met een 11400f valt het wellicht nog mee maar de meeste stock cpu koelers (zeer hoog toerental top down ventilator) helpen mee om VRM's zonder heatsink enigszins koel te houden.
En wat voegt een AIO nou toe met zo'n cpu? Dat is toch geen heethoofd?

[ Voor 67% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-11-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Laatst online: 11-05 12:36
Voor nog geen 100 euro kan je een Ryzen 3600 vinden met moederbord gebruikt. Ddr4 overzetten en klaar. Later eventueel ook nog up to graden met snellere gpu.
Pagina: 1