Microsoft haalt € 430 - van mij, waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.767 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:08
Een paar jaar geleden heb ik een gratis Xbos Ultimate gehad voor 30 maanden.
Er werd echter 1,- van mijn rekening gehaald en de trial was verlopen en zo staat het ook in mijn account.

Opeens zie ik vanochtend dat ik gisteren een bedrag van 430 van MicrosoftAG met paar nummers msbill.info IRL van me kaart is afgehaald met omschrijving: computers

Ik heb gekeken naar mijn bestellingen in afgelopen jaar, of altijd, en ook naar abbonementen en er staat niks.

ICS Cards wilt mij nog niet helpen, zegt het vreemd te vinden en ook een hoge bedrag maar eerst contact met Microsoft.

De microsoft contact pagina zegt:
Chatten is momenteel niet beschikbaar
Bedrijfsuren:
maandag - vrijdag:
09:00 - 18:00
zaterdag - zondag:
10:00 - 18:00
De tijd wordt weergegeven in de tijdzone (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.

Iemand dit eerder meegemaakt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:36:
Een paar jaar geleden heb ik een gratis Xbos Ultimate gehad voor 30 maanden.
Er werd echter 1,- van mijn rekening gehaald en de trial was verlopen en zo staat het ook in mijn account.

Opeens zie ik vanochtend dat ik gisteren een bedrag van 430 van MicrosoftAG met paar nummers msbill.info IRL van me kaart is afgehaald met omschrijving: computers

Ik heb gekeken naar mijn bestellingen in afgelopen jaar, of altijd, en ook naar abbonementen en er staat niks.

ICS Cards wilt mij nog niet helpen, zegt het vreemd te vinden en ook een hoge bedrag maar eerst contact met Microsoft.

De microsoft contact pagina zegt:
Chatten is momenteel niet beschikbaar
Bedrijfsuren:
maandag - vrijdag:
09:00 - 18:00
zaterdag - zondag:
De tijd wordt weergegeven in de tijdzone (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.

Iemand dit eerder meegemaakt?
Factureringskosten van Microsoft onderzoeken - Microsoft Ondersteuning

En uuh:
zaterdag - zondag:

Ze zijn nu toch gewoon beschikbaar of kloppen die tijden niet?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
True schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:41:
[...]

En uuh:
zaterdag - zondag:

True schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:41:
[...]

En uuh:
zaterdag - zondag:

Denk dat het niet klopt, mogen ze de website wel updaten. 8)7 Staat heletijd dat chat niet beschikbaar is.

ICS (ABN) pusht mij eerst met Microsoft te contacten, maar betwisten wel de bedrag...

Link heb ik ook gekeken, geen van die geldt, nergens staat er een bestelling, niet namens mij in ieder geval... Omschrijving is ook Computers, en dat vindt ik apart.

[ Voor 7% gewijzigd door sacaji op 10-11-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat staat er in het contract over mogelijk retourneren van de Xbox Ultimate, of wat er gebeurt als je door blijft spelen na de trial?

Je geeft veel te weinig informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 10-11-2024 12:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
gambieter schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:44:
En wat staat er in het contract over mogelijk retourneren van de Xbox Ultimate, of wat er gebeurt als je door blijft spelen na de trial?
Was in 2022 dat ik is een XBox Ultimate Game pass trial heb genomen, en nu opeens 2 jaar later een afschrijving van 430 euro...

En het was 1 maand trial voor 1 euro, staat ook dat het "geannuleerd" is, geen lopende en ook geen aankopen in het afgelopen 3 maanden, 6, 12 of all time.. Daarom is dit zo raar en frustrerend dat ik tot morgen moet wachten :X

[ Voor 4% gewijzigd door sacaji op 10-11-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, het is een game pass. Ik dacht dat het een Xbox bundel was.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
*knip* Reageer normaal of reageer niet. Opmerkingen als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2024 14:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Hier had je beter een TR voor kunnen indienen middels de 'Rapporteer'-knop.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2024 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Zag zojuist dit online bij Microsoft, weet alleen niet of het dit in de afschrijving alleen moet hebben, of erbij hoort?

Er staat bij mij Microsoftäg08364849 Msbill.info irl, wat naar mijn idee niet overeenkomt met op hun website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ocb3ZoOeeBwBXxT718-Hi3mMjmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aE6MmtMLaZ43eW6ulHLfUbXh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2024 14:24 . Reden: Quote geknipt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat dit beter past bij de shopping-buren, dus verplaats het topic even vanuit Client software algemeen

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2024 14:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat iemand die wel microsoft-klant is daar meer over kan zeggen, maar is "MicrosoftAG" wel microsoft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:25
Je hebt een account bij Microsoft.
Je hebt immers xbox ultimate geactiveerd.

Log eens in op: https://account.microsoft...ol&refd=www.microsoft.com

Op je account pagina zou je moeten kunnen zien of er abonnementen zijn afgesloten en hoe die zijn ingesteld voor (auto) vernieuwing

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
MarchelHoek schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:04:
Je hebt een account bij Microsoft.
Je hebt immers xbox ultimate geactiveerd.

Log eens in op: https://account.microsoft...ol&refd=www.microsoft.com

Op je account pagina zou je moeten kunnen zien of er abonnementen zijn afgesloten en hoe die zijn ingesteld voor (auto) vernieuwing
Ook al gedaan, staat dat het verlopen is en niet vernieuwd is / wordt. (Sinds 2022).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:25
sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:06:
[...]

Ook al gedaan, staat dat het verlopen is en niet vernieuwd is / wordt. (Sinds 2022).
Hmmmm, dan begin ik me ook af te vragen of het wel officieel Microsoft is die iets op je CC heeft laten afschrijven.

Microsoft stuurt ook altijd een mail met daarin de mededeling dat er een incasso gaat plaatsvinden.
Zowel op mijn geregistreerde Microsoft als ook mijn recovery mailadres

Bla Bla Bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

https://account.microsoft...ain-content-landing-react

Kijk daar eens wanneer je op je account bent ingelogd. Op die pagina staan als het goed is de afschrijvingen die ze de afgelopen 60 dagen hebben gedaan.
Ook staan daar de opgeslagen betalingsmethodes, en een link om een onderzoek te starten.

Staat daar niks dan zou het, als het uberhaupt inderdaad Microsoft is, vanuit een ander MS account, of eventueel van een ander onderdeel van Microsoft (Zakelijke dingen; Office 365, Azure etc) kunnen komen.

[ Voor 24% gewijzigd door SambalBij op 10-11-2024 14:21 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Om iets expliciter te zijn: als het niet microsoft was die het bedrag heeft afgeboekt, dan was dat iemand die microsoft in de naam gebruikt met het doel juist deze verwarring te veroorzaken.

Persoonlijk zou ik de cc laten blokkeren. Misschien erg vervelend, maar better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:22:
Om iets expliciter te zijn: als het niet microsoft was die het bedrag heeft afgeboekt, dan was dat iemand die microsoft in de naam gebruikt met het doel juist deze verwarring te veroorzaken.

Persoonlijk zou ik de cc laten blokkeren. Misschien erg vervelend, maar better safe than sorry.
CC is nu al geblokeerd, ik ga ze weer bellen en de informatie doorgeven kijken of ze de betaling willen betwisten, want ik was het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
SambalBij schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:19:
https://account.microsoft...ain-content-landing-react

Kijk daar eens wanneer je op je account bent ingelogd. Op die pagina staan als het goed is de afschrijvingen die ze de afgelopen 60 dagen hebben gedaan.
Ook staan daar de opgeslagen betalingsmethodes, en een link om een onderzoek te starten.

Staat daar niks dan zou het, als het uberhaupt inderdaad Microsoft is, vanuit een ander MS account, of eventueel van een ander onderdeel van Microsoft (Zakelijke dingen; Office 365, Azure etc) kunnen komen.
Dank, ook naar gekeken, staat niks in, ook niet in de laatste 12 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je niet een kind/partner die iets (per ongeluk) bij Microsoft heeft gekocht?

Zo nee, zou ik afwachten en vandaag of morgen Microsoft contacten en hun vragen waar dit vandaan komt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ultimate is 17.99 in de maand, met 430 euro kom je krap op 24 maanden, toevallig wel een heel jaar, maar volgens mij is betalingen van MS altijd maandelijks (bij een dienst). Of ze hebben je 'trucje' achteraf gefactureerd, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Elke afschrijving heeft een email, binnenkort schrijven we af, bevestiging van betaling, etc, dat ik me eerder afvraag of dit wel echt Microsoft is (zeker met omschrijving 'computer') en niet gewoon een scam/phising waar je in bent getrapt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Yorinn schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:27:
Heb je niet een kind/partner die iets (per ongeluk) bij Microsoft heeft gekocht?

Zo nee, zou ik afwachten en vandaag of morgen Microsoft contacten en hun vragen waar dit vandaan komt.
Nee, helemaal niet, ben ook de enige, heb 2FA, dus ik denk eerder een scam. Ik ga ze zo weer proberen te bellen, en anders wachten op Microsoft morgen tot ze het bevestigen en dan weer naar ICS. Dank je wel voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
SinergyX schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:28:
Ultimate is 17.99 in de maand, met 430 euro kom je krap op 24 maanden, toevallig wel een heel jaar, maar volgens mij is betalingen van MS altijd maandelijks (bij een dienst). Of ze hebben je 'trucje' achteraf gefactureerd, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Elke afschrijving heeft een email, binnenkort schrijven we af, bevestiging van betaling, etc, dat ik me eerder afvraag of dit wel echt Microsoft is (zeker met omschrijving 'computer') en niet gewoon een scam/phising waar je in bent getrapt.
Ben dus heel voorzichtig met bestellen, en waar, dus het verbaasd me enorm als dit phising is of scam, voer ook niks in zomaar. Heb ook geen email van afschrijving of iets, en die heb ik is vroeger wel gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Weet je zeker dat het MicrosoftAG is en geen Microsoft AG<randomnummers> msbill.info is?
Mijn CC afschrijving zien er namelijk wel zo uit maar dan zonder de A

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HKLM_ schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:37:
Weet je zeker dat het MicrosoftAG is en geen Microsoft AG<randomnummers> msbill.info is?
Mijn CC afschrijving zien er namelijk wel zo uit maar dan zonder de A
Dit is het, ziet het er hetzelfde uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cUixWtTBmB6Ebe_EW764l1qmLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9abK48P6ZxZtbQzmlwmjjbiK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

franssie

Save the albatross

Een ä in een Microsoft link lijkt mij zeer verdacht. Nu gebruik ik PayPal voor de Microsoft Store dus kan ik de opmaak niet vergelijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:34
sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:45:
[...]

Was in 2022 dat ik is een XBox Ultimate Game pass trial heb genomen, en nu opeens 2 jaar later een afschrijving van 430 euro...

En het was 1 maand trial voor 1 euro, staat ook dat het "geannuleerd" is, geen lopende en ook geen aankopen in het afgelopen 3 maanden, 6, 12 of all time.. Daarom is dit zo raar en frustrerend dat ik tot morgen moet wachten :X
Maar je hebt er wel jaren gebruikt van gemaakt zonder te betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er hetzelfe uit behalve de a

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:24
Ik vermoed dat de Microsoftäg een scambedrijf is om je te laten denken dat het Microsoft is. Als het de Duitse afdeling van Microsoft zou zijn die het int, zou het Microsoft AG moeten zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
boyette schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:19:
[...]

Maar je hebt er wel jaren gebruikt van gemaakt zonder te betalen ?
Nee, niks van gebruikt, wat ik ooit had besteld/gekocht was een eenmalige Xbox Ultimate Game Pass voor 30 dagen, waarbij je 1 euro betaalde en voor het einde je abbo moest annuleren (gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Maarten_E schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:23:
Ik vermoed dat de Microsoftäg een scambedrijf is om je te laten denken dat het Microsoft is. Als het de Duitse afdeling van Microsoft zou zijn die het int, zou het Microsoft AG moeten zijn.
Denk het ook, ik ga ICS weer bellen.

Toch ICS gebeld, beweren alsnog eerst met Microsoft morgen te bellen... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door sacaji op 10-11-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:26:
[...]

Dan is de betaling toch echt voor Microsoft

En Microsoft incasseert nooit zomaar iets dus die betaling kun je zomaar niet betwisten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
boyette schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:45:
[...]

En Microsoft incasseert nooit zomaar iets dus die betaling kun je zomaar niet betwisten
Dan zou ik toch wel een e-mail bevestigen moeten hebben gehad en het in mijn account moeten inzien, en dat is niet zo. Ook niet om 04.59. Ben benieuwd morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:07

Eix

boyette schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:45:
[...]

Vanwaar die conclusie? Het lijkt mij namelijk vrij onwaarschijnlijk dat een klantenservice medewerker in korte tijd een hele fraudeanalyse op zo’n transactie kan uitvoeren. Ik verwacht eerder dat het een 1e lijns standaard ‘script’ antwoord is.
Ook daar zal heus wel fraude voorkomen. Juist daarom wordt tegenwoordig online bijna altijd een bevestiging van de betaling via de app gevraagd, het zogeheten 3D-secure. Vraag is dus hoe (of?) deze transactie geautoriseerd is.

Overigens, ik heb nog even in mijn transacties gekeken en ik zie enkel ‘Microsoft*xbox msbill.info ie’ in mijn overzichten voor aankopen uit de MS Xbox store. Geen äg.

[ Voor 3% gewijzigd door Eix op 10-11-2024 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Uit nieuwsgierigheid zou ik zelf overwegen een spelletje van drie euro oid te kopen nadat ik mijn account gecontroleerd had dat mijn email adres nog klopt. Dan heb je gelijk een test of je dan wel een factuur per email krijgt een hoe die afschrijving/reservering er uit zou. Nodige info voor beide helpdesks ?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruikt paypal voor mijn microsoft diensten, ik zie daar: Microsoft Payments als incasserende partij.

Als ik dit screenshot zie, vraag ik me meteen af waarom er een spatie in het adres zit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

franssie schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:37:
Uit nieuwsgierigheid zou ik zelf overwegen een spelletje van drie euro oid te kopen nadat ik mijn account gecontroleerd had dat mijn email adres nog klopt. Dan heb je gelijk een test of je dan wel een factuur per email krijgt een hoe die afschrijving/reservering er uit zou. Nodige info voor beide helpdesks ?
Dan moet je wel iets kopen vanuit dezelfde 'service', anders krijg je een andere afschrijving vanuit een andere MS tak. Ik heb mijn CC eens doorzocht (ik koop veel via MS) maar Microsoft heeft buiten paypal inderdaad altijd de Microsoft*<dienst> msbill.info IRL informatie, geen enkele keer met nummers en dat is van de afgelopen ~8 jaar.

Maar Microsoft AG is zwitserland volgens hun subsidary lijst (Microsoft AG (SWITZERLAND)), de enige met cijfers in de omschrijving is de paypal betalingen, maar alle normale (ik heb betalingen uit US, UK, DE en NL) hebben maximaal 1 cijfer of direct *<dienst>.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

SinergyX schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:05:
[...]

Dan moet je wel iets kopen vanuit dezelfde 'service', anders krijg je een andere afschrijving vanuit een andere MS tak. Ik heb mijn CC eens doorzocht (ik koop veel via MS) maar Microsoft heeft buiten paypal inderdaad altijd de Microsoft*<dienst> msbill.info IRL informatie, geen enkele keer met nummers en dat is van de afgelopen ~8 jaar.

Maar Microsoft AG is zwitserland volgens hun subsidary lijst (Microsoft AG (SWITZERLAND)), de enige met cijfers in de omschrijving is de paypal betalingen, maar alle normale (ik heb betalingen uit US, UK, DE en NL) hebben maximaal 1 cijfer of direct *<dienst>.
Interessant en waardevol, kan je inschatting maken welke services via .info liepen? Ik heb nooit een abbo gehad (aversie tegen as a service diensten op streaming na).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:52
sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:26:
[...]

Ik zou ze vriendelijk doch dringend verzoeken om direct dat bedrag te annuleren van de CC, aangezien je niets hebt besteld en jij niet de moeite zou moeten nemen om Microsoft te benaderen, wat jou veel tijd gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:47
Dit is gewoon iets dat je CC maatschappij moet oplossen, en heel simpel nog wel, via een chargeback.
Het wordt alleen lastig als je de transactie hebt bevestigd middels een TAN code, van secure 3d bijvoorbeeld, maar dat is niet het geval zover ik begrijp.

Kan ook best zijn dat iemand jouw CC gegevens misbruikt heeft voor zijn eigen aankopen, des te meer reden om die chargeback uit te voeren.
Als er dan toch een link zit aan jouw microsoft account, dan hoor je dat vanzelf.
Voor de rest zou ik aanbevelen om in het vervolg niet je CC overal aan gekoppeld te houden, juist om dit soort gedoe proberen te voorkomen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Microsoft loopt wat achter met e-mails sturen van aankopen. Had laatst ook een bedrag die ik niet kon plaatsen. Dat was een pre-order van begin van dit jaar. Daar kreeg ik pas 4 dagen later de mail van.
Als je MS morgen spreekt kunnen ze wel helpen. Msbill.info is het standaard omschrijving wat ze wereldwijd bij Microsoft gebruiken. Bij Xbox staat daar bij mij altijd microsoft*xbox voor, dus dit lijkt een transactie voor iets anders dan Xbox aankopen. Snel terugzoeken door de afgelopen 5 jaar staat Microsoft altijd volledig in hoofdletters op mijn CC rekeningen. Dus ik vraag me af of de afschrijving echt van MS is.

Ze kunnen bij MS ook een check doen of je CC op meerdere accounts staat.

[ Voor 24% gewijzigd door SunnieNL op 11-11-2024 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

ICS doet niet zomaar een charge back omdat jij de vraag stelt.zij gaan bijna altijd vragen om contact op te nemen met de verkoper om er onderling uit te geraken. Dat maakt de situatie voor iedereen duidelijker.

Dus ja, eerst MS contacteren, uitklaren wat hier betaald is en wie weet realiseer je dan ineens dat je wel zelf verantwoordelijk was voor deze aankoop, of iemand anders in huis.

Vergeet ook niet dat als deze aankoop gekoppeld is aan je MS account en je zomaar een charge back forceert, je mogelijks ook vaarwel kunt zeggen tegen dat account.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
Op het werk kregen we ook zo'n obscure mail ivm office365 abonnementen. Volgens mij was deze wel legitiem, maar het ziet er allemaal zeer dubieus uit ja. Microsoft zou erg goed aan doen om dit facturringsprocess te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:52
Blokker_1999 schreef op maandag 11 november 2024 @ 03:10:
ICS doet niet zomaar een charge back omdat jij de vraag stelt.zij gaan bijna altijd vragen om contact op te nemen met de verkoper om er onderling uit te geraken. Dat maakt de situatie voor iedereen duidelijker.
Ik heb eerder ook zoiets gehad, alleen niet met Microsoft.
Contact opgenomen met ICS en ik kreeg zonder probleem mijn geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cOgB0satWJa9Csb7E96bGts86E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHL8nRWGrlthxBGGjj4gMY8P.jpg?f=fotoalbum_large

Bij ziet het op ICS er zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Welke informatie is er nog meer? Als je op de transactie klikt in de app zie je nog meer info. Ik kan Microsoftäg nergens vinden online (behalve dit topic). Wellicht dat de extra informatie nog wat extra context kan geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het ligt toch ontzettend voor de hand dat dit gewoon een frauduleuze afhschrijving is op de credit card? Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat ICS die conclusie niet zelf al heeft getrokken na het eerste belletje.

Ik zou ICS nog eens bellen en simpelweg aangeven dat er een voor jou onbekende afschrijving plaats heeft gevonden en dat je fraude vermoedt. En laat ze je even een mailtje sturen met daarin de bevestiging van je melding zodat is vastgelegd dat jij in elk geval op tijd gehandeld hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Is er ondertussen al contact geweest met de microsoft helpdesk? Na 1.5 dag speculatie neem ik aan dat ze inmiddels toch wel bereikbaar waren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-09 08:23
Update? Ben nu wel benieuwd naar o.a. de reactie vanuit ICS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vraag ook je vriendin even of ze niet stiekem een Xbox voor je gekocht heeft voor kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

Boullie

Da Bulster

@sacaji Kun je wellicht de 30 maanden in de topicstart veranderen naar 30 dagen? Ik was het halve topic ook verkeerd aan het denken dat per ongeluk 2,5 jaar voor €1,- had gekregen.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44

EiT

Hier: Microsoft*Ultimate 1 Montmsbill.info IRL

Bij automatische incasso van M365 gebeurd dit door Microsoft Payments.

Lijkt mij sowieso een scam met gelijknamige naam. Gewoon terug halen.

[ Voor 7% gewijzigd door EiT op 13-11-2024 14:27 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

[Afbeelding]
Heb je niet toevallig iets van een Azure tentant?

De afschrijvingen van Microsoft op mijn CC van mijn Azure tenant zien er ook zo uit zoals bij jou. Lijkt mij dus wel gewoon echt Microsoft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOsR9BQzvHY0bBqYdwzlaBINAXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JS3up0zayKrL0tlpEaFROLNT.jpg?f=fotoalbum_large

En met Azure zit je als je wat resources vergeet te stoppen zo aan 430 euro }:O

[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 13-11-2024 14:41 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 16:17
Glashelder schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:32:
[...]

Heb je niet toevallig iets van een Azure tentant?

De afschrijvingen van Microsoft op mijn CC van mijn Azure tenant zien er ook zo uit zoals bij jou. Lijkt mij dus wel gewoon echt Microsoft.

[Afbeelding]

En met Azure zit je als je wat resources vergeet te stoppen zo aan 430 euro }:O
Ziet er bij mij ook zo uit van Azure. Alleen is de äg dan eigenlijk #G, dus Microsoft#factuurnr. En facturen beginnen met een G

Probeer eens bij portal.azure.com in te loggen, en als dat lukt onder billing/invoices te kijken. Via die portal kun je ook een support ticket inschieten en vragen wat er met dat factuurnummer is.

[ Voor 6% gewijzigd door barbarbar op 13-11-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 07:53

mjl

Ugh

sacaji schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:48:
Zag zojuist dit online bij Microsoft, weet alleen niet of het dit in de afschrijving alleen moet hebben, of erbij hoort?

Er staat bij mij Microsoftäg08364849 Msbill.info irl, wat naar mijn idee niet overeenkomt met op hun website.

[Afbeelding]
Het is al eerder gezegd maar dit lijkt gewoon op een frauduleuze transactie, leg je bank maar uit dat dit I’m niet van Microsoft is en dat je de procedure wil starten om dit terug te draaien. Kijken mij vooral Vertraging tactieken om eerst met Microsoft te moeten bellen… straks is je termijn voor bezwaar verlopen …

Als toch blijkt dat je Microsoft wat verschuldigd bent dan komen ze vanzelf met een betaalverzoek in je account.

-------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

mjl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:59:
[...]

Het is al eerder gezegd maar dit lijkt gewoon op een frauduleuze transactie, leg je bank maar uit dat dit I’m niet van Microsoft is en dat je de procedure wil starten om dit terug te draaien. Kijken mij vooral Vertraging tactieken om eerst met Microsoft te moeten bellen… straks is je termijn voor bezwaar verlopen …

Als toch blijkt dat je Microsoft wat verschuldigd bent dan komen ze vanzelf met een betaalverzoek in je account.
En zoals anderen aangeven kan dit perfect wel van MS zijn, dus ga maar uitleggen waarom een transactie waarvan men kan zien dat er dagelijks miljoenen naar dat account stromen ineens niet van Microsoft zou zijn.

Zoals anderen aangeven is het perfect mogelijk dat TS een Azure tenant heeft. En ja, dan komt de billing via msbill.info uit Ierland, zoals te zien is in de screenshot van TS. Anderen hebben ook al aangegeven dat ook zij die ag zijn staan, hoewel daar eigenlijk een koppelteken hoort te staan, maar dat kan gewoon een probleem zijn met character encoding.

Want bij mij ziet de transactie er gewoon zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40dmPZcH4Gqzvvx-ToF-DU280xU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Wtb4SQuE19IumGOg3yqadMk.png?f=fotoalbum_large

Ik sluit me dus aan bij @HKLM_ en @Glashelder en ga er van uit dat dit een terechte afschrijfing is van Microsoft voor een Azure tenant.

Als TS deze ooit eens zelf heeft opgezet raad ik TS aan om aan te melden op admin.microsoft.com en daar naar Billing in het linkermenu te gaan, kan men direct nagaan of de factuur er tussen staat. Dan gaat het dus niet onmiddelijk om een frauduleuze transactie maar blijven er een paar opties over
  • TS heeft ooit een trial opgezet van een tenant, vergeten dat daar een kredietkaart aan gekoppeld moet worden en niet stilgestaan bij de mogelijks kosten van alle opties die hij geprobeerd heeft
  • TS heeft ooit met Azure lopen spelen met een gratis trial, hierna netjes alle accounts en licenties verwijderd, maar de tenant niet verwijderd, iemand met minder goede bedoelingen heeft toegang verkregen tot die tenant en is kosten beginnen maken. Niet de schuld van MS, niet de schuld van de bank en in dat geval zal TS opdraaien voor de kosten
  • De kredietkaartgegevens van TS zijn gestolen en iemand heeft besloten daar een Azure tenant mee op te zetten om dat voor andere doeleinden te misbruiken. In dat geval een beetje vreemd dat de schade niet groter is, maar het kan natuurlijk
Het feit dat TS al weer enkele dagen niet gereageerd heeft, wetende dat hier verschillende mensen wel zitten te hopen op een oplossing doet mij vooral denken dat TS zelf een foutje heeft gemaakt en leergeld heeft betaald. In dat geval wil ik zeggen: kop op, en verder. Het is een hoop geld, maar gelukkig ook niet onoverkoimelijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• boyette
Blokker_1999 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 05:48:
[...]

En zoals anderen aangeven kan dit perfect wel van MS zijn, dus ga maar uitleggen waarom een transactie waarvan men kan zien dat er dagelijks miljoenen naar dat account stromen ineens niet van Microsoft zou zijn.

Zoals anderen aangeven is het perfect mogelijk dat TS een Azure tenant heeft. En ja, dan komt de billing via msbill.info uit Ierland, zoals te zien is in de screenshot van TS. Anderen hebben ook al aangegeven dat ook zij die ag zijn staan, hoewel daar eigenlijk een koppelteken hoort te staan, maar dat kan gewoon een probleem zijn met character encoding.

Want bij mij ziet de transactie er gewoon zo uit:
[Afbeelding]

Ik sluit me dus aan bij @HKLM_ en @Glashelder en ga er van uit dat dit een terechte afschrijfing is van Microsoft voor een Azure tenant.

Als TS deze ooit eens zelf heeft opgezet raad ik TS aan om aan te melden op admin.microsoft.com en daar naar Billing in het linkermenu te gaan, kan men direct nagaan of de factuur er tussen staat. Dan gaat het dus niet onmiddelijk om een frauduleuze transactie maar blijven er een paar opties over
  • TS heeft ooit een trial opgezet van een tenant, vergeten dat daar een kredietkaart aan gekoppeld moet worden en niet stilgestaan bij de mogelijks kosten van alle opties die hij geprobeerd heeft
  • TS heeft ooit met Azure lopen spelen met een gratis trial, hierna netjes alle accounts en licenties verwijderd, maar de tenant niet verwijderd, iemand met minder goede bedoelingen heeft toegang verkregen tot die tenant en is kosten beginnen maken. Niet de schuld van MS, niet de schuld van de bank en in dat geval zal TS opdraaien voor de kosten
  • De kredietkaartgegevens van TS zijn gestolen en iemand heeft besloten daar een Azure tenant mee op te zetten om dat voor andere doeleinden te misbruiken. In dat geval een beetje vreemd dat de schade niet groter is, maar het kan natuurlijk
Het feit dat TS al weer enkele dagen niet gereageerd heeft, wetende dat hier verschillende mensen wel zitten te hopen op een oplossing doet mij vooral denken dat TS zelf een foutje heeft gemaakt en leergeld heeft betaald. In dat geval wil ik zeggen: kop op, en verder. Het is een hoop geld, maar gelukkig ook niet onoverkoimelijk.
inderdaad en bij ICS zien ze dat ook en als zon transactie malafide is krijg je direct een hele andere reacite..

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje, het nodige is wel gezegd.. Aan @sacaji mocht je verder willen discussieren stuur a.u.b. even een DM dan open ik het topic weer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.