[iPhone 15 Pro] Bluetooth verbinding valt continue weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-06 17:57
Beste mensen,

Ik heb een iPhone 15 Pro en ervaar voortdurend het probleem dat mijn bluetooth wegvalt. Ik krijg bijvoorbeeld de melding dat mijn Apple Watch niet meer in de buurt is van mijn iPhone, terwijl ze gewoon dicht bij elkaar zijn. Ook heb ik zowel met mijn AirPods Pro 2 als met mijn Jabra bluetooth-oortjes regelmatig last van wegvallende verbindingen, die vervolgens niet meer willen verbinden.

Wat heb ik al gedaan:
  • Fabrieksinstellingen hersteld
  • Netwerkinstellingen gereset
  • VPN verwijderd
Ik ben meerdere keren langs de Apple Store geweest en ben nog nooit zo slecht behandeld. De service die ze bieden is ronduit schandalig. Ze hebben mijn telefoon gereset naar een bepaalde fabrieksinstelling en ik mocht daarna mijn backup niet terugzetten omdat zij denken dat het een softwarematig probleem is. Dit heb ik gedaan, maar ik ontdekte vervolgens dat ik meer dan 100 apps handmatig opnieuw moest installeren en dat ik een maand aan berichten, e-mails en dergelijke kwijt was omdat ik mijn backup niet mocht terugzetten, omdat die volgens hen waarschijnlijk corrupt was.

Toen ik besefte dat ik belangrijke informatie kwijt was, heb ik mijn backup weer teruggeplaatst, maar het probleem is er nog steeds.

Apple weigert mijn toestel te vervangen, hoewel ik nog ruim binnen de garantieperiode zit. Ze willen het toestel ook niet openen en repareren, iets wat ik overigens ook niet prettig vind. Waarom zou het toestel opengemaakt moeten worden in plaats van een nieuw exemplaar te geven? Ik heb immers garantie. Ik zit nu met een groot probleem: het probleem wordt niet opgelost en zij geven mij de schuld omdat ik mijn backup heb teruggeplaatst. Ze weigeren het toestel ook voor reparatie aan te nemen om die reden.

Wat kan ik hieraan doen? Heb ik niet gewoon recht op een vervangend toestel en op een fatsoenlijke behandeling?

Heeft iemand misschien een andere oplossing voor dit bluetooth-probleem? Online vind ik veel mensen met vergelijkbare klachten, en zij hebben vaak wel een nieuw toestel gekregen omdat het probleem niet kon worden opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:19
Flashforward schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:27:

Ik ben meerdere keren langs de Apple Store geweest en ben nog nooit zo slecht behandeld. De service die ze bieden is ronduit schandalig. Ze hebben mijn telefoon gereset naar een bepaalde fabrieksinstelling en ik mocht daarna mijn backup niet terugzetten omdat zij denken dat het een softwarematig probleem is. Dit heb ik gedaan, maar ik ontdekte vervolgens dat ik meer dan 100 apps handmatig opnieuw moest installeren en dat ik een maand aan berichten, e-mails en dergelijke kwijt was omdat ik mijn backup niet mocht terugzetten, omdat die volgens hen waarschijnlijk corrupt was.

Toen ik besefte dat ik belangrijke informatie kwijt was, heb ik mijn backup weer teruggeplaatst, maar het probleem is er nog steeds.
Maar heb je hun voorstel op zijn minst even getest? Toestel compleet wipen, als nieuw instellen en dán kijken of het probleem er nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Dennisdn schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:33:
[...]

Maar heb je hun voorstel op zijn minst even getest? Toestel compleet wipen, als nieuw instellen en dán kijken of het probleem er nog is?
Ja maar niet lang en het probleem is ook dat het probleem zich niet constant toont. Dus het is lastig te simuleren. Daarnaast heb ik ook geen tweede telefoon waar ik het op zou kunnen testen. Anders had ik dat wel gedaan. Ik vind het overigens geen optie dat ik mijn backup kwijt zou zijn. Omdat hun beweren dat die corrupt zou zijn. Ik heb niet voor niets Apple iCloud en verwacht gewoon dat ik altijd zonder problemen op toestellen mijn backups terug zou kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:53
Flashforward schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:27:
[...]

Ja maar niet lang en het probleem is ook dat het probleem zich niet constant toont. Dus het is lastig te simuleren. Daarnaast heb ik ook geen tweede telefoon waar ik het op zou kunnen testen. Anders had ik dat wel gedaan. Ik vind het overigens geen optie dat ik mijn backup kwijt zou zijn. Omdat hun beweren dat die corrupt zou zijn. Ik heb niet voor niets Apple iCloud en verwacht gewoon dat ik altijd zonder problemen op toestellen mijn backups terug zou kunnen plaatsen.
Je kunt blijven ageren tegen het voorstel van Apple om het zonder back-up te proberen, maar dat helpt dus helemaal niets. Doe dat nou gewoon en ervaar of het probleem er dan nog is.

Als het jouw probleem niet oplost dan kun je met die constatering verder het proces in bij Apple.

Begrijp me niet verkeerd, het is super vervelend, maar je hebt een optie gekregen van Apple. Maak daar gebruik van en vink het af van de lijst met mogelijke oorzaken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
[...]

Ja maar niet lang en het probleem is ook dat het probleem zich niet constant toont. Dus het is lastig te simuleren. Daarnaast heb ik ook geen tweede telefoon waar ik het op zou kunnen testen.
Dit lijkt mij typisch een geval van tunnelvisie bij Apple. Ik merk vaker dat support medewerkers bij een aantoonbaar hardware probleem de meest idiote dingen verzinnen om er maar een software probleem van te maken. Is de BT verbinding wel hardware matig getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
[...]
Stel je zou een winkel hebben, ga je dan iedereen op de blauwe ogen geloven dat er iets kapot is als dat niet aantoonbaar zo is? Dat is niet beidehand bedoeld want je zit in een impasse waarin zij 1-0 voor staan. Uit je eerste post begrijp ik dat ze een hardwareanalyse hebben gedaan die zegt dat er met de hardware niets mis is. Dan kun je hem wel inleveren voor reparatie, maar wat moeten ze gaan repareren?

Het is niet anders dan dingen stap voor stap gaan uitsluiten en de eerste die je moet uitsluiten is een hardwareprobleem door de software te testen op een schoon device. Het meest voor de hand liggende is dat één van die 100+ apps een aanvraag doet aan de bluetooth waarmee de andere devices die uitvallen worden overruled.

Pas als je de software hebt uitgesloten heb je stevige munitie om een reparatie te vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-11-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [iPhone 15 (en Plus, Pro en Pro Max)] Ervaringen & Discussie. Problemen horen in een eigen topic.

Dat gezegd hebbende: als het hier om consumentenrecht gaat, kun je beter een topic openen in het Shopping forum. Dit subforum is meer geschikt voor het vinden van een technische oplossing.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Dennisdn schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:37:
[...]

Stel je zou een winkel hebben, ga je dan iedereen op de blauwe ogen geloven dat er iets kapot is als dat niet aantoonbaar zo is? Dat is niet beidehand bedoeld want je zit in een impasse waarin zij 1-0 voor staan. Uit je eerste post begrijp ik dat ze een hardwareanalyse hebben gedaan die zegt dat er met de hardware niets mis is. Dan kun je hem wel inleveren voor reparatie, maar wat moeten ze gaan repareren?

Het is niet anders dan dingen stap voor stap gaan uitsluiten en de eerste die je moet uitsluiten is een hardwareprobleem door de software te testen op een schoon device. Het meest voor de hand liggende is dat één van die 100+ apps een aanvraag doet aan de bluetooth waarmee de andere devices die uitvallen worden overruled.

Pas als je de software hebt uitgesloten heb je stevige munitie om een reparatie te vragen.
Ik zal het even wat uitgebreider toelichten.

Ik ben twee keer zonder afspraak langsgegaan bij de Genius Bar vanwege een probleem. De eerste keer werd me verteld dat ik mijn VPN moest uitschakelen, en de tweede keer moest ik mijn netwerkinstellingen resetten en het probleem opnieuw testen.

Geen van beide keren leverde dit een oplossing op. De derde keer had ik wél een afspraak bij de Genius Bar, maar ik werd vergeten en heb daar 30 minuten zitten wachten. Uiteindelijk heb ik iemand aangesproken die ontdekte dat ik uit het systeem was gegooid. Vervolgens werd ik gehaast geholpen, met als excuus dat er tegenwoordig de helft minder personeel is dan voorheen en dat dit inmiddels de standaard werkwijze is. Dat soort excuses interesseren me niet; ik verwacht gewoon goede service. Tijdens die afspraak werd een diagnostische scan uitgevoerd en alles bleek volgens hen in orde te zijn. Ze adviseerden mij om mijn telefoon volledig te wissen en de fabrieksinstellingen te herstellen, waarna ik mijn back-up kon terugzetten. Dit heb ik gedaan, en hoewel het drie dagen goed ging, kwam het probleem daarna gewoon weer terug.

Ik heb toen opnieuw een afspraak gemaakt bij de Genius Bar, wat pas een week later mogelijk was. Tijdens deze afspraak werd opnieuw een scan uitgevoerd die geen problemen aangaf. De suggestie was wederom om de fabrieksinstellingen te herstellen zonder een back-up terug te zetten. Dit leidde ertoe dat ik al mijn data en instellingen kwijtraakte. Dit is voor mij simpelweg geen oplossing. Het kostte me al vier uur om alles weer opnieuw in te stellen, en handmatig zou dit nog veel meer tijd kosten. Ik verwacht van Apple een veel betere service dan dit soort omslachtig gedoe.

Daarnaast werd er nog vermeld dat, mocht het om een hardwareprobleem gaan, de reparatie een week in beslag zou nemen. In de tussentijd krijg je een tijdelijk toestel en moet je dus opnieuw naar de winkel om je eigen telefoon op te halen. Vijf jaar geleden kreeg je nog een direct vervangend toestel bij een defect, maar nu, onder het mom van klimaatneutraliteit, wordt alles modulair gerepareerd, wat de wachttijd aanzienlijk verlengt.
Pagina: 1